صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

ایده متوهمانه «تحریم محرم» از سوی اپوزیسیون، ناکامی جدیدی برای ضدانقلاب رقم زد

صف‌آرایی مردم مقابل دوقطبی‌سازی و دین‌زدایی

 


 
براندازی و اسلام‌ستیزی که پیوند و همپوشانی‌شان در محرم امسال بیش از هر زمان دیگری ثابت شد؛ در مقابل ایمان و اعتقاد راسخ مردم ایران با شکستی دیگر مواجه شدند.
تبلیغ «تحریم محرم» با هشتگ‎هایی همچون «سیاه نپوشید»، «نذری ندهید»، «نذری نخورید» و «به هیأت نروید» که نمایشی از هویت اسلام‌ستیزانه و ضد ایرانی در لوای ضدیت با نظام جمهوری اسلامی بود دستور کار متوهمانه‌ جریان معاند در آستانه محرم بود. مبلغان تحریم محرم در رسانه‌های معاند یا فضای مجازی تصور می‌کردند می‌توانند با این تبلیغات از رونق مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) بکاهند یا به نوعی قدرت‌نمایی کنند و لشکر همراهان خیالی‌شان را به نمایش بگذارند؛ لشکری که اگر هم تخیلی از آن وجود داشت در جریان اغتشاشات سال گذشته و در مقابل اراده ملت ایران برای حمایت از نظام اسلامی شکست خورده بود.

پاسخ مردم به جریان مروج بی‌دینی
ایده تحریم محرم را یکی از لیدرهای اغتشاشات سال گذشته کلید زد. کسی که خود پیش از قرار گرفتن در اردوی براندازان هر سال در مراسم عزا و نذری محرم حضور داشت و همین نشان تناقضی بود که پیشاپیش شکست در رویارویی با اعتقادات عمیق جامعه ایرانی را به امری محتوم تبدیل می‌کرد. با این حال مدعیان آزادی که شعار ضرورت احترام به خواسته‌های خارج از عرف، دین و قانون می‌دهند در قالب این تحریم از هیچ‌گونه بی‌احترامی به عقاید میلیون‌‌ها مسلمان محب اهل بیت(ع) دریغ نکردند و این در حالی بود که در ایران حتی اقلیت‌های مذهبی و پیروان دیگر ادیان الهی نیز به سهم خود محرم را محترم می‌دارند و در سوگ امام حسین(ع) و یارانش عزاداری می‌کنند. چه اینکه ایرانیان فارغ از تمایزات دینی و مذهبی، هویت ایرانی خود را در مقابل مستکبرین عالم مدیون تمسک به ریسمان تشیع می‌دانند.
همین واقعیات سبب شد حضور مردم در تکیه‌ها و هیأت‌های مذهبی که معمولاً در دو شب منتهی به عاشورا به اوج می‌رسد امسال از همان نخستین شب محرم پرشور و پرتعداد انجام شود. آنچنان که گویی مردم این بار خود را در صف‌بندی از جنس کربلایی دیگر مشاهده ‌کردند. صف‌بندی که در آن اقشار مختلف با هر پوشش و ظاهری به نحو عملی به مقابله با پروژه دوقطبی‌سازی و دین‌زدایی دشمنان برخاستند. بماند که این نخستین بار نبود که دست گذاشتن روی اعتقادات مذهبی مردم، حجت را بر معاندان نظام جمهوری اسلامی تمام می‌کرد. آنچه در محرم امسال دیده می‌شود 14 سال پیش در ایام محرم و در مهر پایان زدن بر فتنه سال 88 هم مشاهده شده بود و با این حال جریان برانداز گویی از کمترین هوشی برای عبرت گرفتن از واقعیات تاریخی برخوردار نبوده است.
 برگزاری عزای سیدالشهدا در سایه امنیت
معاندان ایران و اسلام اما نقشه جایگزین و به فکر خودشان مکملی هم داشتند. اینکه اگر پروژه‌شان برای تحریم محرم شکست خورد با ایجاد ناامنی و اشاعه فضای رعب و وحشت مراسم‌های عزاداری را از رونق بیندازند. برنامه‌ریزی که در بیانیه 2 مرداد وزارت اطلاعات پیرامون دستگیری شبکه گسترده‌ تروریستی-صهیونیستی فعال در چند استان که در آستانه ماه محرم به دنبال ایجاد ناامنی و خشونت در سراسر کشور از جمله استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران بودند؛ مورد اشاره قرار گرفته بود. از هسته‌های این شبکه تعداد ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف شد که اغلب ویژگی پرتابی داشتند و به قصد استفاده علیه هیأت و تکایا آماده شده بودند. با این حال در سایه اقدامات هوشیارانه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، محرم امسال همچون سالیان گذشته در امنیت کامل برگزار شده است و زین پس نیز سایه این هوشیاری برای مقابله با توطئه دشمنان بر سر عزاداران حسین(ع) و یارانش گسترده خواهد بود.
بر این اساس باید گفت که جبهه مشترک ایران‌ستیزی و اسلام‌ستیزی هم در مقابله با اعتقادات مردم ایران و هم در ناامن‌سازی فضای بروز و ظهور عینی این اعتقادات شکست خورده است؛ شکستی که نه برای متوهمان اما امید است برای فریب‌خوردگان عبرت‌آموز باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی