از گوشه و کنار ایران

جاساز 50 بسته هروئین در معده
راننده خودرو که بیش از نیم کیلو هروئین در معده‌اش جاساز کرده بود، دستگیر شد.  سرهنگ صمدالله ترابی فرمانده انتظامی زرند گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرند هنگام کنترل خودروهای عبوری محور کرمان-زرند به یک دستگاه خودروی عبوری مشکوک شده و آن را برای بررسی متوقف کردند. مأموران در ادامه براساس تجارب خود متوجه شدند راننده این خودرو اقدام به حمل مواد مخدر به صورت بلعیدن کرده که با انتقال وی به مقر انتظامی، بالغ بر ۵۰ بسته کوچک در مجموع به وزن ۵۷۷ گرم هروئین از معده این فرد خارج شد.

تصادف مینی بوس حامل کارگران در فارس
 برخورد تریلی با مینی‌بوس حامل کارگران یک کارخانه در جاده بیضا ۲۶ مصدوم داشت.
 صبح شنبه هفتم مرداد بر اثر برخورد مینی‌بوس حامل کارگران یک کارخانه شرکت کشت وصنعت و یک دستگاه کامیون تریلی در جاده بیضا در استان فارس، ۲۶نفر مصدوم شدند. این مینی‌بوس در حال انتقال کارگران به محل کار در شیفت صبح بود.   هشت مصدوم به بیمارستان قمربنی هاشم(ع) شهرستان بیضا و ۱۸ مصدوم به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند؛ هیچ یک از مصدومان در وضعیت وخیم قرار ندارد.

ایستگاه پایانی برای سارقان کابل برق
 سارق سیم و کابل برق وقتی نیمه شب برای بردن اموال مسروقه که در میان درختچه‌های یک حاشیه شهر  مخفی کرده بود رفت از سوی پلیس دستگیر شد.   سرهنگ علی اسفندیاری فرمانده انتظامی اُرزوئیه (استان کرمان) گفت: در پی وقوع سرقت حجم زیادی سیم و کابل برق در سطح شهرستان، مأموران پلیس با بررسی صحنه سرقت و ردزنی‌های دقیق موفق شدند اموال مسروقه را در میان بوته‌ها و درختچه‌های یک منطقه در اطراف شهر کشف و با پایش نامحسوس این محل یکی از عاملان سرقت را هنگام مراجعه نیمه شب به مخفیگاه اموال مسروقه دستگیر کنند.
 وی افزود: در ادامه این متهم به سرقت تجهیزات برق‌رسانی با همکاری سه نفر دیگر اعتراف کرد که با گزارش این موضوع به اداره برق مقدار خسارات وارده به اموال دولتی ناشی از این سرقت‌ها مبلغی افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برآورد و پی‌جویی‌های پلیسی نیز به شکل مضاعفی دنبال شد. با تلاش بی‌وقفه مأموران انتظامی ۲ نفر از متهمان مرتبط دستگیر و به سرقت تجهیزات برق‌رسانی اعتراف کردند که پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارقان طلاهای زن یزدی
سه سارق که زن میانسال یزدی را ربوده و زیورآلات وی را به سرقت برده بودند، دستگیر شدند.
 سردار بهدانی‌فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: این سارقان در اواسط روز و با استفاده از خلوتی کوچه، اقدام به ربودن بانویی میانسال در یکی از محلات شهر یزد کردند و پس از ربودن زیورآلات، وی را در حاشیه شهر رها می‌کنند.  وی اظهار داشت: کارآگاهان پس از رصد اطلاعاتی، متوجه شدند که سارقان از استان خارج شده‌اند که پس از یک هفته کار شبانه‌روزی، همزمان با بازگشت این خودروی بدون پلاک به استان، در اقدامی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند. به گفته فرمانده انتظامی استان یزد سارقان غیربومی و دارای سابقه سرقت هستند.

بازداشت گروگانگیر مسلح سراوان
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری مرد مسلحی خبر داد که با ایجاد رعب و وحشت در شهر آدم‌ربایی کرده بودند.
 وی در این باره گفت: در پی وقوع یک فقره آدم‌ربایی همراه با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت عمومی در یکی از خیابان‌های سراوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت و مشخص شد، افرادی ناشناس با یک دستگاه خودرو سواری پلاک مخدوش مرد ۵۰ساله‌ای را که در یکی از خیابان‌های شهر در حال تردد بوده پس از تیراندازی هوایی با اسلحه کلاش ربوده و از محل متواری شدند.
 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از آن بود که آدم‌ربایان به دلیل یک سری اختلافات مالی قبلی او را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند که سرانجام با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، محل اسارت این گروگان در یکی از محلات شهرستان سروان شناسایی و فرد ربوده شده در کمتر از ۱۲ساعت آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.
سردار جلیلیان گفت: در این رابطه متهم  اصلی این گروگانگیری نیز با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی در مخفیگاهش دستگیر شد و تلاش برای دستگیری سایر همدستان وی ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی