صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

استفاده از تسهیلات دوگانه در بافت‌های فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از توسعه‌گران، سازندگان و مالکان بافت‌های فرسوده خواست تا از فرصت بی نظیر با دو تسهیلات متفاوت مختص بافت‌های ناکارآمد نهایت استفاده را ببرند. حسین جنتی گفت: توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در سراسر کشور می‌توانند همزمان با استفاده از حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته شده در سامانه تسهیلات نوسازی نهضت ملی مسکن از تسهیلات وام ودیعه مسکن در شهر تهران به میزان ۱۲۰ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه که در حال حاضر نسبت به سال گذشته دو برابر شده است نیز استفاده کنند. در سایر شهرهای استان نیز این میزان وام ۹۰ میلیون تومان است. جنتی اقساط ماهانه وام ۱۲۰ میلیون تومانی را دو میلیون و 200 هزار تومان و سود کلی وام را ۱۳ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: به این شکل به هر واحد بافت فرسوده در شهر تهران هم وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت و هم وام ۱۲۰ میلیون تومانی ودیعه تعلق می‌گیرد.

 

۱۱۰۰ کیلومتر آسفالت در استان های  میزبان اربعین

رضا اکبری، معاون راهداری این سازمان از اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در هزار و 100 کیلومتر از محورهای شش استان‌ مرزی مسیر مراسم اربعین‌حسینی خبر داد. اکبری با اشاره به اینکه عملیات یادشده در راستای افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی کشور و سهولت تردد زائران اربعین ‌حسینی انجام شده است، گفت: موارد اعلام شده در ۲۷۸ کیلومتر از راه‌های استان خوزستان، ۱۸۰ کیلومتر در استان ایلام، ۳۰ کیلومتر در استان کردستان، ۸۸ کیلومتر در استان آذربایجان ‌غربی، ۲۸۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان و ۲۰۵ کیلومتر در استان کرمانشاه لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

 

معافیت فعالیت‌های گلخانه‌ای در ارس

مدیر امور کشاورزی ارس گفت: تمام فعالیت‌های گلخانه‌ای در ارس از پرداخت عوارض ساخت‌و‌ساز معاف شدند.
مهدی‌زاده اظهار داشت: حسب مصوبه هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در راستای حمایت از فعالیت‌های کشاورزی در سالی که به‌نام «مهارم تورم، رشد تولید» مزین گردیده است، کلیه فعالیت‌های گلخانه‌ای در ارس از پرداخت عوارض ساخت‌و‌ساز معاف شدند.‌
مهدی‌زاده تولید و امنیت غذایی را از رسالت‌های مهم حوزه کشاورزی دانست و تأکید کرد: با توجه به اسناد بالادستی نظام و برنامه‌های تحول دولت در بخش گلخانه‌ها و با توجه به پیشرو بودن صنعت گلخانه در منطقه آزاد ارس و در راستای نیل به چشم‌انداز دولت به هدفگذاری در این زمینه، با تدابیر مدیرعامل سازمان مشوق‌های قانونی لازم برای جذب سرمایه‌گذار و افزایش سطح گلخانه‌ها اعمال می‌گردد.‌
وی وجود یکسری عوارض از بابت صدور مجوزها در سنوات گذشته را عاملی در راستای جلوگیری از کاهش توسعه گلخانه‌های هیدروپونیک در سطح منطقه دانست و ضمن حمایت سازمان منطقه آزاد ارس از سرمایه‌گذاران، ابراز امیدواری کرد با تصویب این مصوبه شاهد گسترش هرچه بیشتر مجتمع‌های گلخانه‌ای در منطقه آزاد ارس باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی