خبر

سنگ تمام جامعه ورزش در سوگ حسینی
جامعه ورزش اعم از ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان، نام‌آوران و قهرمانان ولایت‌مدار و عاشق، دیروز در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند. اقشار مختلف ورزش کشور دیروز در دسته‌های حسینی و موکب‌های عزاداری ندای لبیک یا حسین (ع) و «هیهات منا الذله» سر داده و با بغضی در گلو، سوگوارانه و با اشک ماتم، عشق به شهدای کربلا را به نمایش گذاشتند. حضور چهره‌های شاخص ورزشی در آیین‌های عزاداری و دسته‌های سوگواری جلوه خاصی به این مراسم باشکوه و معنوی داد و بسیاری از ارادتمندان اهل‌بیت(ع) با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی، هر یک جلوه دیگری از دلبستگی به خاندان نبوت و شهدای کربلا را نشان دادند.

اعلام برنامه بازی‌های تیم ملی
مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا و جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ روز پنجشنبه در کوالالامپور برگزار شد و تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه E با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و برنده بازی هنگ‌کنگ و بوتان همگروه شد. در این بین برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام شد و تیم ملی ۲۵ آبان سال‌جاری به مصاف برنده دیدار هنگ‌کنگ و بوتان خواهد رفت. ملی‌پوشان کشورمان در دومین و سومین بازی هم به ترتیب 30 آبان به مصاف ازبکستان و 2 فروردین 1403 به مصاف ترکمنستان خواهند رفت. گفتنی است، این مسابقات در 9 گروه برگزار می‌شود و از هر گروه ۲ تیم برتر به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کرده و جواز حضور در دوره آتی جام ملت‌ها را به دست می‌آورند. در مرحله سوم نیز ۱۸ تیم در قالب ۳ گروه به مصاف هم خواهند رفت تا ۲ تیم برتر مستقیم راهی جام جهانی شوند. تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها نیز راهی مرحله چهارم می‌شوند تا در ۲ گروه ۳ تیمی سرنوشت سهمیه‌های هفتم و هشتم آسیا در اولین جام جهانی ۴۸ تیمی مشخص کنند.

طارمی در پورتو ماندنی شد
در روزهای گذشته اخبار زیادی در خصوص جدایی مهدی طارمی از پورتو و پیوستن به تیم میلان مطرح شد اما درنهایت طبق ادعای روزنامه آبولا مهاجم تیم ملی کشورمان در این تیم پرتغالی ماندنی شد. آبولا در این خصوص نوشت: «میلان برای جذب طارمی تلاش زیادی داشت ولی درنهایت این اتفاق رقم نخورد و او در تیم پورتو می‌ماند. هدف سران پورتو این است که طارمی را تا سال ۲۰۲۴ در پورتو حفظ و از دو ماه دیگر مذاکرات برای تمدید قرارداد را شروع کنند. طارمی بعد از اتمام قراردادش با پورتو ۳۲ ساله می‌شود و انتقالش به یک تیم بزرگ در لیگی بهتر از پرتغال سخت‌تر از قبل خواهد شد و به این ترتیب امکان اینکه بازیکن ایرانی سال‌های بیشتری را در پورتو بماند.» در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: «سرخیو کونسیسائو و مدیریت باشگاه پورتو به هیچ‌وجه حاضر به از دست دادن این بازیکن برای فصل بعد نیستند و دوست دارند او تا پایان قراردادش در پورتو بماند و در نهایت تصمیم به تمدید قرارداد در این تیم بگیرد. سران پورتو می‌دانند رویای طارمی بازی در لیگ‌های بزرگ دنیاست و با توجه به بالارفتن سن، رسیدن به این رؤیا هر سال برای بازیکن ایرانی سخت‌تر از قبل می‌شود.»

تراکتور سقف بودجه خود را اعلام کرد
باشگاه‌ تراکتور تبریز سقف بودجه خود را به سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد. سقف بودجه مورد تصویب هیأت‌مدیره و رئیس مجمع این باشگاه برای حقوق و دستمزد بازیکنان و عوامل فنی با احتساب مزایای کسب مجوز حرفه‌ای و ۵۰ درصد درآمد حاصله از ترانسفر بازیکن (داخلی) در مجموع مبلغ 329 میلیارد و 250 میلیون تومان است. پیش از این چندین باشگاه دیگر نیز سقف بودجه خود را به سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده‌اند.

پیروزی پرگل ملی‌پوشان فوتسال امید
رقابت‌های فوتسال کافا ۲۰۲۳ با حضور تیم‌های تاجیکستان، ایران، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و افغانستان به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه در حال برگزاری است.  تیم ملی  فوتسال امید کشورمان دیروز در چهارمین بازی خود به مصاف تیم بزرگسالان ازبکستان رفت و توانست با 5 گل مقابل این تیم به پیروزی برسد.

اولین شکست تیم مجیدی
بعد از پیوستن قایدی
مهدی قایدی، ستاره فصل گذشته استقلال به‌تازگی به اردوی اتحاد کلباء امارات ملحق شد تا فصل آینده زیرنظر فرهاد مجیدی در این تیم بازی کند. این تیم که در اردوی اسلوونی حضور دارد، پنجشنبه شب در سومین بازی‌اش مقابل الطایی عربستان صف‌آرایی کرد و با نتیجه 2-1 شکست خورد. اتحاد کلباء پیش از این، دو بازی دوستانه در نبود قایدی برگزار کرده بود که در یکی برنده شده و در دیگر دیدار به نتیجه مساوی رسید. حالا این تیم پس از پیوستن قایدی اولین شکست خود را تجربه کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی