آژیر قرمز در اردوگاه آبی

وعده یکی از اعضای هیأت مدیره:تا دوشنبه پول می‌رسد

محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار

مشکلات استقلال تمامی ندارد و مسئولان این باشگاه تاکنون نتوانسته‌اند این مشکلات را برطرف کنند. نداشتن مربی بدنساز، فعالیت نه چندان خوب در فصل نقل و انتقالات، بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و مهم‌تر از همه مشکلات مالی از جمله مسائلی است که باعث شده در آستانه آغاز لیگ برتر آژیر قرمز در اردوگاه آبی‌ها به صدا دربیاید. در این بین مشکلات مالی یکی از مشکلاتی است که چالش جدی برای مدیران باشگاه محسوب می‌شود؛ موضوعی که باعث شد تا آبی‌ها روز یکشنبه پس از تساوی یک‌گله در دیدار دوستانه با آلومینیوم تمرینات این تیم را تحریم کنند و این تحریم تا روز جمعه ادامه یابد. آبی‌ها پس از تحریم با انتشار یک استوری مشترک به هواداران تیم اعلام داشتند 7 ماه است که ریالی دریافتی نداشته‌اند. در این شرایط شاگردان جواد نکونام قرار بود با وعده مدیریت روز سه‌شنبه بخشی از مطالبات خودشان را دریافت کنند اما این اتفاق نیفتاد.
 
 خطیر: بازیکنان بیشتر صبور باشند
پس از این اتفاق علی خطیر، سرپرست مدیرعاملی استقلال روز چهارشنبه در گفت گویی از هواداران، مربیان و بازیکنان بابت تعصب و غیرتشان قدردانی کرد و اظهار داشت: «هواداران استقلال حتماً بهتر از من می‌دانند برای داشتن یک تیم رؤیایی باید صبور بود، تیم رؤیایی خریدنی نیست و ساختنی است و ما باید به جواد نکونام اعتماد کنیم تیم رؤیایی خودش را بسازد. نکونام ژن قهرمانی دارد و حتی با دست خالی هم تیم را برای قهرمانی آماده می‌کند اما توقع ما از استقلال باید اندازه داشته‌های‌مان باشد.»
او در ادامه این گونه به مشکلات استقلال واکنش نشان داد: «متأسفانه ما در حال حاضر به‌دلیل مشکلات مالی و تعهدهایی که از سال قبل ایجاد شده و بدهی‌هایی که از فصل گذشته باقی مانده، امکان رقابت مالی با تیم‌های مدعی قهرمانی را نداریم. ما نمی‌توانیم ۸۰۰ هزار یورو برای رضایتنامه یک بازیکن بپردازیم، همین حالا برای ثبت قرارداد بازیکنان‌مان با مشکل مواجه هستیم و باید راهی پیدا کنیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم. برخی دوستان به من می‌گویند وقتی بقیه تیم‌ها سقف قرارداد را رد کرده‌اند، تو هم به سقف قرارداد توجه نکن اما اعتقاد من این است که باید به قانون احترام بگذاریم. مقام و جامی که با تخلف به دست بیاید، ارزش ندارد. ما می‌توانیم با اعتماد به هم، یک استقلال رؤیایی بسازیم و با افتخار شاهد موفقیت‌هایش باشیم.» خطیر همچنین در خصوص استوری مشترک بازیکنان استقلال گفت: «بازیکنان استقلال ۸ ماه بدون پول برای این تیم بازی کردند و برادری خود را به اثبات رساندند، من به جای آنکه یک استوری آنها را ببینم و دلخور شوم، ۸ ماه صبوری آنها را می‌بینم و از یکایک آنها بابت صبر و تحملشان تشکر می‌کنم، می‌دانم آنها هم خرج دارند و روی پول خود حساب کرده‌اند اما برادرانه می‌خواهم باز هم کمی بیشتر صبور باشند تا با تهیه منابع مالی، مطالبات‌شان را بپردازیم و بدهی‌هایی که از فصل قبل مانده پرداخت شود.»
 
جلسات متعدد و بدون نتیجه
این شرایط نابسامان استقلال باعث شد تا جلسات متعددی برگزار شود و روز چهارشنبه برخی از پیشکسوتان این تیم جلسه‌ای با علی خطیر برگزار کنند که این جلسه بدون خطیر برگزار شد و به جای او علیرضا خانی، عضو هیأت مدیره در جلسه حاضر شد. مدیران استقلال از روزهای گذشته اقداماتی برای توافق با شرکت ایرانسل به‌عنوان اسپانسر باشگاه انجام دادند که البته تاکنون این موضوع عملی نشده است. خانی پس از جلسه با پیشکسوتان استقلال در مورد توافق با ایرانسل گفت: «در هفته آینده به ما قول داده‌اند منابع مالی قطعاً تزریق و حساب بانکی باز می‌شود. در این صورت می‌توانیم به تعهدمان در قبال کادرفنی و بازیکنان عمل کنیم. هفته آینده قرار است بحث اسپانسر تیم مشخص شود.» در سوی دیگر هم سرپرست مدیرعاملی و فرشید سمیعی، عضو هیأت مدیره در کمپ ناصر حجازی با سرمربی تیم جلسه‌ای برگزار کردند. در جلسه خطیر و سمیعی با نکونام، مدیریت باشگاه به سرمربی تیم قول مساعد برای برطرف شدن مشکلات را در روزهای پیش رو داد. مدیران استقلال به نکونام اطمینان دادند که از هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکلات مالی دریغ نمی‌کنند. در سوی دیگر هم سرمربی استقلال ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات، حواشی و ماجراهای پیرامون تیم برطرف شوند.
 
رمز آبی‌ها برای گذر از مشکلات
یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه که نخواست نامش فاش شود، در خصوص شرایط این تیم به «ایران» گفت: «مذاکرات خوبی با ایرانسل داشتیم اما رقم توافق شده بین ما چند صد میلیون است و قطعاً باید سرمایه‌گذار تحقیق کند که این زمانبر است. البته اگر در صورت موافقت از جای دیگری این مذاکرات برهم نخورد. عزم ما بر این بود که از روز اول برای یافتن اسپانسر اقدام کنیم و حالا به‌دنبال تأیید نهایی هستیم. به هر حال این پروسه زمانبری است اما به احتمال زیاد تا دوشنبه پول به حساب باشگاه واریز می‌شود و مشکلات بازیکنان برطرف می‌شود.» استقلال علاوه بر مشکلات مالی با مشکلات دیگری هم روبه‌رو است که یکی از آن نداشتن مربی بدنساز در فصل بدنسازی است. او در این خصوص بیان کرد: «5 الی 6 نفر به تیم مربیان اضافه شده‌اند و بهتر بود که سرمربی، مربی بدنساز با خود می‌آورد. با وجود این بزودی قرارداد با مربی بدنساز امضا خواهد شد و این مشکل هم برطرف می‌شود. هواداران این موضوعات را قبول نمی‌کنند و آنها فقط قهرمانی می‌خواهند. در حال حاضر رمز گذر از این مشکلات اتحاد و همدلی است که این باعث قهرمانی استقلال می‌شود. امیدوارم که این اتحاد به‌وجود بیاید و این مشکلات را با سلامت پشت سر بگذاریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی