شلیک به قلب خرس قهوه ای کمیاب

 گروه حوادث: آخرهفته گذشته دو خرس قهوه ای در شهرستان شاهرود و اندیکا حادثه ساز شدند.
در نخستین حادثه که صبح پنج شنبه گذشته رخ داد مردی 75 ساله در اندیکا، بر اثر حمله خرس از کوه سقوط کرد.
عارف شرهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: به محض اعلام این خبر بالگرد اورژانس هوایی مسجدسلیمان برای امدادرسانی به این فرد آسیب دیده در ساعت ۸ صبح  به محل حادثه در منطقه مولر اندیکا اعزام شد.
وی افزود: فرد مصدوم که یک روستایی بود در ارتفاعات با دیدن خرس قصد مقاومت و مراقبت از خود را داشت که ناگهان هنگام درگیری از کوه سقوط کرد و دچار ضرب دیدگی شدید شد . وی توسط نیروهای امدادرسانی اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.

کشتن خرس قهوه ای
در دومین حادثه که در ارتفاعات شمال شاهرود رخ داد یک خرس قهوه ای نر بالغ به ضرب گلوله تلف شد.
یکی از محیط‌بانان شهرستان شاهرود ضمن تأیید این موضوع اعلام کرده که بلافاصله بعد از گزارش مردمی از پیدا شدن لاشه خرس در مناطق آزاد شمال شاهرود یک واحد از اداره محیط زیست به محل اعزام و لاشه را پیدا کرده است. این خرس که از گونه های ارزشمند جانوری بود در محور بسطام - کلاته خیج و در یکی از فرعی‌ها نزدیک باغات کشته شده است.
وی با بیان اینکه این خرس قهوه‌ای نر بالغ، بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سینه تلف شده است، افزود: آثار خونریزی داخلی شدید بر لاشه این خرس دیده می‌شود.
 احتمال می رود این خرس بعد از گلوله خوردن خود را از باغات و جاده آسفالت دور کرده و در نهایت زمینگیر شده
 است.
به گفته وی تخریب زیستگاه خرس‌ها به دلیل معدن کاری یکی از مهمترین دلایلی است که خرس‌ها به جای کوهستان‌ها در مناطق نزدیک به روستاها و دامنه کوهپایه‌ها حضور پیدا می‌کنند.
 در واقع این وحوش برای یافتن آب و غذا مجبور به کوچ از کوه می‌شوند و در نتیجه در معرض خطر قرار گرفته و بعضاً این طور تلف می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی