رئیس‌جمهور در اجتماع عزاداران حسینی:

انقلاب اسلامی امتداد مکتب عاشوراست

رئیس‌جمهور همزمان با ظهر عاشورای حسینی ضمن حضور در نماز جمعه در مصلای دانشگاه تهران، همراه با نمازگزاران تهرانی به اقامه عزا و سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان و یاران باوفایش پرداخت.
آیت‌الله رئیسی همچنین همزمان با شب تاسوعا میزبان عزاداران حسینی در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری بود. این مراسم آیینی همچون سال‌های گذشته با حضور تعدادی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، جمع کثیری از کارکنان و مدیران نهاد ریاست‌جمهوری و گروه‌هایی از مردم برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی به ذکر فضائل امام حسین(ع) و خاندان اهل بیت و یاران باوفای ایشان پرداخت و حاضران با مداحی سید مجید بنی‌فاطمه به سینه‌زنی پرداختند.

مسیر عاشورا جاری است
رئیس‌جمهور در جمع عزاداران حسینی در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری شناخت صحیح فلسفه قیام امام حسین(ع) و عاشورا را رمز ماندگاری این حرکت عظیم در طول تاریخ عنوان و تصریح کرد:آنچه در عاشورای سال 61 هجری از سوی امام حسین(ع) به نیت جهل‌زدایی، فسادستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و در مسیر اصلاح امت صورت گرفت، درباره مسائل جهان امروز نیز دلالت دارد.
رئیس‌جمهور مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین(ع) و عاشورا دانست و تصریح کرد:همان‌طور که امام حسین(ع) با بذل خون خود از جامعه جهل‌زدایی کرد، امروز نیز خون مطهر شهدای ما با جاهلیت مدرن مقابله و از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.

عاشورا منشأ تحولات جامعه بشری
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است، اظهار داشت:در صف‌بندی امروز جبهه حق و باطل، همه ما موظفیم با اراده راسخ، ایستادگی، مقاومت و کار و تلاش شبانه‌روزی رسالت خود را در راه حق به انجام برسانیم.
رئیس‌جمهور عاشورا و قیام سرخ حسینی را مظهر و منشأ همه تحولات جامعه بشری دانست و افزود:عاشورا نشان و علمی برافراشته است که راه گم نشود و حرکت عظیم اربعین حسینی نماد و نمودی برای گم نکردن قیام عاشوراست.
دکتر رئیسی با تأکید بر ضرورت زمان‌شناسی و شناخت دقیق کفر و ایمان واقعی در جهان امروز از خطر دستکاری ادراک جامعه از سوی شایعه‌سازان گفت و اینکه باید جامعه را در برابر این گروه که در قرآن از آنها با نام «مرجفون» یاد شده صیانت کرد، زیرا آنها همواره با شایعه‌سازی می‌خواهند بد را خوب و باطل را حق جلوه دهند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مسئولیت‌های امروز ما امانات الهی در دستان ما هستند، تصریح کرد:یکی از شئون مهم مسئولیت‌پذیری عبور نکردن از کنار مسائل بدون چاره‌اندیشی است.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در نگاه عموم مردم نهاد ریاست‌جمهوری در رأس دیگر سازمان‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد:صداقت، پاکی، تقوای الهی، رویکرد جهادی و تحولی و گره‌گشایی، انتظارات بحق مردم از این نهاد است که باید در این راستا تلاش کنیم و در انجام وظایف خود کارنامه درخشانی به‌جا بگذاریم.

 

بــــرش

 زیارت اربعین؛ دلنشین، ارزان و ایمن
آیت‌الله رئیسی همچنین در جلسه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها برای برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی، بر اتخاذ رویکرد تحولی در برنامه‌ریزی مراسم امسال تأکید و تصریح کرد:دستگاه‌های مسئول ضمن بررسی آسیب‌شناسانه اقدامات سال قبل، برای سال‌ جاری به‌ نحوی برنامه‌ریزی کنند که با کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، مراسمی «دلنشین، ارزان و ایمن» برای زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) رقم بخورد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اشتیاق گسترده مردم برای حضور در مراسم اربعین سال گذشته، بر افزایش و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) تأکید کرد.
رئیسی حمل‌ونقل، تغذیه و اسکان را ارکان اصلی خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برشمرد و دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد با «برنامه‌ریزی دقیق و درست» توأم با «اجرای صحیح و نظارت مستمر» در کنار «تبیین و اطلاع‌رسانی بهنگام» بر بهبود کیفیت برگزاری این آیین و تسهیل بهره‌مندی معنوی زائران از آن بیفزایند. «تأکید بر اهمیت نقش رسانه ملی برای تبیین و اطلاع‌رسانی دقیق و درست»، «حل مشکل گذرنامه زائران با تسهیل صدور گذرنامه جدید، برگه عبور و تمدید اعتبار»، «نظارت جدی بر نحوه فروش و قیمت‌گذاری بلیت وسایل حمل‌و‌نقل هوایی و زمینی»، «بررسی دقیق امکانات طرف عراقی در مرزهای مختلف برای پذیرش زائران»، «توجه ویژه و استفاده از ظرفیت نیروها و تشکل‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع)» و «ضرورت توجه جدی به زمان‌بندی آغاز مراسم برای افزایش کیفیت خدمت‌‌رسانی»، از دیگر تأکیدات سخنان رئیس‌جمهور در این جلسه بود.

جستجو
آرشیو تاریخی