صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بنگــــاه

پل آستاراچای تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
رؤسای کمیسیون‌ مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی بر تکمیل زیرساخت‌های پل آستاراچای و بهره‌برداری از آن تا چهار ماه آینده توافق کردند. «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط دو کشور تأکید کرد. تسریع در آماده‌سازی نیروگاه خداآفرین برای بهره‌برداری و وارد مدار شدن، از دیگر موضوعاتی بود که از سوی طرفین مورد تأکید قرار گرفت.
 
بهره‌برداری از ۶۸ پروژه در بنادر کشور در دولت سیزدهم
بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و ساخت و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور، از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم تا پایان خرداد ۱۴۰۲ در بخش حمل‌ونقل دریایی است.
بر اساس این گزارش، بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور شامل هشت پست اسکله شناور مسافری و گردشگری در بندر خرمشهر و ۲ پست اسکله در بندر گناوه و یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم بندر شهید رجایی، بخشی از دستاوردهای کلانی است که در حوزه حمل‌ونقل دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی ثبت شد.
 
پرداخت وام اسکان موقت به متقاضیان نوسازی مسکن
محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساکنان بافت‌های فرسوده که متقاضی نوسازی واحد مسکونی هستند، می‌توانند از همه حمایت‌ها و تسهیلات نهضت ملی مسکن یا تسهیلات نوسازی استفاده کنند که با توجه به توافق صورت گرفته بین ستاد بازآفرینی شهری ایران و بانک کارآفرینی تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۶ ماهه به میزان ۱۲۰ میلیون تومان در تهران و ۹۰ میلیون تومان در سایر شهرها در نظر گرفته‌ شده است. بنا به اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی همه تسهیلاتی که در نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده، در بافت‌های فرسوده نیز قابل استفاده است و همچنین بافت‌های فرسوده تسهیلات خاصی دارد به‌عنوان مثال ۱۵۰ میلیون از تسهیلات آنها با سود صفر درصد ارائه می‌شود و کسانی که می‌خواهند در دوره نوسازی در یک مکان استیجاری ساکن شوند، تسهیلات قرض‌الحسنه هم به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.
 
عملیات حج ۱۴۰۲
با انجام یک‌هزار و ۵۱۸ پرواز به پایان رسید
روز گذشته آخرین پرواز حج امسال در فرودگاه امام به زمین نشست تا پرونده پروازهای حج امسال بسته شود. شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی با اعلام پایان پروازهای حج گفت: توان و ظرفیت ما جابه‌جایی ۶۰ درصد از این تعداد زائر حج بود اما با تلاش زیاد توانستیم ظرفیت را بالا ببریم. فرزادی‌پور گفت: متوسط تأخیر پروازها از ایران ۵۸ دقیقه و از عربستان ۶۸ دقیقه بود و در مجموع حدود ۷ پرواز تأخیر طولانی داشت. به گفته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، در حج امسال ۴۷ فوتی در مراسم حج و در کشور عربستان و ۱۷ بیمار بدحال در مجموع عملیات حج داشتیم. وی گفت: پروازهای امسال در شرایط سخت گرمای شدید هوا اما با کمترین مشکل و بالاترین سطح امنیت انجام شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی