ورزش ایران

سورپرایز ویژه برای دختران هوادار
فدراسیون فوتبال برای بانوان طرفدار استقلال و پرسپولیس سورپرایز دارد.چندی قبل مهدی تاج رسماً اعلام کرد مجوز لازم جهت حضور بانوان در هنگام برگزاری لیگ بیست و سوم اخذ شده و آنها می‌توانند این مسابقات را از نزدیک در استادیوم تماشا کنند؛ البته این شایعه مطرح است که شاید فعلاً فقط برخی استادیوم‌ها پذیرای بانوان شوند، اما از قرار معلوم فدراسیون به طور ویژه قضیه را دنبال می‌کند تا زنها بتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.» مریم منظمی نایب رئیس بخش بانوان فدراسیون فوتبال در این رابطه گفت: «فدراسیون و شخص آقای تاج مسأله را به صورت جدی دنبال می‌کند و ما هم پیگیر مسأله هستیم.تاکنون دو جلسه برگزار شده و قرار است قبل از شروع فصل جدید هم یک جلسه دیگر پیرامون حضور بانوان در استادیوم‌ها برگزار شود تا شرایط مشخص شود.» منظمی در ادامه افزود:« واقعیت امر این است که پیرامون قضیه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها علاوه بر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ارگان‌های دیگر هم نقش دارند، اما در فدراسیون به طور جدی پیگیر هستیم تا وضعیت تماشاگران بانو را برای فصل آینده هماهنگ کنیم. ساختار ورزشگاه‌ها هم مهم است و بستر لازم در استادیوم‌ها باید فراهم باشد تا بانوان عزیز در شهر‌های مختلف بتوانند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.»


انتخاب اعضای مجمع فوق‌العاده کمیته
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، اعضای مجمع فوق‌العاده را انتخاب کرد. با اینکه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک از ۱۲ شهریور به تعویق افتاده، اما هیأت اجرایی در جلسه دیروز، کارشناسان خبره، نماینده باشگاه‌ها و داوران و مربیان را معرفی کردند.نصرالله سجادی، محمد پولادگر، مهدی علی‌نژاد، فریبا محمدیان و مریم کاظمی‌پور کارشناسان خبره هستند. سیمین رضایی و محسن نصر اصفهانی داور و مربی تنیس روی میز و تیراندازی هم نماینده داوران و مربیان المپیکی.مجموعه ورزشی نفت و دانشگاه آزاد نماینده باشگاه‌ها هستند.محمد باقری معتمد، احسان حدادی، محمد بیداریان، زهرا نعمتی، ثریا آقایی و ذبیح‌الله پورشیب هم به نمایندگی ورزشکاران در مجمع کمیته ملی المپیک حاضر می‌شوند.


شاهین‌طبع سرمربی السد قطر شد
مهران شاهین‌طبع، سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران با باشگاه السد قطر به توافق نهایی رسید. او که فصل گذشته با تیم الشمال به نایب قهرمانی لیگ این کشور دست یافته بود، در فصل جدید از سوی مسئولین السد با پیشنهاد همکاری روبه‌رو شد و بعد از مذاکره به توافق رسیدند تا برای دومین سال متوالی در کشور حوزه خلیج فارس به فعالیت بپردازد. السد فصل گذشته عنوان قهرمانی جام حذفی قطر را به‌دست آورد. پرافتخارترین مربی ایران در این فصل به همراه تیم السد باید در جام کشورهای حوزه خلیج فارس، سوپرلیگ غرب آسیا و تورنمنت جام شیخ راشد شرکت کند.


رونمایی از ژیمناست‌های پرواز هانگژو
تیم ملی ژیمناستیک هنری با 5 ملی‌پوش عازم بازی‌های آسیایی می‌شود.  با پایان مسابقات انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری، سیدمحمد شفیعی امتیاز ۷۸.۵، محمدرضا حمیدی امتیاز ۷۸.۵، هومن جعفری امتیاز ۷۶.۰۵ و مهدیار سلیمانی امتیاز ۷۳.۹۵ را کسب کردند. با در نظر گرفتن این نتایج و تست‌های قبلی، مهدی الفتی، مهدی احمدکهنی، محمدرضا خسرونژاد، محمدرضا حمیدی و سید‌محمد شفیعی بلیت هانگژو را رزرو کردند. ژیمناست‌های کشورمان در تیمی و تک وسیله شانس خود را در بازی‌های آسیایی امتحان خواهند کرد.
 

بازگشت ولی‌زاده به اردوی تکواندو
نسترن ولی‌زاده تکواندوکار وزن منفی 57 کیلوگرم بعد از چندماه دوری به اردوها بازگشت. او که سابقه نایب قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2022 و عنوان سومی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه را در کارنامه دارد، با صلاحدید کادرفنی مجدداً به اردوهای تیم ملی برگشت تا در کنار مهلا مؤمن‌زاده، غزل سلطانی، سعیده نصیری، کوثر اساسه، نرگس میرنوراللهی، یلدا ولی‌نژاد، ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده، زهرا پوراسماعیل، ملیکا میرحسینی و آناهیتا توکلی به تمرین بپردازد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی