صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و دو - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

انتقام‌گیری خواستگار کینه‌ای در فارس
پسر جوانی که با ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز و غیراخلاقی در بستر شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای دختر جوان دردسر درست کرده بود دستگیر شد. سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: مردی 52 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شده بود فردی ناشناس با انتشار مطالب کذب و تهدید‌آمیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد بدنام کردن وی و خانواده‌اش را دارد. رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی گفت: پرونده اولیه با هماهنگی مرجع قضایی تشکیل شد و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و او را دستگیر کردند. رئیس پلیس فتای استان با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق دختر شاکی بوده و پس از شنیدن جواب رد از سوی خانواده دختر دست به چنین کاردی زده بود، گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام عنوان کرد. سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود. وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

ربودن مرد جوان در نیشابور
4 مرد که مرد جوانی را گروگان گرفته بودند در عملیات پلیسی دستگیر شدند و جوان ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت.
سرهنگ حسین احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: گزارشی مبنی بر آدم‌ربایی در یکی از خیابان‌های نیشابور به فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و دستورات ویژه برای بررسی موضوع به پلیس آگاهی صادر شد. وی گفت: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد افرادی با تهدید وارد خانه شده و پس از تخریب خودرو سمند، مرد 44 ساله را با خودرو سواری خود برده‌اند. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور، افزود: عاملان آدم‌ربایی درخواست یک میلیارد تومان وجه نقد از خانواده گروگان داشتند که به علت حساسیت پرونده اتاق ویژه عملیات تشکیل شد. وی عنوان کرد: تحقیقات بعدی پلیس حاکی از آن بود که متهمان اختلافات قبلی با گروگان خود داشته‌اند و با ردزنی‌های گسترده در یافتند آدم‌ربایان از شهرستان نیشابور متواری شده‌اند. احمدی یادآور شد: با اقدام‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهمان در یکی از روستاهای شهرستان‌های استان خراسان رضوی شناسایی شد و با هماهنگی مرجع قضایی 4 متهم دستگیر و فرد ربوده شده رها شد و به آغوش خانواده بازگشت. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه بیسیم دستی، یک دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه عیار سنج سنگ‌های قیمتی، یک دستگاه قطب نما کشف و خودرو سواری ساینا توقیف شد و تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

جنایتی فجیع توسط مادر و دختر آمریکایی
مادر و دختری به علت اختلاف و مشاجره بر سر کارت اعتباری، مادربزرگ را به طرز وحشتناکی به قتل رساندند. به گفته پلیس شهر پرینس جورج در ایالت مریلند امریکا، مادر و دختری به علت اختلاف و مشاجره بر سر کارت اعتباری، مادربزرگ را با اره برقی تکه‌تکه و کباب کردند. پلیس یک هفته پس از قتل، خون و بخش‌هایی از بافت بدن مارگارت کریگ ۷۱ ساله را در زیرزمین خانه کشف کرد. در بازجویی اولیه مشخص شد که این مادربزرگ قصد داشته تا از دخترش به‌علت استفاده مکرر و بدون اجازه از کارت اعتباری، شکایت کند که این موضوع باعث درگیری فیزیکی و در نهایت قتل مارگارت شد. اداره پلیس شهرستان پرینس جورج در بیانیه‌ای گفت: «وقتی مأموران وارد زیرزمین شدند، بلافاصله بوی تجزیه را استشمام کردند.» تحقیقات مقدماتی که توسط کارآگاهان قتل انجام شد مشخص کرد که دختر مارگارت، کندیس کریگ 44 ساله، ظاهراً مادرش را در 23 مه کشته است. روز بعد، دختر 19 ساله او، سالیا هاردی، ظاهراً به کریگ کمک کرد تا جسد مادربزرگش را از بین ببرد. به گفته پلیس، کریگ در را باز کرد و به پلیس اجازه داد تا به دنبال زن مسن‌تر بگردد. بر اساس اسناد شارژ که توسط رسانه خبری WJLA به دست آمده است، در زیرزمین، آنها «خون و بافت روی زمین را در نزدیکی سه کیسه زباله پلاستیکی سفید مشاهده کردند.» پلیس گفت که آنها همچنین «چیزی که ظاهراً ماده مغزی است» را در داخل یکی از کیسه‌ها پیدا کردند و متوجه چاقویی روی زمین شدند که بعداً ناپدید شد. ابزارهای برش اضافی، پوشش اره برقی، مواد تمیزکننده و پاشش خون در سرتاسر انبار مشاهده شد. جسیکا گارث، دستیار دادستان ایالتی گفت: «پس از آن، [کاندیس کریگ] و دخترش جسد را تکه تکه کردند، فکر می‌کنم با استفاده از اره برقی و سپس با استفاده از آتش روی کوره و آتش سوزی سعی کردند قسمت‌های بدن را از بین ببرند». پلیس 10 روز بعد به محل رسید، بقایای پوسیده غیرقابل تشخیص مثله شده بودند، اما دادستان‌ها گفتند که مطمئن هستند که آزمایش DNA تأیید می‌کند که قطعات بدن پیدا شده در صحنه جنایت متعلق به مادربزرگ است. عایشه براوبوی، دادستان ایالت پرنس جورج، گفت: «گفتن این موضوع ناراحت کننده است. این وحشتناک است.» کندیس به قتل درجه یک و دوم متهم شده است. قرار است مادر برای جلسه مقدماتی در 3 جولای در دادگاه حضور یابد. هم او و هم هاردی بدون قید وثیقه نگهداری می‌شوند.

کف زنی زوج تبهکار در اصفهان
یک زوج  با تسلط  به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی خود را به عنوان توریست جا زده و با جلب اعتماد مغازه داران از آنان به شیوه کف‌زنی سرقت می‌کردند. حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی وصول چندین فقره شکایت از مغازه‌داران اصفهانی مبنی بر کف‌زنی یک زن و شوهر از آنان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت. وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد سارقان که تسلط کاملی بر زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی داشتند اعتماد مغازه‌داران را جلب کرده و از آنان به صورت کف‌زنی سرقت می‌کردند. ترکیان خاطرنشان کرد: تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه با اقدامات تخصصی و هوشمندانه صورت گرفته در نهایت متهم و همسرش شناسایی و حین تردد در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری به ۷ فقره سرقت با شیوه کف‌زنی به ارزش ۵ هزار دلار از مغازه داران اصفهانی اعتراف کردند گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و این افراد برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی