صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

رئیس سابق موساد: از چند جبهه توسط ایران محاصره‌ هستیم

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی -موساد- در یادداشتی نسبت به تهدیدات همه جانبه ایران علیه اسرائیل ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف لایحه اصلاحات قضایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی شد. اهمیت این یادداشت که بخش کانونی آن به «مسأله ایران» بازمی‌گردد، هم بواسطه نگارنده آن قابل لحاظ است و هم به‌خاطر زمان انتشار؛ یوسی کوهن در حالی این یادداشت را به رسانه‌های اسرائیلی برای انتشار ارائه داده است که منابع خبری اعلام کردند در شنبه اخیر که معادل بیست‌ونهمین شنبه اعتراضی علیه لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» کابینه رژیم صهیونیستی بود، بیش از نیم میلیون صهیونیست در سراسر اراضی اشغالی به خیابان‌ها رفتند. مسأله‌ای که کابینه رژیم‌ صهیونیستی را بیش از همیشه متزلزل کرده و بسیاری بر این باورند که این بحران، اساساً با موجودیت رژیم اسرائیل گلاویز شده است؛ چه آنکه یائیر لاپید به عنوان رقیب اصلی نتانیاهو این اصلاحات را «انقلاب علیه نظام حکومتی در اسرائیل» خوانده بود.
مطابق آنچه از اظهارات یوسی کوهن برداشت می‌شود، وی «ایران» را مهم‌ترین تهدید برای موجودیت اسرائیل می‌داند و به طور غیرمستقیم به ارتباط بحران داخلی چند ماهه اخیر در سرزمین‌های اشغالی با «مسأله ایران» اشاره می‌کند. ارتباطی که البته کوهن با تجربه آن را به «امنیت اسرائیل» تقلیل می‌‎دهد و از سیاستمداران صهیونیست می‌خواهد که به‌خاطر آنکه زیر ضرب ایران نمانند، غائله‌های داخلی را پایان بخشند.

ایران تهدید مرکزی است
به گزارش ایسنا، یوسی کوهن، رئیس سابق موساد و مشاور پیشین امنیت داخلی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یادداشت خود که در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصلاحات قضایی پیشنهادی هم وحدت داخلی و هم نیروهای امنیتی اسرائیل را تهدید می‌کند، ما باید از طریق گفت‌وگو به یک اجماع گسترده برای حفظ انعطاف‌پذیری‌ جامعه‌مان برسیم.
وی در بخش دیگری از این یادداشت با ادعای اینکه گروه‌های زیادی در منطقه، از جمله عراق، سوریه و لبنان تحت نفوذ ایران قرار دارند، ابراز نگرانی کرد که در حال حاضر ایران یک تهدید مرکزی برای امنیت رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.  یوسی کوهن در ادامه به وجود برخی اختلاف نظرها میان مقامات ارشد امنیتی صهیونیستی در مواجهه با تهدیدات ایران اشاره و تأکید کرد که با وجود این تضاد نظرات، مسئولان در نهایت به دلیل نگرانی از امنیت این رژیم تصمیماتی می‌گرفتند که مورد قبول همگان باشد. این مقام سابق صهیونیستی تأکید کرد که چند ماه گذشته برای او که بیش از چهل سال است برای رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند، چالش‌برانگیز بوده اما تلاش‌ها برای گردهم آوردن کسانی که مایل به گفت‌وگو علی‌رغم اختلاف نظرهایشان هستند، بی‌نتیجه بوده است. وی خواستار کنار گذاشتن اختلاف نظرها در میان مسئولان امنیتی صهیونیستی شد و تأکید کرد: در زمانی که تهدید ایران از چندین جبهه بر ما سایه افکنده، ما باید اطمینان حاصل کنیم که امنیت اسرائیل آسیبی نخواهد دید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی