صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

  راضیه لک، رئیس پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در شرایط برگشت‌ناپذیر قرار می‌گیرد، گفت: ما باید با برنامه‌ریزی شرایطی را فراهم کنیم که محیط پلایایی(خشک) دریاچه ارومیه به سمت بیابانی‌شدن نرود.
 معاونت گردشگری در بولتن خبری خود از رشد ۴۳ درصدی گردشگران ورودی به ایران در فصل بهار و بیشترین درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری در قزوین و مازندران و پرداخت جوایز صادراتی گردشگری به فعالان حوزه گردشگری خارجی خبر داد.
 معصومه توانگر، عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: توسعه گردشگری پایدار نیازمند توسعه روابط دیپلماتیک مناسب با مناطق و کشورهای هدف گردشگری است تا بتوانیم گردشگران را جذب کنیم و به ماندگاری و وفاداری به مقاصد گردشگری پایبند باشیم.
 لطیف جواهردشتی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش از قطع و حذف ۴۰ اصله درخت مهاجم «پائولونیا» به دلیل آسیب‌های محیط زیستی در این شهرستان خبر داد.
 کوروس ربیعی، رئیس اداره حیات‌وحش محیط زیست مازندران گفت: دستگاه‌های دمنده هوا و مه‌پاش تهیه و در محل نگهداری درنای بلژیکی نصب شده است. زمانی که گرمای هوا افزایش می‌یابد با روشن کردن این دستگاه‌ها محیط خنک می‌شود.
 حلیا حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه از شهر تهران نیروگاه خورشیدی ایجاد شده است، از تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس خبر داد.
 متن کتیبه‌های روایت‌کننده قتل ناصرالدین شاه برای اولین بار منتشر شد. این کتیبه‌ها در اختیار موزه آستان حرم شاه‌عبدالعظیم است که اکنون در کاخ گلستان به نمایش گذاشته شده است.
 سرهنگ محمدرضا کردان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اهدای ۲۸ شیء متعلق به عصر آهن توسط یکی از دوستداران آثار تاریخی به یگان حفاظت استان خبر داد.
 محمدمهدی رجایی‌فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی یزد از برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران خارجی در آیین‌های ماه محرم و معرفی این آیین مذهبی در این استان خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته میزبان نخستین گروه گردشگری ۲۵ نفره از کره‌جنوبی بودیم.
 فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام عملیات مرمت و ساماندهی قلعه «هزار در» واقع در شهرستان آبدانان خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی