صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) در جهان پیچید
در سوگ شیرخواره کربلا

امسال هم برای چندمین سال متوالی مادران با در آغوش داشتن فرزندان شیرخوار و کودکان خود در مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) برای گرامیداشت و مظلومیت امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) حضور یافتند و فرزندان خود را نذر قیام منجی بشریت حضرت مهدی موعود(عج) کردند. صبح دیروز همزمان با اولین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان در مصلای امام خمینی(ره) تهران و سراسر کشور و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران و کودکان به صورت همزمان برگزار شد.
مادران به فرزندان خود لباس‌های سبز که نشان علوی بودن آنها است پوشانده و بر پیشانی آنها سربندهای «یا علی‌اصغر(ع)»، «یا حسین(ع)»، «یا فاطمةالزهرا(س)» و «یا حضرت رقیه(س)» بسته بودند تا در این اجتماع بزرگ شرکت کنند و پیام مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شیرخوار حضرت را به گوش جهانیان برسانند.
در مصلای امام خمینی(ره) این مراسم از ساعت ۸ صبح با قرائت قرآن و اجرای گروه سرود «نینوا» شروع و سپس با مرثیه‌خوانی روضه حضرت علی‌اصغر(ع) سید محمود علوی، مداح اهل بیت و طنین نجوای مادران با مصرع‌هایی مانند «اصغر من کی به زبان آمده / حرمله با تیر و کمان آمده»، همراهی شد.
مراسم با شعرخوانی احمد بابایی، شاعر اهل بیت(ع) در وصف مقام حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان ادامه یافت که با چشمان گریان و ندای «لبیک یا مهدی(عج)» مادران در فضای مصلا طنین‌انداز شد.
در بخش دیگری از این مراسم گروه سرودی متشکل از دختران خردسال به اجرای سرودی از زبان حضرت رقیه(س) در گفت‌و‌گو با برادر خود پرداختند، سپس مداحان به مدیحه‌سرایی در وصف و مقام امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) پرداختند و مادران با چشمان گریان ندای «لبیک یا مهدی(عج)» را در این مراسم طنین‌انداز کردند.
در بخش دیگری از این مراسم گروه سرودی متشکل از دختران خردسال به اجرای سرودی از زبان حضرت رقیه(س) در سخن با برادر خود پرداختند.
در مهدیه تهران هم همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی آیت‌الله سید مجید بنی‌هاشمی و مداحی رضا طاهری و محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح برگزار شد.همچنین در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده، مداحی علی مهدوی‌نژاد و شعرخوانی امیر رضا رشیدی از ۹:۳۰ صبح در مصلای امام علی(ع) حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) در شهرری برگزار شد.
امسال این مراسم در 8000 نقطه برگزار شد و حدود یک میلیون دست لباس برای برگزاری این همایش دوخته شده که به همراه متن نذرنامه که به زبان‌های مختلف ترجمه شده در داخل و خارج از کشور توزیع شده است. هدف از برگزاری این همایش رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوارشان، حضرت علی‌اصغر(ع) است که جهانیان بتوانند با نهضت عاشورا و پیام امام حسین(ع) که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند. گفتنی است یکی از برنامه‌های این مراسم، نذرنامه‌خوانی بود که تمام مادران به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند. متن نذرنامه بدین شرح است:«یا صاحب الزمان(عج)! فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی‌اصغر(ع) ادرکنی.»

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
قرآن‌سوزی و حمایت دولت سوئد از آن محکوم است
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با محکوم کردن قرآن‌سوزی در سوئد از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای اسلامی خواست برای توقف رویکرد وقیحانه و خطرناک دولت این کشور در حمایت از قرآن‌سوزی و اسلام‌هراسی نظام‌مند اقدام فوری و صریح انجام دهند.
این سازمان در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن کریم در کشور سوئد با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: تکرار قرآن‌سوزی در استکهلم با موافقت دولت و حمایت پلیس، آن هم با وجود اعتراضات گسترده‌ای که قبلاً در این خصوص صورت پذیرفته است، نشان‌دهنده اسلام‌ستیزی سیستماتیک و سازمان‌دهی شده‌ای است که متأسفانه نهادهای رسمی سوئد در تبلور و استمرار آن نقش
دارند.
دولت، نهادهای امنیتی و پلیس سوئد باید متوجه این حقیقت مسلم باشند که اسلام هراسی و قرآن‌ستیزی نظام‌مند در این کشور نه تنها از دید مسلمانان و افکار عمومی دنیا به مثابه احترام به حقوق انسانی و آزادی بیان تلقی نمی‌شود، بلکه منجر به خشم و نفرت جهانی از سوئد خواهد شد، چنانچه این روند اکنون نیز قابل مشاهده و تصدیق است.

جستجو
آرشیو تاریخی