صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

کشف جسد زن
فیروزآبادی با دست و پای بسته
مرد 57 ساله به‌خاطر اختلافات خانوادگی در فیروزآباد زنش را به قتل رساند.
سرهنگ مهدی جوکار، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: روز 27 تیرماه در پی اعلام به پلیس 110 مبنی بر درگیری خانوادگی در یکی از محله‌های بخش میمند شهرستان فیروزآباد، بلافاصله مأموران بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خانمی 55 ساله با دست و پای بسته در حالی که آثار جراحت روی بدنش مشهود بود، در داخل خانه فوت کرده است.
سرهنگ جوکار ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران با اخذ مجوز قضایی و تحقیقات میدانی همسر متوفی را دستگیر کردند که وی در تحقیقات و بازجویی‌های فنی و پلیسی به قتل همسر خود از طریق خفه کردن اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی با همسرش عنوان کرد، افزود: قاتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

حمله خونین 2 سگ به مأمور پلیس
در خانه  پلاک قرمز
سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری زن و شوهر مواد فروشی که هنگام دستگیری باعث مجروحیت مأمور انتظامی شده بودند، خبرداد.
سرهنگ حسین باباپور گفت: شامگاه روز چهارشنبه 28 تیرماه امسال در پی وصول خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه یک زوج مواد فروش در محدوده «هرندی» تهران  بلافاصله تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران برای  بررسی موضوع به محل اعزام شدند.  مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به مخفیگاه متهمان که  یک خانه پلاک قرمز بود وارد شدند  که در حین دستگیری متهمان علاوه بر درگیری و تمرد از دستورهای پلیسی، دو قلاده سگ وحشی را به سمت مأموران رها کردند که متأسفانه بر اثر درگیری در این عملیات پلیسی، سرتیم عملیات از ناحیه ساق پای راست دچار مجروحیت شد.  بلافاصله با همکاری عوامل درمانی و اورژانس 115 در کوتاه‌ترین زمان این مأمور به بیمارستان امام سجاد (ع) تهران منتقل و تحت عمل جراحی و مداوا قرار گرفت که هم اکنون حال عمومی وی رضایت بخش گزارش شده است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در ادامه تصریح کرد: مأموران انتظامی با وصف وقوع حادثه در همان عملیات پلیسی،  هردو متهم که زوج مواد فروش سابقه دار و حرفه‌ای مواد مخدر در محله هرندی بودند را دستگیر و به همراه مقادیری مواد مخدر هروئین به مقر پلیس منتقل کردند و  پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضایی قرار دادند. سرهنگ باباپور در پایان با بیان اینکه عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و از هیچ اقدام و کوششی در این باره فروگذار نخواهد بود، به مواد فروشان و قاچاقچیان هشدار داد: پلیس با اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد متهمان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر و آنان را به دست قانون می‌سپارد و اجازه نخواهد داد عده‌ای فرصت طلب و سودجو با اقدامات هنجارشکنانه خود امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند.

تصادف مرگبار پژوی
یک دختر با کامیون در اتوبان یاسینی
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران از برخورد سواری پژو با کامیون در بزرگراه یاسینی تهران و مرگ دختری۲۳ ساله بر اثر این حادثه خبر داد. سرهنگ رابعه جوانبخت درباره حادثه برخورد شدید سواری پژو با کامیون در بزرگراه یاسینی اظهار داشت: در ساعت 2 و نیم بامداد روز پنجشنبه 29 تیرماه امسال، در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید یاسینی بعد از بزرگراه شهید زین‌الدین نرسیده به بزرگراه شهید سلیمانی، (منطقه ۲۵ پلیس راهور تهران) یک پژ و ۲۰۶ به رانندگی دختری۲۳ ساله که از مسیر پردیس و رودهن به سمت تهران تردد داشته در این مسیر به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با یک کامیون که در داخل پهلوگاه در حالت پارک و راننده آن در حال استراحت بوده بشدت برخورد می‌کند. وی ادامه داد: سواری پژو پس از رد شدن از چند کامیون و به صورت مستقیم با پنجمین کامیون پارک شده در داخل پهلوگاه برخورد داشته و متأسفانه شدت حادثه به حدی بالا بوده که راننده سواری پژو در محل حادثه و در دم فوت می‌کند. سرهنگ جوانبخت گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در صحنه حادثه مشخص شد که هیچ گونه آثار انعکاسی از قبیل خط ترمز که نشان دهنده عکس‌العمل راننده در مواجهه با خطر است مشاهده نشد و در بررسی‌های بیشتر دریافتیم که ایشان کمربند ایمنی خود را هم نبسته بوده است. وی بیان داشت: در این حادثه متأسفانه به‌رغم شدت بالای ضربه و حادثه ایربک‌های داخلی پژو هم عمل نکرده که کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دکمه ایربک روشن بوده یا خیر که اگر روشن بوده چرا ایربک عمل نکرده است؟ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: اگر راننده کمربند می‌بست و ایربک‌ها هم باز می‌شد یقیناً ایشان الان زنده بودند. سرهنگ جوانبخت ادامه داد: یکی از رانندگان عبوری ایشان را در عوارضی پردیس مشاهده کرده که قبل از تصادف از هوشیاری کامل برخوردار بوده است اما ماجرا این است که خستگی و خواب آلودگی بر وی چیره شده و در انتهای مسیر دیگر حتی آن خودروهای بزرگ را رؤیت نکرده و به صورت مستقیم و یکباره با کامیونی که در پهلوگاه بوده برخورد کرده و این حادثه دلخراش را به وجود آورده است.  وی گفت: توصیه همیشگی پلیس این است که در شب هنگام هر لحظه احساس خستگی و خواب آلودگی به راننده در حین رانندگی دست می‌دهد حتماً استراحت کافی و لازم را داشته باشند و فکر نکنند که با این وضعیت می‌توانند به رانندگی خود ادامه دهند. می‌بینید که این حادثه برای راننده در نزدیکی مقصد و در داخل شهر اتفاق افتاده و خستگی به وی اجازه رسیدن به مقصد را نداده است. اگر هر راننده‌ای احساس خستگی داشت لطفاً و حتماً دقایقی را به استراحت بپردازد و آنگاه به مسیر خود ادامه دهد تا شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی