صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبـــــــار

افزایش ظرفیت ناوگان هوایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اضافه شدن دو هزار صندلی به ناوگان هوایی تا پایان شهریور خبر داد. «محمد محمدی بخش» گفت: در حال حاضر ۳۳۳ فروند هواپیما در کشور موجود است که از این تعداد ۱۸۳ فروند هواپیما فعال و مابقی زمین‌گیر هستند که قرار است در یک بازه زمانی هواپیما‌هایی که قابلیت بازگشت دارند تعمیر شده و آن‌هایی که قابلیت بازگشت ندارند از آمار کلی حذف شوند. وی افزود: شماری هواپیمای دست دوم وارد و ثبت شده که به مرور وارد چرخه پروازی می‌شوند و تعدادی نیز خریداری شده و به ناوگان اضافه می‌شوند که از اول مرداد تا پایان شهریور بتدریج دو هزار صندلی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود.
محمدی بخش با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده برای عملیات اربعین از تعداد زیادی از فرودگاه‌های کشور استفاده شود، افزود: پرواز‌ها به دو مقصد فرودگاه نجف و بغداد انجام می‌شود و برخی از فرودگاه‌های مرزی برای کسانی که می‌خواهند شهر‌های مرزی را به‌صورت هوایی و مابقی مسیر را زمینی بروند پرواز‌های فوق‌العاده در نظر گرفته شده است.

قیمت چای ثابت ماند
رئیس اتحادیه بنکـــــــــداران در مورد وضعیت بازار چای هم گفت: چای امسال حدود 100هزار تومان در هر کیلو گران شد اما به تازگی افزایش قیمت نداشتیم. «رضا کنگری» در مورد قیمت عمده‏فروشی هر کیلو چای خارجی و ایرانی در بازار بیان کرد: قیمت هر کیلو چای خارجی با توجه به کیفیت بین 300 تا 700 هزار تومان است.
به طور معمول قیمت هر کیلو چای خارجی سیلان که بیشتر مصرف می‏شود، 300 تا 400 هزار تومان و هر کیلو چای هندی هم 200 تا 300هزار تومان است.
همچنین، قیمت عمده‏فروشی هر کیلو چای ایرانی 80 تا 140هزار تومان است. رئیس اتحادیه بنکداران در مورد بازار برنج هم گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت برنج ایرانی نزدیک است و عرضه برنج هم بسیار بالاست، شاهد افت 40 تا 45 درصدی قیمت برنج ایرانی هستیم.
کنگری گفت: قیمت عمده‏فروشی هر کیلو برنج هاشمی که نزدیک عید 115هزار تومان بود، الان 75 هزار تومان است. قیمت برنج هندی و پاکستانی هم ثابت مانده و با توجه به برند، قیمت هر کیلوگرم آن 39 تا 45هزار تومان است.

الزام گواهی اسقاط برای خودروهای وارداتی

با توجه به اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، تمامی شرکت‌های واردکننده خودرو اعم از نو و کارکرده به جز کامیون‌های مشمول ماده ۳۰ قانون احکام دائمی که بخشی مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند، مابقی مکلف به ارائه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری هستند.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: واردکنندگان صرفاً باید نسبت به تهیه گواهی اسقاط برای محصولاتشان جهت شماره‌گذاری اقدام کنند و امکان پرداخت ۱.۵ درصد قیمت فروش برای آنها میسر نیست.  
«مهران سالاریه» رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تصریح کرد: واردکنندگان باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرایند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری خودروهایشان طی کنند.
وی خاطرنشان کرد: فعلاً تا زمان تصویب آیین‌نامه مربوطه، واردکنندگان خودرو مکلفند به ازای واردات هر دو دستگاه خودرو، گواهی یک خودرو فرسوده را ارائه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی