صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

امروز ۱۸ شهید به کشور بازمی‌گردند
خبر اول اینکه، سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح دراین‌باره اعلام کرد: پیکر پاک این هجده شهید از شهدایی که بتازگی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تفحص شده‌اند، از مرز شلمچه به کشور باز می‌گردد.
به گفته او آیین استقبال از شهدا با حضور مردم امروز پنجشنبه ۲۹ تیر از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود. مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
 

بازداشت ۲ عنصر ضدامنیتی شرق کشور
خبر دیگر اینکه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از بازداشت ۲‌عنصر ضدامنیتی شرق کشور و انهدام چهارمین باند سازمان‌‌یافته قاچاق سلاح و مهمات ‌خبر داد.
به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی ‌اظهار داشت: پس از کسب گزارشی مبنی‌بر ورود یک محموله قاچاق سلاح و مهمات به پهنای جغرافیایی استان کرمان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی و اداره‌کل اطلاعات استان کرمان قرار گرفت.
وی افزود: در این عملیات پس از انجام یک‌سری اقدامات پیچیده اطلاعاتی، باند مذکور مورد ضربه سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در اداره‌کل اطلاعات استان قرار گرفت و دو نفر از عناصر ضد‌امنیتی سابقه‌دار و فعال در قاچاق و فروش سلاح در شرق کشور‌ شناسایی و دستگیر شدند. دادستان کرمان تصریح کرد: در این عملیات مأموران اداره اطلاعات جیرفت 24 قبضه سلاح کمری و بیش از 400عدد فشنگ به‌همراه یک دستگاه خودرو را از اعضای این باند کشف و ضبط کردند. وی ادامه داد: اعضای این باند در تلاش بودند انواع مختلف سلاح را از مرزهای شرقی کشور به کرمان وارد و از این طریق به سایر استان‌ها منتقل کنند. دادستان کرمان با اشاره به اینکه برخورد دستگاه قضایی با قاچاقچیان سلاح و مهمات قاطع و عبرت‌آموز خواهد بود، خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده متهمان دستگیرشده سریع و خارج از نوبت خواهد بود. وی اضافه کرد: با تلاش و همت شبانه‌روزی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی طی سال‌جاری، قریب به 300 سلاح غیرمجاز و جنگی در جنوب استان کرمان کشف و ضبط شده است.


رئیس MI6
یا اسقف کلیسای لندن؟
دست آخر اینکه، شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی به بازنشر سخنان «ریچارد مور» رئیس سازمان اطلاعات مخفی انگلیس «MI6» در پراگ پیرامون ادعای همکاری پهپادی ایران در جنگ اوکراین پرداخت و از قول رئیس سازمان جاسوسی برون مرزی انگلیس نوشت: «آقای مور ارائه پهپاد به روسیه [توسط ایران] را تصمیمی برخلاف وجدان دانست.» توسل به گزاره‌های مبهم اخلاقی برای اتهام‌زنی، آن‌هم توسط رئیس یک سازمان جاسوسی پرمدعا و بدسابقه، دلالتی نمی‌تواند داشته باشد جز دست خالی انگلیس در ارائه اسناد اتهام پهپادی و اذعان رسمی به شکست در این زمینه. اینکه رئیس MI6 به‌جای ارائه اسناد برای ادعاهای خود به گزاره‌‌های اخلاقی متوسل شده است، نشان می‌دهد که وی با استفاده از شیوه فریب اذهان از طریق تحریک عواطف عمومی، تلاش دارد نقطه ضعف سازمان خود در پرونده‌‍سازی علیه ایران را بپوشاند.
ضمن اینکه ریچارد مور درحالی صادرات پهپاد به روسیه را اقدامی «خلاف وجدان» خوانده که اولاً بارها موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مناسبت‌های مختلف، هم در خصوص مخالفت با جنگ و هم در خصوص روشنگری پیرامون قرارداد دفاعی ایران و روسیه - که زمانش به پیش از جنگ بر می‌گردد - اعلام شده است و ثانیاً از قضا این دولت انگلیس بوده که با ارسال پهپاد، تسلیحات خطرناک مانند گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده و سامانه‌های پدافندی به اوکراین در کنار ناتو و امریکا، یکی از سه ضلع اصلی تداوم این وضعیت «خلاف وجدان» بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی