صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث کوتاه

قتل زن اصفهانی
برای 200 میلیون تومان
مردی با دریافت ۲ میلیارد ریال زنی را در اصفهان به گلوله بست و کشت.
کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی و کارشناسان بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی اصفهان فروردین ماه سال‌جاری از وقوع قتل مسلحانه در یکی از محلات این شهر مطلع و در محل وقوع جنایت حاضر شدند.
در تحقیقات میدانی مشخص شد زنی ۴۲ ساله در خودرو شخصی خود با اصابت ۵ گلوله به قتل رسیده و عامل یا عاملان این جنایت نیز بسرعت از محل متواری شده‌اند.
در نهایت با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، محل اختفای قاتل در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و وی در یک عملیات پیچیده پلیسی پس از ۳ ماه فرار و زندگی مخفیانه دستگیر شد.
متهم پس از حضور در پلیس آگاهی به قتل مسلحانه در قبال دریافت مبلغ ۲ میلیارد ریال با مشارکت همسر و برادر همسر مقتول اعتراف کرد.
۲ همدست دیگر قاتل در یکی از استان‌های کشور در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس دستگیر شدند و اختلافات خانوادگی و قبلی را انگیزه قتل اعلام کردند.

بخشش
مرد اعدامی در مریوان
با گذشت اولیای دم، محکوم به قصاص مریوانی از پای چوبه دار رهایی یافت.
با تلاش صلح‌یاران و سفیران صلح استان کردستان یک پرونده قتل عمد در شهرستان مریوان پس از 7 سال با اخذ رضایت اولیای دم به صلح و سازش بین طرفین ختم شد.
رئیس دادگستری شهرستان مریوان اظهار داشت:دراین پرونده پس از احراز وقوع قتل عمد برای قضات دادگاه کیفری یک استان، حکم قصاص صادر و در دیوان‌عالی کشور نیز به تأیید رسید.
 علیرضا جعفری افزود: پس از طی 7 سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش میان طرفین پرونده، در نهایت، خانواده قاتل موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیای دم شدند و از خون مقتول گذشتند.
با اخذ این رضایت به همت و تلاش صلح یاران و سفیران صلح استان، چهارمین پرونده قتل عمد در سال‌جاری منجر به صلح و سازش شد.

بازداشت کلاهبردار
10 میلیاردی در کاشان
این متخلف از شهروندان کاشانی 100 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ایرج کاکاوند، رئیس پلیس کاشان با بیان اینکه پیگیری این موضوع به علت شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی صورت گرفت، گفت: در این شکایات مطرح شده بود که فردی با چهره موجه و با چرب زبانی و به بهانه ساخت واحدهای خیریه درمانی و درمانگاه اقدام به فریب و کلاهبرداری از آنان کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: بر اساس ادعای شاکیان متهم پس از جلب رضایت و اخذ مبالغ متواری شد که با توجه به حساسیت موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان کاشان قرار گرفت.
وی از شناسایی متهم با اقدامات صورت گرفته خبر داد و گفت: متهم در مخفیگاهش در یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر شد و در این خصوص 11 نفر از مالباختگان و شکات شناسایی و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

ریزش مرگبار آوار
یک ساختمان
در خیابان مدنی تهران
ریزش ساختمانی 2 طبقه در خیابان شهید مدنی باعث مرگ جوان 23 ساله شد.
 جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت 9 و 14 دقیقه صبح دیروز حادثه تخریب یک ساختمان قدیمی در خیابان شهید مدنی، خیابان لسانی بحری به سامانه آتش‌نشانی اعلام که بلافاصله  تیم های 2 ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام می‌شوند.
وی گفت: یک ساختمان دو طبقه در حال تخریب که یک نگهبان در بخش تراس آن در طبقه بالا مشغول استراحت بوده تخریب شده بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران بیان کرد: آتش‌نشانان با اقدامات لازم، فرد محبوس شده در زیر آوار که یک کارگر حدود 23 ساله بود را پیدا می‌کنند و او را خارج می‌کنند.ملکی تصریح کرد: کارگر با تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داد و محل ایمن‌سازی و تحویل عوامل شهرداری و نیروی انتظامی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی