صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حمله روسیه به اودسا

روسیــــــه در پاســــخ به حمــــله اوکراین به پل کریمه، به مــــراکز حساس نظامی اوکراین از جمله بندر اودســــا حمله کرد. تاس روز سه‌شنبه به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسلح روسی تأسیسات ذخیره‌سازی حدود 70000 تن سوخت برای تجهیزات نظامی اوکراین را در مناطق شهرهای نیکولایف و اودسا یکی از بنادر اصلی اوکراین برای صادرات غلات منهدم کردند. او گفت که این حمله تلافی‌جویانه چندگانه با تسلیحات بسیار دقیق علیه سایت‌هایی که ارتش اوکراین با استفاده از پهپادهای دریایی علیه روسیه نقشه حملات تروریستی را طراحی کرده بود و همچنین اهدافی که در آنها قایق‌های بدون سرنشین طراحی می‌شد مورد هدف دقیق قرار گرفته است .
در همین باره سخنگوی وزارت خارجه  روسیه نیز تأکید کرد: تمام اهداف تعیین شده برای این حمله منهدم شد. با این حال اوکراین مدعی شده، شش موشک کالیبر شلیک شده و 31 فروند از 36 پهپاد را سرنگون کرده است.
از سویی دیگر کی‌یف در حالی این اقدام را در راستای محرومیت جهانی از غلات و عدم تمدید قرارداد آن از سوی روسیه، عنوان می‌کند که این منطقه بارها و در طول زمان صادرات، این شهر مورد حمله واقع شده و  همچنین بنابر منابع خبری روسیه، تنها اهداف نظامی مورد حمله قرار گرفته است  .
در همین ارتباط شبکه تلویزیونی «دام» اوکراین روز سه‌شنبه گزارش داد که انفجارهایی نیز در شهر خارکف در شرق اوکراین رخ داده است.
جستجو
آرشیو تاریخی