صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

بازداشت دختر و پسر وحشت‌آفرین در پارک
دختر و پسر جوانی که در یک پارک محلی در ستارخان تهران برای خانواده‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند، از سوی پلیس بازداشت شدند.
این دو متهم در برابر اعتراض یک زن اقدام به فحاشی و تهدید کردند و با عربده‌کشی باعث وحشت حاضران در این پارک شدند.
در پی انتشار تصاویر مربوط به ایجاد مزاحمت این دو دختر و پسر جوان در شبکه‌های اجتماعی، بررسی ویژه موضوع برای شناسایی و دستگیری این دو متهم در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار گرفت.
با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از تصاویر منتشره و شناسایی محل دقیق حادثه و اقدامات میدانی، این دختر و پسر که پس از اطلاع از انتشار تصاویر خود از محل‌های سکونت خود نیز متواری شده بودند، در دو منطقه خلازیر و فلاح تهران و به اتهام برهم زدن نظم عمومی و فحاشی و عربده‌کشی دستگیر شدند.
به گزارش پلیس، یکی از متهمان، به هنگام دستگیری مواد مخدر و چند قبضه اسلحه سرد به همراه داشته است.
در بررسی سوابق این دو متهم مشخص شد که پسر جوان 31 ساله و دارای سابقه در زمینه شرارت و مواد مخدر بوده است.

پایان جولان باند 17 ساله‌ها در مشهد
 چهار نوجوان کم سن و سال که مرتکب تعدادی سرقت شده بودند، دستگیر شدند.
چهار نوجوان با هم رفیق شده بودند. سابقه رفاقت‌شان دیرینه نبود و به تعمیرگاه‌های شهرک شهید رجایی برمی‌گشت که برای شاگردی به آنجا رفته بودند، اما گویا تنها کاری که نمی‌کردند شاگردی بود. آنها پس از رفاقت با یکدیگر، شگردی شرورانه را پیش گرفته بودند، با این هدف که راه صدساله را یک‌شبه طی کنند. با ورود پلیس به ماجرا این راه طی شد؛ اما برعکس، زیرا این نوجوانان به اتهام ده‌ها فقره سرقت در مشهد دستگیر شدند و به همین راحتی برای خود سابقه‌ای سیاه درست کردند.
در پی گزارش چند فقره سرقت شبانه کامپیوتر‌های خودرو در محدوده خیابان کاشانی و هاشمی‌نژاد مشهد، موضوع به‌طور ویژه در دستورکار گروهی از مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد قرار گرفت.
مأموران پس از بررسی دقیق سرقت‌ها، گشت‌های هدفمندی را در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کردند. ساعت یک بامداد روز گذشته یکی از گروه‌های پیشگیری انتظامی، هنگام گشتزنی در محدوده خیابان هاشمی‌نژاد دو پسر نوجوان را در حال بازکردن کاپوت یک خودرو پراید دیدند و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه، آنها را دستگیر و در بازرسی از محل دو دستگاه کامپیوتر خودرو کشف کردند.
متهمان که هر دو هفده ‌ساله و بدون هرگونه سابقه کیفری هستند، پس از انتقال به مقر انتظامی در رویارویی با ادله و مستندات پلیسی طی چند مرحله بازجویی به ۲۹ فقره سرقت کامپیوتر خودرو طی دو ماه گذشته با همدستی دو دوست دیگر‌شان و فروش آنها به مبالغی بین یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به جوانی نوزده ‌ساله اعتراف کردند.
در ادامه این عملیات با اطلاعات به دست آمده، گروه رسیدگی‌کننده پرونده طی سه عملیات مجزا همدستان متهمان که آنها هم هفده ‌ساله هستند و فرد مالخر را دستگیر کردند.
تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی و دستگیری دیگر همدستان احتمالی آنان با هماهنگی قضایی در حالی ادامه دارد که بررسی‌های اولیه نشان داد، سارقان نوجوان، شاگرد مغازه‌های تعمیرگاهی در محدوده شهرک رجایی بودند و برای انجام سرقت‌ها و جابه‌جایی کالا‌های سرقتی، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کردند تا گرفتار نشوند.

واژگونی خونین
مینی بوس در فریدن
سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مصدومیت ۹ نفر در حادثه واژگون شدن مینی‌بوس در فریدن خبر داد. وی با بیان اینکه در این حادثه یک مینی‌بوس واژگون شده، تصریح کرد: این حادثه در فریدن پنج کیلومتر بعد از روستای درختک رخ داده است. سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه سه واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ و یک کد هلال احمر برای این حادثه اعزام شده است، ادامه داد: ۹ نفر شامل سه نفر آقا، پنج نفر خانم و یک کودک در این حادثه مصدوم شدند. وی تصریح کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان داران منتقل شدند.

بازداشت قاضی قلابی در ساری
 رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش و رصد اطلاعاتی مأمورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مازندران، فردی که با جعل عنوان قاضی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و روانه زندان شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش و رصد اطلاعاتی مأمورین حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مازندران، فردی که با جعل عنوان قاضی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر و روانه زندان شد. حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: متهم خود را به عنوان قاضی معرفی کرده و ضمن فریب مردم و وعده‌هایی مانند حل و فصل پرونده‌ها و تأثیرگذاری در تصمیم مقام قضایی و همچنین استخدام فرزندان آنان در دادگستری، از مراجعین به دادگستری قبل از ورود به اماکن قضایی اخاذی می‌کرد.
رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: برای متهم مذکور، پرونده قضایی تشکیل شده و وی برای طی تحقیقات تکمیلی با صدور قرار متناسب به زندان معرفی شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تأکید کرد: مردم شریف استان می‌توانند در صورت وجود هرگونه شکایت در این خصوص، به حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران مراجعه کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران در خاتمه به اشخاصی که قصد سوء‌استفاده و کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی استان را داشته باشند، هشدار داد که نظارت کامل توسط نهاد‌های نظارتی صورت گرفته و در صورت شناسایی برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی