صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

کمیسیون مشترک ایران و چین پس از
۴ سال‌ونیم برگزار شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برگزاری کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و چین پس از چهار سال‌‌ونیم خبر داد و اعلام کرد:بزودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خواهیم بود. به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و چین را پس از ۴ سال‌ونیم برگزار کردیم.
وی افزود:توافقات سفر آقای رئیس‌جمهور به پروژه‌های کاملاً مشخص تبدیل شد. با فضای سازنده کمیسیون، بزودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خواهیم بود. بر اساس این گزارش، آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان بهمن‌ماه سال گذشته به چین سفر کرده بود که در این سفر ۲۰ سند همکاری میان مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و چین به امضا رسید.

 شرایط جدید سنی مدیران و هیأت مدیره بانک‌ها
حداکثر سن مدیران عامل و قائم مقام و اعضای هیأت مدیره بانک‌ها ۷۰ و ۷۵ سال تعیین و مدیریت اعضای هیأت عامل بانک مرکزی در مؤسسات اعتباری غیردولتی مشروط شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بانک مرکزی دستورالعمل نحوه احراز و لغو تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران مؤسسات اعتباری و مصوب دی سال گذشته شورای پول و اعتبار را اصلاح و ابلاغ کرد.
براساس این گزارش، اصلاحیه دستورالعمل، مربوط به شرایط انتصاب اعضای هیأت عامل بانک مرکزی در سمت‌های مدیریتی سیستم بانکی بوده و این افراد پس از حداقل یک سال از زمان خاتمه همکاری با بانک مرکزی، می‌توانند در مؤسسات اعتباری غیردولتی تصدی سمت مدیریتی داشته باشند. همچنین تصدی سمت مدیریتی توسط داوطلب در هر مؤسسه اعتباری و تمدید دوره مسئولیت منوط به اخذ تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای است. از سوی دیگر حداکثر سن مدیران عامل و قائم مقام بانک‌ها باید 70 سال و سن اعضای هیأت مدیره بانک‌ها 75 سال باشد. برخورداری از حداقل 10 سال سابقه کار در زمینه های مالی، بانکی و بازرگانی به همراه دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر از دانشگاه‌ها و مراکز مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله شرایط تخصصی لازم برای تصدی سمت مدیریتی مؤسسه اعتباری است.

جستجو
آرشیو تاریخی