صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

  سعید کریمی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله هیچ مجوزی برای فعالیت ندارد و هر مجوز صادر شده‌ای نیز فاقد اعتبار است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات اداری، حقوقی و قانونی مورد نیاز را انجام داده و روند آن را نیز پیگیری می‌کند.
 رضا سامه، مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار به پایگاه‌های میراث‌فرهنگی تخصیص یافته که از محل‌های مختلف اعم از منابع سفرهای استانی، تملک دارایی سرمایه‌ای، اعتبارات هزینه‌ای و منابع استانی بوده است.
 تالاب بین‌المللی گاوخونی عروس تالاب‌های ایران با وسعت ۴۷ هزار هکتار در آستانه خشکی کامل است.
 علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان گفت: کارخانه‌ سیمان دورود مشمول اخذ جرایم سنگین مالیاتی ناشی از عوارض آلایندگی می‌شود.
 نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد: «میزان افت آب‌های زیرزمینی» در بازه ۲۵ سال اخیر نسبت به دو دهه قبل از آن بیش از ۵ برابر افزایش داشته و نرخ فرونشست زمین در برخی شهرها مانند اصفهان ۵ برابر بیشتر شده است.
علی‌اصغر شالبافیان،  معــــاون گـــــردشــــگری از سیاست‌های تشویقی برای صادرکنندگان گردشگری خبر داد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مدت کارهای خوبی برای گردشگری انجام داده که از جمله آنها احیای جایزه صادرات گردشگری پس از حدود ۱۳ سال توقف است.
 مهدی الله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تصاویر دوربین تله‌ای این اداره از حضور و زیست گونه باارزش پلنگ در منطقه شکارممنوع «ریوند» در شهرستان سبزوار حکایت دارد.
 مهران حسنی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دریا و جنگل‌ مهم‌ترین محور چهارمین کنفرانس اکوتوریسم، بیوتوریسم و حفاظت از تنوع زیستی در مازندران است.
 علیرضا جیلان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طبیعت بکر شهرستان لردگان زمینه سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری در این شهرستان را فراهم کرده است.
 حلیا سادات حسینی شکرابی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: همکاری و تعامل بین دولت و شهرداری به منظور کاهش مصرف انرژی با هدف بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران در دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی