صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

تیراندازی مرگبار  در جشن عروسی
فرماندار بروجن گفت: در نتیجه رسم غلط و خطرناک تیراندازی در عروسی، یک نوجوان در این شهرستان شنبه‌شب جان باخت.وی افزود: این نوجوان ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه شنبه به‌علت تیراندازی در عروسی در یکی از روستاهای شهرستان بروجن به علت اصابت گلوله از ناحیه پهلو دچار حادثه شد.
وی افزود: تلاش کادر پزشکی شهرستان برای نجات این نوجوان نتیجه نداد و در نهایت جان باخت.

سارق جهیزیه عروس پاکدشتی
مرد همسایه بود
 مرد همسایه که سارق حرفه‌ای بود جهیزیه دختر جوان را ماهرانه سرقت کرد.
سرهنگ نجم‌الدین مرادی رئیس پلیس پاکدشت گفت: در پی سرقت جهیزیه عروس جوان از خانه پدری‌اش در پاکدشت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 14 شهرستان قرار گرفت.وی افزود: مأموران با حضور در صحنه سرقت، تحقیقات خود را به صورت تخصصی آغاز و اقدام به جمع‌آوری سرنخ‌های موجود کردند.فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در جریان تحقیقات پلیس و رصد دوربین‌های پیرامونی منطقه، مشخص شد که سارق همسایه طبقه پایین شاکی است.
سرهنگ مرادی بیان داشت: مأموران پس از حصول اطمینان، طی هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی، سارق را دستگیر و اموال که شامل یک فقره جهیزیه کامل بود، کشف کردند و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

کلاهبرداری 17 هزار میلیاردی
با مدارک زوج کم‌بینا
یک شرکت برای فرار مالیاتی به ارزش 17 هزار میلیارد ریال در اصفهان، یک زوج کم‌بینا و چوپان را به دردسر انداخت.
سردار حمید علینقیان‌پور رئیس پلیس اصفهان گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اشراف و هوشمندی بالای خود از فرار مالیاتی سنگین یکی از شرکت‌های بازرگانی و صنعتی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار قرار دادند.وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این شرکت از شرکت‌های صوری و کاغذی بوده و از زمان تأسیس در سال ۹۰ اقدام به اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد و عدم انجام تکالیف قانونی مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده کرده و در این مدت مرتکب فرار مالیاتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال شده است.
علینقیان‌پور ادامه داد: مأموران پس از دریافت مشخصات مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره و عضو هیأت مدیره شرکت، ۲ نفر را که با هم زن و شوهر بودند در شهرستان گلپایگان دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد به شغل چوپانی مشغول بوده و افرادی کم‌بینا و دارای وضعیت نامناسب مالی هستند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در تحقیقات از افراد دستگیر شده بیان شد در سال ۹۰ یکی از همشهریان‌شان به بهانه بهبود وضعیت مالی و کسب درآمد، مدارک شناسایی آنها را اخذ و ضمن ثبت شرکت اقدام به اخذ کد اقتصادی کرده است سپس با بردن‌‌شان به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم تعداد زیادی وکالتنامه در دفترخانه مبالغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بابت هر وکالت‌نامه به آنها پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات افراد دستگیر شده، تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد و با انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه ۱۸ نفر از ذی‌نفعان و وکالت‌گیرندگان شناسایی و به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار شدند. آنها پس از اقرار به فرار مالیاتی خود برای تعیین تکلیف به اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان معرفی شدند.
علینقیان‌پور خاطرنشان کرد: در ادامه با تلاش شبانه‌روزی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس اصفهان ۲۰ نفر دیگر از ذی‌نفعان واقعی شرکت در شهرها و استان‌های دیگر شناسایی و ضمن مسدود شدن حساب‌های بانکی آنها به مرجع قضایی معرفی شدند و اقدامات در راستای وصول مطالبات بدهکاران مالیاتی از طریق اداره کل مالیاتی استان در حال انجام است.

 

یک زن همدست این مرد بود
خودکشی قاتل طلافروش اراکی
در صحنه گروگانگیری
رئیس پلیس استان مرکزی جزئیات سرقت مسلحانه دیروز شهرستان زرندیه را اعلام کرد.
سردار هادی رفیعی‌کیا در اراک اظهار کرد: ظهر یکشنبه 2 سارق مسلح که یک زن اهل شهرستان زرندیه و دیگری مردی اهل تهران بود، در یک برنامه‌ریزی قبلی اقدام به سرقت از یک طلافروشی در مأمونیه مرکز شهرستان زرندیه استان مرکزی کردند.وی تصریح کرد: در این حادثه مرد سارق با تیراندازی اسلحه کمری اقدام به کشتن طلافروش و سرقت طلاهای مغازه کرده و بلافاصله به همراه همدست خود از محل متواری شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با اطلاع پلیس بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند که سارق مسلح برای فرار به یکی از خانه‌های اطراف رفته و 3 نفر را گروگان گرفت.
رفیعی‌کیا ادامه داد: با صحبت‌های فرمانده انتظامی ساوه گروگانگیر اقدام به رهاسازی افراد گروگان گرفته کرده و هنگامی که قصد درگیری با مأموران را داشت، با شلیک اسلحه به خود از پای درآمد.
 به گفته وی همدست وی در این حادثه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی