صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

قتل هولناک
دختر 17 ساله
به دست عموی کینه‌ای
مردی 41 ساله در یک انتقام خانوادگی از برادرش، دست به قتل دختر 17 ساله برادرش زد.
سرهنگ «لطف‌الله محمدی» فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌ چنارگفت: روز شنبه 24 تیرماه در پی اعلام به پلیس 110 مبنی بر ناپدیدشدن دختری جوان در یکی از محله‌های شهر قائمیه، بلافاصله مأموران بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد دختر بخت‌برگشته بعد از ظهر روز شنبه، خانه را به مقصد خانه عمویش ترک کرده و بعد از آن هیچ مراجعتی نداشته و ناپدید شده است.
سرهنگ «محمدی» ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، مأمورین با اخذ مجوز قضایی و تحقیقات میدانی با ورود به خانه عموی دختر مفقود شده از وی تحقیقاتی به عمل آوردند. او در ابتدا از حضور دختر برادر خود اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما پس از بازرسی از خانه، آثار خون در درون صندوق عقب خودرویی که متعلق به وی بود، مشاهده شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مأمورین با مشاهده آثار و ادله جرم بلافاصله نسبت به دستگیری عموی دختر اقدام کردند و آن را به مقر انتظامی انتقال دادند، تصریح کرد: فرد دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌های فنی و پلیسی به قتل دختر 17 ساله از طریق خفه کردن، اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی کوه چنار با اشاره به اینکه قاتل 41 ساله مقتول را با خودرو خودش به اطراف یکی از روستاهای این شهرستان انتقال و رها کرده بود، گفت: حسب دستور قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی با برادر خود (پدر مقتول) عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

قتل خونین
مرد شیرازی به خاطر
یک گرم شیشه
مرد جوان بخاطر یک گرم شیشه دست به قتل دوستش زد و پس از 4 روز زمینگیر شد.
سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در 20 تیرماه سال‌جاری در یکی از محله‌های «شیراز»، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران، تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند مرد جوانی که دوست مقتول بوده با ضربات سلاح سرد، وی را به قتل رسانده و متواری شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی عامل قتل به صورت ویژه آغاز و مأموران موفق شدند پس از 4 روز قاتل 43 ساله را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.
سرهنگ «حبیبی» با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه قتل را معامله بر سر یک گرم مواد مخدر از نوع شیشه عنوان کرد، اظهار داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرقت میلیونی پسربازیگوش از حساب پدرش
پسر جوان برای خرید بازی‌های آنلاین حساب بانکی پدرش را خالی کرد.
سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت:در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قزوین قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد طی چندین مرحله برداشت اینترنتی از حساب وی، مجموعاً مبلغ 11 میلیون تومان از حسابش برداشت شده و تقاضای رسیدگی به پرونده را داشت.
رئیس پلیس فتای استان افزود: کارشناسان این پلیس با پیگیری موضوع و انجام استعلامات لازم، فرد برداشت‌کننده از حساب را که فرزند شاکی است، شناسایی کردند و مشخص شد وجوه برداشت شده توسط فرزند شاکی، صرف خرید بازی‌های آنلاین شده است.
سرهنگ فرهودی خاطرنشان کرد: والدین دقت داشته باشند که فعالیت فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت و از واگذاری اطلاعات حساب‌های بانکی خود به فرزندان و ذخیره کردن این اطلاعات روی تلفن‌همراهی که در دسترس فرزندان‌شان است، خودداری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی