53 درصد مردم امریکا معتقدند، کنگره عملکرد درستی در حفاظت از دموکراسی ندارد

خداحافظی تلخ امریکایی‌ها با دموکراسی


مطابق نظرسنجی جدیدی که توسط آسوشیتدپرس با همکاری مرکز تحقیقات عمومی نورک انجام شده است، اغلب مردم امریکا نگاه مثبتی به عملکرد نهادهای دولتی خود برای حفظ دموکراسی این کشور ندارند.
به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس نظرسنجی مشترک این خبرگزاری با مرکز تحقیقات عمومی نورک، مردم امریکا نه فقط درباره عملکرد این نهادها از جمله کنگره امریکا درباره حفاظت از دموکراسی اعتقاد ندارند که تصور می‌کنند این نهادها در ارائه خدمات به جامعه درحوزه‌های اقتصادی، مهاجرتی و قوانین مختلف از جمله حمل سلاح نیز توانایی لازم را نداشته‌اند.
آماری که آسوشیتدپرس از نظر سنجی خود ارائه کرده، نشان می‌دهد 53 درصد مردم امریکا عملکرد کنگره امریکا در حفاظت از دموکراسی را ضعیف قلمداد کرده‌اند و فقط 16 درصد به کار کنگره در این خصوص باور دارند. ضمن اینکه تنها 10 درصد جامعه امریکا معتقد است دموکراسی در این کشور اجرا و منافع شهروندان در نظر گرفته می‌شود.
اکنون حدود یک دهه است تحلیلگران از تبدیل امریکا به کشوری دوپاره و دوقطبی شده سخن می‌گویند. در این نظرسنجی نیز آشکارا این جامعه دو قطبی خودنمایی می‌کرد و حامیان هر حزب، معتقد بودند حزب مقابل عملکرد مناسبی در دموکراسی نداشته است. بر این اساس 47 درصد آنها معتقدند، دموکرات‌ها عملکرد خوبی در حفظ ارزش‌های دموکراسی امریکایی نداشته اند و 56 درصد نیز تأکید کرده اند، جمهوری خواهان بیشترین آسیب‌ها را به دموکراسی این کشور زده‌اند.
در بخش دیگری از این نظرسنجی 71 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند، برای تصویب قوانین و ترسیم سیاست‌ها نظر مردم اهمیت بسیاری دارد اما فقط 48 درصد آنها معتقدند، سیاستمداران هنگام تصویب قوانین به چنین چیزی توجه می‌کنند. علاوه بر این بیش از 60 درصد آنها معتقدند قوانینی که در مورد مهاجرت، بودجه، حمل اسلحه و... تصویب شده‌اند، نسبت به خواسته‌های مردمی در مورد همین مسائل بی‌توجه بوده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی