خرده خبر

نه عربستان، نه پاریس، سیلوا در اسپانیا
برناردو سیلوا بالاخره تصمیم خودش را گرفت؛ نه عربستان و نه پی اس جی. ستاره سیتیزن‌ها که فصل قبل سه‌گانه را با پیراهن این باشگاه بالای سر برد، حالا پیشنهاد تمدید قرارداد سیتی و همچنین  پیشنهاد مالی عالی پاری‌سن ژرمن را رد کرده است، گویا او تصمیم خود را برای رفتن به اسپانیا گرفته و حالا فقط منتظر پیشنهاد رسمی بارسا است. در حالی که هنوز 2 سال از قرارداد سیلوا با سیتی مانده است، شایعات زیادی مبنی بر انتقال او به عربستان یا پی اس جی به گوش می‌رسید اما حالا به نظر می‌رسد او خواهان حضور در بارسلونا است. البته که با توجه به شرایط مالی شکننده کاتالان‌ها به نظر نمی‌رسد این باشگاه بتواند پیشنهاد مالی چشمگیری برای جذب سیلوا به سیتی ارائه بدهد.


روسیه ایران را 4 گله کرد
اولین بازی دوستانه تیم ملی فوتبال زنان کشورمان مقابل روسیه با برتری میزبان به پایان رسید. این بازی دوستانه در شهر کازان برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه ۴ بر صفر نتیجه را به روسیه واگذار کردند. دومین دیدار تیم ملی فوتبال ساعت ۱۸ به وقت تهران روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در شهر مسکو برگزار می‌شود.


رونالدو در آغوش گینس
 پای کریستیانو رونالدو ستاره النصر بار دیگر به کتاب گینس باز شد، البته این بار به لطف دلارهای نفتی سعودی‌ها. ستاره پرتغالی در طول 12 ماه فصل قبل، مبلغ 136 میلیون دلار به جیب زد؛ 136 میلیونی که شامل دریافتی‌های او از باشگاه منچستریونایتد، تیم ملی پرتغال و صدالبته دلارهای نفتی سعودی‌ها برای حضور در لیگ برتر عربستان بود. البته که صفرهای حساب بانکی کریستیانو فقط از طریق قراردادهای فوتبالی‌اش پر نمی‌شود، بلکه او این فصل 90 میلیون دلار برای حق پخش تصویری، قراردادهای تبلیغاتی، فروش برند شخصی و سرمایه‌گذاری‌هایش در زمینه‌های مختلف مثل هتل‌هایش در اسپانیا و پرتغال به جیب زد تا درآمدش فقط معطوف به فوتبال نباشد. البته که درآمد 75 میلیون دلاری ستاره پرتغالی در این میان با پذیرفتن پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستانی‌ها و پوشیدن پیراهن النصر در یک فصل، دوبرابر شد تا دلارهای نفتی خوش دست عربستان نقش زیادی در حک شدن اسم رونالدو در گینس این بار به‌عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا داشته باشد.


رونمایی از مدال‌های پاراآسیایی
100 روز مانده به شروع بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، از مدال‌ها رونمایی شد. مدال‌ها با نام «Osmanthus Grace» یکی از مهم‌ترین عناصر بازی‌های پاراآسیایی‌‌اند که نامشان برگرفته از دو ویژگی است؛ گل پاییزی زیبا و معطر اسمانتوس هانگژو و مکان باستانی نماد تمدن و فرهنگ چینی در لیانگژو. طراحی مدال‌ بازی‌ها، روحیه ورزشی و تلاش برای رسیدن به اهداف متعالی‌ را تداعی می‌کند. لوگوی بازی‌ها در مرکز مدال قرار دارد و شکوفه‌های گل اسمانتوس پراکنده آن را در بر گرفته‌اند. لوگوی کمیته پارالمپیک آسیا هم طرح پشت مدال‌هاست و نوع مدال طلا، نقره و برنز هم با خط بریل حک شده است. با ویژگی دوستدار محیط زیست بودن بازی‌های پاراآسیایی، نواری که مدال بازی‌ها به آن وصل شده از جنس پارچه طرح‌دار ژاکارد بروکات با الیاف طبیعی‌ است که با تکنولوژی و تکنیک‌های سازگار با محیط زیست و پوست تولید می‌شوند. سگک شکل پل بالای مدال و روی نوار متصل به آن هم نمادی از منطقه جیانگنان، شهرهای آبی و پل‌های آن است. بازی‌های پاراآسیایی هانگژو 2022، 30 مهر تا 6 آبان ماه برگزار می‌شود.


بمب وسط اردوگاه توپچی‌ها
دوئل دکلان رایس به نفع میکل آرتتا تمام شد. بمبی که آرسنالی‌ها از مدت‌ها قبل منتظرش بودند بالاخره وسط اردوگاه توپچی‌ها ترکید تا رایس، قرمز‌پوش شود. درحالی‌که سیتی و آرسنال، تام وجری فصل قبل لیگ جزیره هردو مشتری جدی ستاره وستهم بودند، او پیشنهاد توپچی‌ها را که نمی‌شد آن را رد کرد، پذیرفت تا میکل آرتتا دیگر بهانه‌ای برای قهرمان نشدن در فصل جدید نداشته باشد. به‌این‌ترتیب او با قراردادی به ارزش ۱۰‌میلیون پوند تا سال ۲۰۲۸راهی آرسنال شد تا گران‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ فوتبال شود.

جستجو
آرشیو تاریخی