فرنگی‌کاران حرف‌های رنگرز را استوری کردند

گرایی: باید به فکر جبــــــــــــــــــــران باشم

پریسا  غفاری
روزنامه‌نگار

 محمدرضا‌ گرایی دارنده مدال طلای جهان و المپیک در فینال مسابقات جهانی  2022 در عین ناباوری مقابل حریفش شکست خورد و روی سکوی دوم ایستاد.‌ این در حالی است که گرایی اختلاف محسوسی با حریفش داشت و ناباورانه شکست خورد. او حالا در آستانه مسابقات جهانی 2023 بسیار امیدوار است که مدال نقره سال گذشته را به طلا تبدیل کند.‌گرایی تنها طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو بود و در مسابقات جهانی 2021 که به فاصله 2 ماه از بازی‌های المپیک برگزار شد نیز توانست مدال طلا بگیرد. ستاره کشتی فرنگی ایران هنوز جوایز سال 2021 خودش را از وزارت ورزش دریافت نکرده و از این موضوع دلخور است. صحبت های او با «ایران» را بخوانید.
از کسب مدال نقره سال گذشته جهان پس از طلای المپیک و جهان با خاطره تلخ یاد می‌کردید. حالا در آستانه مسابقات جهانی 2023 شرایط را چطور می‌بینید؟
سال گذشته با تمام اتفاقات تلخش برایم تمام شد و سعی می‌کنم امسال از تجربه سال گذشته به بهترین نحو استفاده کنم. خدا را شکر تا حالا همه‌‌چیز خوب پیش رفته و امیدوارم تا مسابقات جهانی هم به همین صورت پیش برود.
خیلی‌ها می‌گفتند در فینال فاصله فنی زیادی با حریفتان داشتید و فقط به فکر شکست او با امتیاز بالا بودید که غافلگیر شدید!
واقعیت این است که کشتی را باختم و باید این شکست را بپذیرم. من تمام سعی خودم را کردم که مردم را خوشحال کنم ولی اشتباه خودم باعث شد رنگ مدالم طلایی نشود. این اشتباه را باید قبول کنم و در مسابقات جهانی‌2023 به فکر جبرانش باشم. هرقدر درباره دلایل شکست صحبت کنم بی‌فایده است.
مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی به فاصله چند روز از هم برگزار می‌شود. حضور شما در جهانی قطعی شده؛ در بازی‌های آسیایی هانگژو هم کشتی خواهید گرفت؟
هنوز مشخص نیست و اطلاعی ندارم. تمام تمرکزم روی مسابقات جهانی است که نتیجه خوبی را کسب کنم و بتوانم در همین نخستین مسابقه انتخابی المپیک کار را تمام کنم. کسب سهمیه در اولین رویداد بسیار مهم است و می‌توانید با تمرکز تمریناتت را پیگیری کنید.
به شما وعده اشتغال خیلی داده شد، آیا انجام شد؟
انجام که نشد! دیگر هم مهم نیست. دوست هم ندارم دیگر پیگیری کنم.
چند روز قبل کشتی‌گیران که اغلب مدال‌آوران جهانی و المپیک بودند صحبت‌های حسن رنگرز سرمربی تیم ملی مبنی بر بی‌توجهی مسئولان ورزش را در صفحه شخصی خودشان استوری کردند. در این‌باره صحبت می‌کنید؟
وزارت ورزش هنوز جایزه مسابقات جهانی  2021 را نداده و تیم دارد به مسابقات جهانی   2023 می‌رود. خودتان دیگر ببینید شرایط چطور است. اصلاً درباره میزان و مبلغ جوایز صحبت نمی‌کنم، فقط می‌گویم مصوبه‌ خودشان است که جایزه‌‌ای بدهند اما نمی‌دهند.
با گذشت 2سال خبری نشده است. این جوایز فقط مختص کشتی هم نیست، تمام رشته‌ها جوایز مسابقات جهانی و آسیایی را دریافت نکرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی