گزارش و خبر

بازنگری در قرارداد قلعه‌نویی
در شرایطی که امضای قرارداد کادر فنی تیم‌های ملی به مرحله نهایی رسیده، احسان اصولی عضو هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال در این مورد توضیحاتی ارائه کرد. او گفت: «توافقات با تمام سرمربیان طرف فدراسیون نهایی شده و قراردادها تنظیم و نهایی شده است. الان در مرحله امضا است. برخی دوستان امضا کرده و برخی هم نکرده‌اند، اما چهارچوب نهایی شده است. این یک فرایند اداری و حقوقی است و تعداد قرارداد سرمربیان و مربیان تیم‌های ملی هم زیاد است. ابتدا باید امضای مربیان گرفته شود و سپس ریاست فدراسیون آنها را امضا کند‌.» او درمورد زمان قرارداد قلعه‌نویی، هم توضیح داد: «قرار است تا پایان جام جهانی باشد اما در پایان جام ملت‌ها پس از نتایج تیم ملی بازنگری خواهد شد. در تمام قراردادها فدراسیون این حق را برای خود قائل است که ارزیابی مدام و مستمری نسبت به عملکرد مربیان داشته باشد‌. قلعه‌نویی یک مربی بزرگ است اما این حق را باید نه تنها نسبت به وی بلکه تمام مربیان برای فدراسیون قائل باشیم.»

 

سمیعی عضو جدید هیأت مدیره استقلال:
گم شدن قرارداد نکونام را پیگیری می‌کنم
در ادامه تغییرات مدیریتی استقلال، مجمع فوق العاده این باشگاه، صبح دیروز در محل این باشگاه  با حضور میثم پیله‌فروش نماینده وزارت اقتصاد و دارایی و رئیس جلسه، فلاح نماینده وزارت ورزش و جوانان و نایب رئیس جلسه، خطیر سرپرست مدیرعاملی، علیرضا خانی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی و اعضای هیأت مدیره استقلال در محل این باشگاه برگزار شد. در این جلسه فرشید سمیعی معاون حقوقی و سخنگوی سابق استقلال به عنوان عضو موظف  هیأت مدیره آبی‌ها انتخاب و مشغول به کار شد. سمیعی در زمان مدیریت حجت کریمی، از سمت خود برکنار شده بود و حالا دوباره پس از مدتی کوتاه دوباره به این باشگاه بازگشت. سمیعی که مقابل این باشگاه در محاصره هواداران آبی‌پوشان قرار گرفته بود، در واکنش به گم‌شدن قرارداد سرمربی این تیم گفت: «متوجه شدیم قرارداد نکونام در محل باشگاه نیست ولی موضوع از طریق حراست وزارت ورزش در حال پیگیری است. البته تا ۲۰۰ میلیارد بدهی سال قبل پرداخت نشود، هیچ قراردادی از تیم جدید ثبت نخواهد شد. هواداران نگرانی‌هایی دارند که باید به آن پاسخ داده شود. در حال حاضر تلاش همه ما این است که حامی مالی مناسبی برای باشگاه و تیم پیدا شود و چند گزینه مد نظر هستند که پس از بررسی، بهترین انتخاب خواهد شد. امیدواریم به سرعت شاهد انتقال پول و منابع مالی به باشگاه باشیم تا بتوانیم تیم را در کمترین زمان ببندیم.»

 

میلان برای جذب ستاره پورتو تخفیف خواست
طارمی جایگزین لوکاکو می‌شود؟
درخشش مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در ترکیب پورتو باعث شده تا این بازیکن ایرانی مشتریان زیادی پیدا کند و از باشگاه‌های بزرگ اروپا پیشنهاد داشته باشد. میلان، منچستر یونایتد و رم از جمله مشتریان بزرگ ستاره ایرانی به شمار می‌آیند. در جدیدترین خبر در این زمینه سایت «اسپورت مدیاست» ایتالیا در گزارشی نوشت: «میلان بشدت برای جذب یک مهاجم جدید تلاش می‌کند و به نظر می‌رسد طارمی شاخص‌ترین نام در حال حاضر بین آنها باشد. احساس استفانو پیولی سرمربی میلان این است که تنها تکیه بر اولیویه ژیرو که این بازیکن هم بزودی 37 ساله خواهد شد برای فصل آینده کافی نخواهد بود. مدیران روسونری بیش از هر چیز به سمت دو نام گرایش دارند: طارمی از پورتو و آلوارو موراتا از اتلتیکو مادرید که هر دو دارای مشخصات هجومی خوبی هستند. میلان در مورد طارمی جدی است اما حداقل 20 میلیون یورو برای خروج این ایرانی از پورتو لازم است. علاوه بر این، اگر او به روسونری بپیوندد، میلان باید از ایده امضای قرارداد با ساموئل چوکوئزه صرف نظر کند زیرا آخرین سهمیه غیراتحادیه اروپا خواهد بود. در این بین، سایت «DTransferencias» پرتغال اعلام کرد باشگاه میلان امیدوار است پورتو برای فروش طارمی با مبلغ 15 تا 18 میلیون یورو رضایت دهد. این در حالی است که از اینتر هم به عنوان یکی دیگر از مشتریان طارمی یاد شده است. این باشگاه در پی توافق با چلسی بر سر ادامه حضور روملو لوکاکو است اما اگر این مهاجم بلژیکی در اینتر نماند، نرآتزوری گزینه‌های هجومی دیگر را بررسی می‌کند که طارمی یکی از آنهاست. طارمی یک گزینه ارزان برای اینتر محسوب می‌شود و افعی‌ها می‌توانند با هزینه ۲۰ میلیون یورویی او را به خدمت بگیرند و در این شرایط، باید دید طارمی کدام یک از دو تیم مطرح شهر میلان را انتخاب خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی