صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و سه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و سه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

تیرباران زوج جوان توسط مردان ناشناس
افراد مسلح، یک زن و شوهر را در شهرستان سرپل ذهاب به رگبار بستند. روز جمعه مردان ناشناس در میدان قائم شهرسرپل ذهاب سوار بر خودروی سمند با اسلحه گرم به یک زوج جوان در سرپل ذهاب تیراندازی کردند و زن جوان در این تیراندازی به کام مرگ فرو رفت و مرد جوان که بشدت زخمی شده بود روانه بیمارستان شد. بنابر گفته اهالی محل، درگیری ابتدایی بر سر تصادف بین سمند و یک دستگاه سایپا رخ داده و سپس سرنشینان سمند به سمت سایپا تیراندازی می‌کنند که در این بین زن و شوهر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند که زن کشته می شود و مرد نیز زخمی است. عاملان قتل از محل متواری شده‌اند و تلاش پلیس برای دستگیری و بررسی علت اصلی ماجرا ادامه دارد.

پایان وحشت آفرینی 2 زورگیر خشن
در سعادت آباد
2 سارق خشن که با زخمی کردن مرد جوان در سعادت آباد تهران دست به زورگیری زده بودند در عملیات پلیسی دستگیر شدند. سرهنگ محمد گودرزی، رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: بامداد 22 تیر ماه، مأموران عملیات کلانتری 134 شهرک قدس در حال گشتزنی در محدوده بلوار «دریا» بودند که مشاهده کردند سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت ان اس دو ترک در حال تهدید یکی از شهروندان با سلاح سرد هستند که مأموران سریعاً برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند. متهمان در همین حین به شهروند حمله ور شدند و با سلاح سردی که در اختیار داشتند وی را از ناحیه شکم زخمی کرده و از محل متواری شدند. این مقام انتظامی به انتقال مجروح به بیمارستان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت متهمان متوقف شد و هر 2 متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر شدند و در بررسی‌های بیشتر از متهمان 2 قبضه سلاح سرد که با آن اقدام به زورگیری می‌کردند کشف شد. متهمان 18 و 33 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و 10 فقره سرقت مشابه با همکاری همدیگر معترف شدند و اظهار داشتند پس از سرقت و زورگیری تلفن همراه اموال مسروقه را به فرد معینی فروخته‌اند. رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به سوابق متهمان در امر سرقت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بخشش قاتل مسلح در درگز
با تلاش‌ کارگروه صلح و سازش زندان درگز و وساطت بزرگان و خیران شهرستان، یک محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافت.
رئیس زندان درگز گفت: حدود 5 سال پیش در یک نزاع بر سر مسأله مالی، قاتل به علت عدم کنترل خشم مرتکب قتل شده و از صحنه درگیری فرار کرده بود. اما بعد از حدود 2 سال در یکی از روستا‌های قوچان دستگیر می‌شود. مرتضی فدایی افزود: پس از وقوع قتل با اسلحه، حکم قصاص متهم از سوی دادگاه کیفری استان صادر و در دیوان‌عالی کشور تأیید و به اجرای احکام شهرستان درگز ارجاع شد. وی گفت: با پیگیری واحد مددکاری و کارگروه صلح و سازش زندان درگز و عنایت ویژه رئیس دادگستری و دادستان و همچنین تلاش مجدانه امام جمعه شهرستان طی روز‌های گذشته، سرانجام اولیای دم با حضور در محل زندان درگز و پس از مواجهه با فرد قاتل با رضایت ثبتی، از حق خود گذشت کردند و تولدی دوباره برای وی رقم زدند.

بازداشت عامل زیرگرفتن
سرباز جوان با شلیک پلیس سیرجان
فردی که پس از ایجاد مزاحمت برای بانوان و فرار به دو خودروی شهروندان خسارت زده و با یک سرباز انتظامی نیز برخورد کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ مرتضی امیرسبتکی، فرمانده انتظامی سیرجان گفت: در پی تماس با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی با خودرو برای تعدادی از بانوان در اطراف یکی از بوستان‌های شهر ایجاد مزاحمت می‌کند، مأموران یگان امداد برای رسیدگی به موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند. وی افزود: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند راننده خودروی پژو ۴۰۵ که هیچ توجهی به اخطار مأموران ندارد، با حرکات نامتعارف در حال ایجاد مزاحمت برای شهروندان است و این فرد در مواجهه با حضور پلیس اقدام به فرار کرده و ضمن برخورد و ایراد خسارت به دو دستگاه خودروی شهروندان در ادامه مسیر با یک سرباز نیز برخورد و از صحنه فرار می‌کند. فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به صدمه دیدن این سرباز انتظامی از ناحیه دست و پا و انتقال وی به نزدیک‌ترین واحد درمانی خاطرنشان کرد: در ادامه مأموران یگان امداد این متهم را پس از مسافتی تعقیب و مراقبت و شلیک تیر هوایی دستگیر و وی را به سبب این رفتارهای ناهنجار و ایراد خسارت به شهروندان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

حسادت مردانه کار دست عروس خانواده داد
پسر جوان به‌خاطر حسادت از طریق اینستاگرام اقدام به توهین و افترا به زن پسرعمویش کرد.
سرهنگ فرشید زینلی، رئیس پلیس مرودشت گفت: خانمی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتای شهرستان مرودشت مراجعه و عنوان کرد که شخصی ناشناس از طریق اینستاگرام اقدام به توهین، افترا و... نسبت به من کرده و باعث هتک حیثیت من شده است که بررسی موضوع در دست کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم که پسر عموی شوهر زن جوان بود، شناسایی و با اخذ دستور قضایی احضار شد. سرهنگ «زینلی» عنوان داشت: متهم در بازجویی‌های انجام شده علت این امر را حسادت و کینه ‌توزی عنوان کرد. این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: ضرورت دارد افراد با آگاهی کافی از فضای مجازی وارد آن شوند؛ چرا که برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

قتل پسر جوان در درگیری مسلحانه
جوان ۲۸ ساله کنگاوری در یک درگیری با سلاح گرم کشته شد.
شامگاه جمعه 23 تیرماه تعدادی جوان در شهرستان کنگاور از توابع استان کرمانشاه با یکدیگر درگیر شدند.
در این درگیری پسر جوانی با در دست داشتن اسلحه اقدام به تیراندازی کرد که باعث مرگ پسر 28 ساله‌ای شد و ماجرا خیلی زود به پلیس مخابره شد. بدین ترتیب مأموران با حضور در صحنه جرم تحقیقات ابتدایی را آغاز کرده و جسد برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد. بنا براین گزارش، تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت مسلحانه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی