صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و سه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و سه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

تصادف هولناک زنجیره‌ای اتوبوس در تبریز

برخورد اتوبوس با تعدادی خودرو و شهروندان عبوری در تبریز حادثه هولناکی را رقم زد.
این حادثه ساعت ۱۲:۲۰ روز جمعه ۲۳ تیرماه به مرکز اورژانس اطلاع داده شد و 6 دستگاه آمبولانس اورژانس عازم محل در بازارچه سیلاب شدند.
کارشناسان اورژانس ۱۰مصدوم را تحت اقدامات درمانی به بیمارستان‌های امام رضا، امام سجاد و سینا انتقال دادند که وضعیت 5 مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است.
سعید صالح‌نیا، مدیر سازمان آتش‌نشانی تبریز با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال گزارش این حادثه، تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام و شاهد برخورد شدید اتوبوس با 3 خودرو پراید و وانت پیکان در بازارچه سیلاب و توقف آنها شدند که سرنشین خودرو پراید در زیر چرخ‌های اتوبوس محبوس‌ شده بود.
وی ادامه داد: تیم عملیاتی با رعایت اصول ایمنی و اجرای عملیات امدادی این مرد محبوس را به بیرون منتقل کرده و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.
مدیر سازمان آتش‌نشانی تبریز افزود: 2 سرنشین دیگر نیز پس از برخورد در سمت دیگر خیابان و داخل خودرو پراید محبوس و مصدوم بودند که آنها نیز امداد‌رسانی شدند. همچنین به دیگر خودرو شاسی بلند با 5 سرنشین توسط آتش‌نشانان امداد‌رسانی شد.
صالح‌نیا در خاتمه گفت: آتش‌نشانان در ادامه اجرای این عملیات امدادی با رها‌سازی خودرو پراید از زیر چرخ اتوبوس شرکت واحد و ایمنی‌سازی محل حادثه به عملیات خاتمه دادند.
حادثه کشته نداشت
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تکذیب فوت تعدادی از مصدومان حادثه اعلام کرد: تمام مصدومان در مراکز درمانی شهر تحت مداوا هستند.
دکتر اصغر جعفری روحی از متخصصان مرکز اورژانس تبریز گفت: مصدومان از داخل خودروها با کمک عوامل آتش‌نشانی بیرون کشیده شدند و سپس آنها را به مراکز درمانی عودت دادند.
وی اظهار کرد: تعداد ۱۰ نفر از مصدومان حادثه که بیشتر آنها دچار شکستگی از ناحیه دست و پا هستند، تحت درمان و اعمال جراحی قرار گرفتند.
جعفری روحی با بیان اینکه مخاطرات اولیه جانی از تعدادی از مصدومان رفع شده است، یادآور شد: هیچ خطر جانی مصدومان را تهدید نمی‌کند و امیدواریم بزودی تمام مصدومان درمان شده و از مراکز درمانی مرخص شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی