صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و سه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و سه - ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبــــار

هشدار آبگرفتگی معابر در ۱۵ استان
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر ۱۵ استان همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۲ استان و ارتفاع موج تا ۲ متر در شمال کشور هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش بادهای شمالی تا محدوده ۳۲ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱تا ۲ متر بویژه در روز دوشنبه (۲۶ تیر) در سواحل و بین ۲ تا ۳ متر در فراساحل از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۵ تا ۲۷ تیر) خبر داد.
صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران گفت: امروز در شمال آذربایجان‌ شرقی، شمال آذربایجان غربی و مناطقی از اردبیل رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه در نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و سه‌شنبه بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.


افت ۲ نمره‌ای معدل «دوازدهمی‌ها» در امتحانات نهایی
امسال کنکور سراسری مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، مطابق آخرین مصوبه مسئولان شرط معدل امتحانات نهایی دیپلم به صورت قطعی در نمره آزمون مشمولین سوابق تحصیلی تأثیر دارد. تأثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ صرفاً ۴۰ درصد و قطعی خواهد بود بنابراین داوطلبان می‌بایست در این خصوص به نمونه کارنامه خود توجه کنند زیرا نمراتی که دانش آموزان پایه دوازدهم کسب کرده‌اند بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. اما اکنون معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از افت نمره معدل پایه دوازدهمی‌ها خبر داده است. گفته می‌شود امسال، معدل دانش آموزان کلاس دوازدهم تا دو نمره افت داشته است.
قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم امسال شاید ۲ نمره معدل دانش‌آموزان پایین آمده است چراکه امتحانات را به صورت کنکور برگزار کردیم و علت این امر آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تأثیر نمره این امتحانات در کنکور ۴۰ درصد و به صورت قطعی باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی