صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تقاضا برای نفت بیشتر می‌شود
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضا برای خرید نفت ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز در سال آینده میلادی افزایش یابد. اوپک در پیش‌بینی خود رشد تقاضا برای نفت در 2023 و 2024 را علی رغم مشکلات اقتصادی افزایش داد. چین و هند همچنان بیشترین افزایش مصرف سوخت در دنیا را خواهند داشت.
 سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضا برای نفت 2.25 میلیون بشکه در روز در سال آینده میلادی افزایش یابد. این یعنی یک افزایش 2.2 درصدی. اوپک رشد تقاضا در سال‌جاری میلادی را 2.44 میلیون بشکه پیش‌بینی می‌کند. پیش‌بینی اوپک از رشد تقاضا در سال آینده میلادی دو برابر پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی است. رشد تقاضای نفت نشانه قدرت بازار است و دورنمای تصمیمات اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس را مشخص می‌کند.

 

آب ۳۰ هزار خانوار بدمصرف به‌طور موقت قطع شد
معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تاکنون و از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف، آب ۳۰ هزار خانوار به طور موقت قطع شده است. سید رسول باقری افزود: زمان قطع آب این تعداد مشترک حدود ۶ تا 7 ساعت بوده و اگر به رفتار بدمصرف ادامه دهند، زمان قطع آب طولانی‌تر خواهد شد.
وی ادامه‌داد: مقایسه سه‌ماهه ابتدایی امسال با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد میزان مصرف مشترکان خانگی ۶ درصد کاهش‌ یافته است. وی درباره طبقات مصرف گفت: مصرف‌کنندگان تا الگوی ۱۴ مترمکعب در ماه، به‌عنوان مشترک خوش مصرف شناخته می‌شوند.  باقری اضافه‌کرد: مشترکانی که بین ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب در ماه مصرف دارند، پرمصرف و آنهایی که بیش از ۲۸ مترمکعب در ماه مصرف آب دارند، به‌عنوان بدمصرف طبقه‌بندی می‌شوند. 

جستجو
آرشیو تاریخی