صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

پیام  تسلیت رهبر انقلاب
درپی درگذشت شیخ عفیف نابلسی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدحسن نصرالله برادر عزیز دام‌عزّه
سلام علیکم و رحمةالله
درگذشت عالم مجاهد، جناب حجةالاسلام‌والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به خاندان گرامی‌اش و به همه‌ مجاهدان لبنان و فلسطین تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سلامت و توفیق و عزت روز افزون شما را از خداوند خواهانم.
والسلام‌علیکم و رحمةالله
سید علی خامنه‌ای- 23/۴/1402
شیخ عفیف النابلسی، از علمای شناخته‌ شده‌ لبنان و از حامیان برجسته‌‌ مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بود که صبح دیروز بعد از یک دوره بیماری طولانی درگذشت.

 

مخبر در جلسه عدالت آموزشی مطرح کرد
گام‌های بلند دولت
برای رفع موانع عدالت آموزشی

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ایجاد عدالت آموزشی و بررسی وضعیت بازماندگان از تحصیل، کم‌توجهی به آموزش و پرورش را کم‌توجهی و ضربه به آینده کشور دانست و تصریح کرد: اجرای عملیاتی و زمانبندی شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی مهم و اساسی در کاهش و یا به صفر رساندن نرخ بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان در حال ترک تحصیل است.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش و مسئولان پژوهشکده‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی حضور داشتند، افزود: غفلت از نظام آموزشی زمانی نمایان می‌شود که جبران نیروی تحصیلکرده امکان پذیر نباشد و باید با توجه به اهمیت این موضوع در دولت سیزدهم و همچنین هوش و استعداد کودکان و نوجوانان ایرانی با برنامه‌ریزی منظم و کمک اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های مطالعاتی آمار بازماندگان از تحصیل را به صفر رساند. وی تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم گام‌های بزرگی در رفع موانع عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل برداشته است و آمادگی کامل داریم تا اهداف سند تحول را محقق کنیم.
وی با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در برخی از استان‌ها، بر ضرورت شکل دادن یک قرارگاه و رفع چالش‌های این استان‌ها در حوزه آموزش و پرورش تأکید و وزیر آموزش و پرورش را موظف کرد برنامه عملیاتی این قرارگاه بسرعت آماده و عملیاتی شود. مخبر با تأکید بر ضرورت مهارت آموزی در دوره دانش‌آموزی گفت: باید برای عقب ماندگی مهارتی دانش‌آموزان در دوره کرونا یک برنامه ویژه تمهید شود و این موضوع با کمک مجلس در برنامه هفتم نیز گنجانده شود. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: تهیه و تدوین لایحه تقویت مدارس در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند برخی اشتباهات گذشته در خصوص سرانه مدارس، سرانه تغذیه و جابه‌جایی دانش‌آموزان را جبران نماید. در این نشست، وزیر آموزش و پرورش از اولویت آموزش و پرورش در برنامه‌های دولت خبر داد و افزود: لایحه‌ای تحت عنوان لایحه تقویت مدرسه در حال آماده‌سازی است تا پس از تصویب، ساختار حمایت از مدارس و همچنین نقش مدارس در محلات و مناطق تحت پوشش را متحول سازد و همچنین از ظرفیت‌های مردمی برای مدیریت مدارس و رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان مناطق محروم استفاده شود. در ادامه تأکید شد در دولت سیزدهم هزینه ایاب و ذهاب و سرانه مدارس احیا شده است که با توجه به اهمیت این موضوع برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش این دو موضوع در کنار برقراری سرانه تغذیه در مدارس در وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری و اجرایی است. وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از نرخ بازماندگان از تحصیل در دوران کرونا و پساکرونا ارائه و تأکید کرد در دولت سیزدهم و با اجرای طرح شهید محمودوند با همکاری گروه‌های جهادی و محوریت آموزش و پرورش در حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز بازجذب نظام آموزشی و کلاس‌های درسی شدند.

 

تأکید روسیه
بر احترام به تمامیت ارضی ایران

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران به عنوان کشور دوست تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، «میخائیل باگدانف» این سخنان را در دیدار «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بیان کرد. معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد. در این ملاقات همچنین موضوعات مختلفی از جمله آخرین وضعیت روابط دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی