صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

جزئیات حذف نسخه کاغذی پزشکان
و امضای الکترونیک

قائم مقام بیمه مرکزی توضیحاتی در مورد حذف نسخه کاغذی و همچنین امضای الکترونیک پزشکان ارائه کرد. مجید مشعلچی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه برای حذف نسخه کاغذی از فرایند پرداخت هزینه درمان بین دستگاه‌های ذیربط تقسیم کار صورت گرفته است، اظهار کرد: بحث مربوط به امضای الکترونیک از وظایف مشخص سازمان نظام پزشکی است. در واقع بیمه‌ها در انتهای کار قرار دارند و بهره‌بردار از این پنل‌ها هستند. وی ادامه داد: درگاه ها باید طوری برنامه‌ریزی شوند که بتوانند امضای دیجیتال را بازخوانی کنند و آن را به‌عنوان یک سند رسمی بپذیرند. البته در حال حاضر نسخه الکترونیک چالش اصلی نیست، بلکه در جریان داده مشکل وجود دارد. جریان داده مربوط به بیمارهای سرپایی و بستری است. قائم مقام بیمه مرکزی با بیان اینکه امضای الکترونیک دو مرحله دارد، توضیح داد: مرحله نخست استقرار در سامانه و مرحله دوم پذیرش از طرف سازمان‌های بیمه‌گر است. بنابراین امضای دیجیتال لازمه کار در سلامت الکترونیک است اما با توجه به مشکلات دیگر اولویت نیست. اولویت اصلی تکمیل جریان داده بین سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه است. پس از آن می‌توان روی کیفیت داده و نحوه امضا صحبت کرد. بر اساس این گزارش، چندی پیش مشاور سلامت الکترونیک سازمان نظام پزشکی اعلام کرده بود که بسترهای کاربردی‌سازی امضای دیجیتال پزشکان فراهم نیست؛ لذا لازم است بیمه‌ها در این زمینه ورود کنند.
 
توافق ایران و افغانستان برای احداث کریدور ریلی چین-افغانستان-ایران
نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی گفت: بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط‌ آهن و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان و ایران، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین-افغانستان-ایران توافق دارند و پیگیری‌های لازم از سوی دو کشور برای جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت چین انجام می‌شود.
سیدحسین میرشفیع با اشاره به حرکت اولین قطار باری در مسیر ریلی خواف-هرات اظهار کرد: نخستین محموله از طریق راه‌آهن کشور ایران به مقصد ایستگاه روزنک ولایت هرات انتقال یافت. وی با اشاره به قرارداد همکاری میان ایران و افغانستان گفت: مقرر شده است کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان نواقص قطعه سوم خواف - هرات را  طی ۶ ماه برطرف و ظرفیت خط را به حداکثر برساند. قطعه ۴ این راه‌آهن نیز توسط کنسرسیوم ریلی احداث خواهد شد. وی افزود: همچنین بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط‌ آهن افغانستان و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین-افغانستان-ایران توافق دارند و پیگیری‌های لازم از سوی دو کشور برای جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت کشور چین انجام می‌شود. به گفته میرشفیع این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابه‌جایی ۵ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر را میان دو کشور ایجاد می‌کند.

اعتقادی به قیمت دستوری و تعزیری مرغ ندارم
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نوسانات قیمت مرغ گفت: اعتقادی به قیمت دستوری و تعزیری ندارم.
 محمدعلی نیکبخت در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نوسان قیمت مرغ اظهار داشت: اعتقادی به قیمت های دستوری و تعزیری ندارم و معتقدم امور باید به دست خود تشکل های مرغداران انجام شده و خودشان مسئولیت قیمت ها، تولید و تامین را برعهده بگیرند. وی افزود: در هفته گذشته تمامی امور مربوط به واردات، صادرات، تولید و توزیع و تنظیم بازار را برعهده تشکل ها گذاشتیم و هر تشکلی بپذیرد که این امور را بر عهده بگیرد ما نیز حمایت می کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح جامع آب و خاک کشاورزی در استان های شمالی برای افزایش بهره وری و راندمان کشاورزی خبر داد و افزود: به صورت ویژه برای اولین بار در تاریخ سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ردیف خرید توافقی در حدود یکهزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در حال تبادل موافقت نامه آن هستیم. به گزارش بازار، قیمت مصوب مرغ کیلویی ۷۵ هزار تومان است اما در حال حاضر تا مرز ۱۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

پهلوگیری کشتی ایرانی در شمال آفریقا
معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی حامل بار صادراتی ایران پس از پهلوگیری، بنادر شمال آفریقا را ترک کرد. امیر بیات گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی، علاوه بر تقویت خطوط منظم کشتیرانی به شمال و شرق آفریقا که در گذشته راه‌اندازی شده بودند، زمینه‌ای را فراهم کرده که کشتی این ناوگان به مقصد شرق آفریقا هر دو هفته یک بار و شمال آفریقا به صورت ماهانه سفر داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی