صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و یک - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و یک - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

ثبت ۱۳ میلیون حساب تجاری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۱۳ میلیون حساب تجاری داریم که حدود ۱۰ میلیون و چهار صد نفر از آنها اشخاص حقیقی هستند که ۹ میلیون و ۸۰۰ نفر اشخاص حقیقی انفرادی و حدود ۶۰۰ هزار نفر اشخاص حقیقی مشارکتی و حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز اشخاص حقوقی است.
سید محمدهادی سبحانیان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مخارج جاری دولت، توسط درآمدهای مالیاتی تحقق پیدا می‌کند، گفت: همه باور داریم که کشور را باید با مالیات اداره کنیم یعنی نیازمند این هستیم که برای مردم تبیین کنیم مالیاتی که پرداخت می‌کنند، صرف چه اموری می‌شود.
سبحانیان با اشاره به پیشی‌ گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی در سال گذشته، اظهار داشت: بیش از ۳۵ درصد از منابع عمومی دولت را درآمدهای مالیاتی و ۲۵ درصد را درآمدهای نفتی تضمین می‌کند.
وی با بیان اینکه مالیات ۵۰ درصد از کسانی که در حوزه مشاغل و اصناف فعالیت می‌کنند صفر شده است، گفت: متوسط مالیات پرداختی مشاغل و اصناف ۵ میلیون تومان بوده است.
سبحانیان در خصوص مالیات اینفلوئنسرها، گفت: به‌ موجب قانون هر شخصی درآمد داشته باشد باید مالیات آن را بپردازد. در حوزه اینفلوئنسرها، برای بالغ بر ۵۰۰ نفر، پرونده مالیاتی تشکیل شده است که بالغ بر ۱۲۰ نفر از آنها، اظهارنامه مالیاتی ارائه داده‌اند. مالیات ابرازی آنها حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده، اما تشخیص مالیات این افراد، توسط سازمان امور مالیاتی بیشتر از ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

سکه وارد کانال ۲۷ میلیون تومان شد
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه، ۲۱ تیر در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل از آن ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت.
به گزارش ایرنا، ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه دیروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته، 24 میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز قبل از آن، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی هم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

فهرست اطلاعات تسهیلات کلان شبکه بانکی به‌روز شد
فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌هایی که در پایان سه ماه اول سال‌جاری مورد بررسی نهایی قرار گرفته‌اند به روزرسانی و منتشر شد.بانک مرکزی، فهرست اطلاعات تسهیلات کلان جاری و غیرجاری 9 بانک و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط 8 بانک را منتشر کرد.
ابوذر سروش معاون نظارت بانک مرکزی در همین ارتباط  و در خصوص فرایند تدوین و انتشار فهرست اطلاعات تسهیلات کلان شبکه بانکی گفت: فرایند انتشار اطلاعات موضوع قانون بودجه بدین صورت است که ابتدا بانک مرکزی نحوه و فرم دریافت داده و اطلاعات را به شبکه بانکی ابلاغ می‌کند و براساس آن بانک‌ها فرم‌های تکمیل شده را به بانک مرکزی ارسال می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی