صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و یک - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و یک - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

حوادث کوتاه

شلیک مرگبار
به پسر 20 ساله در کرمان
عامل قتل شبانه جوان ۲۰ ساله به همراه 4 همدستش دستگیر شدند. سرهنگ مهدی پورامینایی، رئیس پلیس کرمان در تشریح این حادثه خونین بیان کرد: حدود نیمه شب دوشنبه وقوع تیراندازی منجر به قتل در یکی از خیابان‌های شهر کرمان به پلیس گزارش شد و با حضور نیروهای کلانتری سلسبیل در محل حادثه مشخص شد، یک پسر ۲۰ ساله با سلاح تپانچه مجروح شده که این فرد پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات در مرکز درمانی جان خود را از دست داده است. سرهنگ پورامینایی ادامه داد: در این زمینه با سرعت عمل مأموران، عامل اصلی تیراندازی و وقوع این قتل دستگیر و به کلانتری منتقل شد.  وی گفت: در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و سرعت عمل گروه‌های گشت انتظامی فعال در شهر، 4 متهم مرتبط در این حادثه نیز که به اطراف محل حادثه گریخته بودند به دام افتادند.

افشای راز جسد سوخته مرد اصفهانی در خودرویش
راز قتل جوان شاهین‌شهری در زیر گذر جاده اصفهان - کاشان فاش شد. سرهنگ حسین تُرکیان بیان داشت: نیمه شب 7 خردادماه سال‌جاری یک مورد آتش‌سوزی خودرو در زیرگذر جاده اصفهان – کاشان به مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر اطلاع داده شد و مأموران به محل اعزام و مشاهده کردند، یک دستگاه خودروی سواری پراید بر اثر برخورد با دیواره زیرگذر آتش گرفته و به طور کامل سوخته و راننده آن نیز بر اثر سوختگی شدید فوت کرده است. وی افزود: در ادامه تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی شهرستان شاهین‌شهر در صحنه حضور یافته و پس از بررسی دقیق حادثه به صحنه‌سازی و تعمدی بودن آتش‌سوزی خودرو پی بردند.  رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: با انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی دقیق و علمی صورت گرفته روی آن مشخص شد، راننده که جوانی 30 ساله و ساکن اصفهان است قبل از آتش گرفتن خودرو به وسیله یک اسلحه جنگی کشته شده که پس از به دست آمدن این اطلاعات، بلافاصله دستگیری عاملان این جنایت در دستور کار قرار گرفت. سرهنگ تُرکیان خاطر‌نشان کرد: سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع‌آوری آثار و ادله لازم و پس از کنار هم قرار دادن این مستندات نهایتاً 40 روز تلاش پس از وقوع این جنایت دریافتند، قتل توسط شریک مقتول و پسرش رخ داده که در این خصوص اقدامات لازم انجام شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی روز گذشته هر دو نفر طی عملیاتی ضربتی در مخفیگاهشان در کلانشهر اصفهان دستگیر شدند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم پدر که عامل اصلی این جنایت و از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب بود، پس از انتقال به پلیس آگاهی و روبه‌رو شدن با ادله پلیس لب به اعتراف باز کرده و اظهار داشت: به دلیل اختلافاتی که از شراکت قبلی با مقتول داشتم، همراه پسرم نقشه قتل او را کشیدیم و در شب حادثه به بهانه رفتن به تهران برای انتقال یک دستگاه خودرو، همراه با مقتول و به وسیله خودروی شخصی‌اش راهی جاده شدیم و طبق نقشه به بهانه جاگذاشتن مدارک و بازگشت به اصفهان او را به یک زیرگذر کشانده و با شلیک کلت کمری به سر مقتول او را به قتل رساندیم، سپس با صحنه‌سازی حادثه تصادف، خودرو را آتش زده و همراه پسرم که با خودرویی دیگر در تعقیب ما بود از محل متواری شدیم.

مرگ سالانه 3 هزار کودک
در تصادفات جاده‌ای ایران
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا از فوت سالانه ۳ هزار کودک بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایران خبر داد. سرهنگ سیروس حسن‌زاده در دومین همایش بانوان فرهنگیار ترافیک اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در کشور جان خود را از دست دادند که حدود ۳ هزار نفر از آنها کودک بودند. وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷۰ هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات جاده‌ای مجروح شدند که ۱٠ تا ۱۵ درصد مصدومان تصادفات جاده‌ای قطع عضو یا قطع نخاع شده‌اند. سرهنگ حسن‌زاده تصریح کرد: ۸۲ درصد این تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو، خستگی، خواب‌آلودگی و سبقت غیرمجاز است. وی با اشاره به ظرفیت بانوان در مسائل اجتماعی و فرهنگی و نقش آنها در فرهنگ‌سازی و کاهش تصادفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: به همین منظور پلیس راهور از سال ۹۸ در کنار طرح‌هایی همچون همیاران پلیس، پلیس‌یاران محله، فرهنگ‌یاران ترافیک و بانوان فرهنگ‌یار ترافیک از ظرفیت بانوان جهت برقراری نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات جاده‌ای استفاده می‌کند و تا کنون حدود ۲۵۰ هزار نفر را سازماندهی کرده است و در نظر دارد این موضوع را توسعه دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی