صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

فرار قاتل با فرزند 4 ماهه‌اش پس از قتل زن جوان
با هوشیاری مأموران کلانتری15 امامزاده عقیل شهرستان اسلامشهر مرد قاتلی که همسر خود را به علت اختلافات خانوادگی به قتل رسانده و متواری شده بود، در کمتر از 24 ساعت در اسلامشهر دستگیر شد.  سرهنگ «محمدرضا علیزاده» رئیس پلیس اسلامشهر با اعلام این خبر گفت: 15 تیرماه سال‌جاری در تماسی تلفنی با پلیس 110 یک مورد قتل در اسلامشهر گزارش می‌شود که با اعلام این خبر بلافاصله مأموران کلانتری 15 امامزاده عقیل برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر افزود: با حضور پلیس در صحنه جرم مشخص شد زن 27 ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است و در همین خصوص، مأموران به صورت ویژه و با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند. سرهنگ علیزاده تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه پلیس و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد همسر مقتول، به دلیل داشتن اختلافات خانوادگی با او درگیر شده و همسرش را به قتل رسانده و با فرزند4 ماهه خود از محل متواری شده است. این مقام مسئول ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی، سرنخی از حضور متهم در شهر تهران به دست آورده و با هماهنگی پلیس راه‌آهن و بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته، در عملیاتی متهم را قبل از خروج از کشور دستگیر کردند.

بازداشت قاتل
24 ساله در سمنان
قاتل ۲۴ ساله‌ای که در درگیری، یکی از هم‌روستایی‌های خود را به قتل رسانده بود، با همکاری مردم دستگیر شد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس سمنان از دستگیری عاملان قتل مرد ۵۱ ساله با کمک مردم خبر داد و گفت: در پی وقوع یک درگیری در یکی از روستاهای شهرستان شاهرود، بسرعت گشت انتظامی در محل حاضر شد و نسبت به بررسی موضوع اقدام کرد. وی با بیان اینکه یکی از طرف‌های درگیر به دلیل خونریزی زیاد به بیمارستان منتقل شد، ابراز کرد: مأموران انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی و همکاری مردم، موفق به شناسایی هویت ضارب و همدست وی شدند. سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه مرد ۵۱ ساله به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شاهرود بلافاصله وارد عمل شدند و در مرحله اول همدست قاتل را دستگیر کردند. وی از دستگیری قاتل طی یک عملیات غافلگیرانه خبر داد و گفت: قاتل ۲۴ ساله به قتل با انگیزه اختلافات شخصی اعتراف کرد و در اجرای دستور قضایی روانه زندان شد.

جزئیات مرگ
یک زندانی در ارومیه
متهم «پیمان مام‌احمدی گلوانی» که به اتهام کلاهبرداری در شهرستان ارومیه بازداشت شده بود، به علت بیماری در یکی از مراکز درمانی این شهر فوت کرده است.
مهراب پوراکبر،دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد با رد ادعاهای بی‌اساس مطرح شده در برخی رسانه‌ها و کانال‌های وابسته به معاندین، اظهار کرد: نامبرده دارای پرونده‌های متعدد کلاهبرداری اینترنتی در شهرهای ایلام، ملکشاهی، تهران، گرگان، کوار، ارومیه و خمینی شهر بود و از سوی مراجع قضایی شهرهای مذکور تحت تعقیب قرار داشت.
پور اکبر ادامه داد: روز 4 تیرماه از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه با صدور نیابت قضایی به شهرستان مهاباد این فرد جلب و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین وثیقه به میزان ۳۰۰ میلیون تومان به زندان ارومیه معرفی شد و تا روز ۱۴ تیرماه نیز در زندان ارومیه حضور داشت.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: در تاریخ مذکور به جهت بیماری (حسب اعلام اولیه مراکز درمانی، بیماری وی مربوط به پلاسمای خون بوده است) به مراکز درمانی منتقل، بستری و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت که در نهایت روز یکشنبه ۱۸ تیر به جهت شدت بیماری فوت می‌کند.
پوراکبر یادآور شد: ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه نامبرده به جهت مسائل امنیتی و توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی منتقل شده و مورد شکنجه قرار گرفته کاملاً بی‌پایه و ‌اساس است.
وی تأکید کرد: نامبرده از ابتدای دستگیری به اتهام کلاهبرداری متعدد از شهروندان در شهرهای مختلف به زندان ارومیه منتقل شده و امکان آزادی وی با سپردن وثیقه فراهم بوده ولی مراجعه‌ای از سوی بستگان جهت تودیع وثیقه و آزادی او صورت نگرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی