خرده خبر

جمشیدی در الاهلی سوریه
محمد جمشیدی، ملی پوش بسکتبال ایران به تیم الاهلی سوریه پیوست .او دیروز با مجوز فدراسیون بسکتبال و هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی، به عنوان یارکمکی الاهلی سوریه را همراهی می‌کند و از سوریه به اردوی تیم در ترکیه ملحق می‌شود.


استارت دوباره سوپرلیگ کاراته
 زمان شروع سوپرلیگ کاراته مردان  و زنان مشخص شد.
با تصمیم مسئولان فدراسیون کاراته هجدهمین دوره سوپرلیگ مردان و شانزدهمین دوره سوپرلیگ زنان از شهریور امسال شروع به کار می کند.
همچنین تیم‌های متقاضی باید تا پایان ساعت اداری 20 مرداد 1402 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.


دختران هندبال در اردو
دومین اردوی تیم ملی بانوان برای بازی‌های آسیایی هانگژو امروز تمرینات‌شان را از سر می‌گیرند. هانیه کریمی، نوریه عباسی، مریم یوسفی، ستاره رحمانیان، نگار زنده‌بودی، مینا وطن‌پرست، صونا بیداد، اسراء زندی، آرزو کیانی‌آرا، مهربان بدوی، آرزو محمدی، حدیث نوروزی، بهار ایزدگشت، غزل عادلی، زهرا فقیهی، عطیه شهسواری، فاطمه برات‌پور، فاطمه خلیلی و هانیه لک 19 هندبالیستی هستند که برای 6 روز زیر نظر خدیجه قانع  و مشاور فنی‌اش غلامعلی اکبرآبادی تمرین می‌کنند. البته هنوز حضور تیم هندبال زنان در بازی‌های آسیایی قطعی نشده و امروز ستاد عالی بازی‌ها درباره‌اش تصمیم می‌گیرد.


لهستان اولین رقیب سخت جوانان
تیم والیبال جوانان با صدرنشینی به دور دوم قهرمانی جهان رسید تا امروز به مصاف لهستان برود. این تیم که دور مقدماتی با تیم‌های تایلند، بحرین و تونس  بازی کرد، با سه برد و 11 امتیاز و صدرنشینی گروهش به مرحله دوم رسید. تیم رضا مؤمنی مقدم در این مرحله طبق برنامه در گروه E با تیم‌های لهستان و تایلند همگروه شد. جوانان والیبال ایران مثل همه تیم‌های دیگر دیروز استراحت داشت تا برای کار سخت آماده شود. طبق برنامه والیبال جوانان ایران در این مرحله با تایلند بازی نمی‌کند و نتیجه بازی دور مقدماتی‌اش محاسبه می‌شود و ساعت 14:30 دقیقه امروز به مصاف لهستان می‌رود و پنجشنبه هم به مصاف بلغارستان می‌رود.
 

والیبال ایران تیم دهم دنیا
تیم ملی والیبال لهستان صدر رنکینگ والیبال دنیا را قرق کرده و ایران تیم دهم است. لهستان در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی والیبال با پایان هفته سوم لیگ ملت‌ها با امتیاز ۳۸۹.۷۵ همچنان صدرنشین است. تیم ملی والیبال ایتالیا با عملکردی خوب این هفته با صعود دو پله‌ای، رده دوم جهان را گرفت و آمریکا با سقوط یک پله‌ای سوم شد، اما تیم ملی والیبال ایران طبق قول و قرار فدراسیون جهانی برای فریز امتیازش در رنکینگ به دلیل حضور نصفه و نیمه در هفته سوم لیگ ملت‌ها به رغم نتایج ضعیف و چهاردهمی لیگ ملت ها  با صعود دو پله‌ای در رده دهم جهان قرار دارد.


ویزای سه کشتی‌گیر نیامد
امامی: انتخابات بموقع انجام می‌شود
روادید تعدادی از کشتی‌گیران اعزامی به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان صادر نشد. با‌وجود روابط دوستانه میان فدراسیون کشتی ایران و مجارستان که تا به حال شاهد حضور و دیدار چندین باره مسئولان دو طرف در تهران و بوداپست بودیم و برگزاری اردوهای مشترک و... که نشان‌دهنده روابط دوستانه و نزدیک است، اما در اقدامی غیرمنتظره، روادید دو کشتی‌گیر، یک مربی و یک داور اعزامی کشورمان صادر نشد.
در همین رابطه محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: «علت آن از سوی سفارت مجارستان هنوز اعلام نشده است. کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون، پیگیر موضوع دریافت روادید نفرات باقی‌مانده کاروان است. خیلی خوشبین هستیم باتوجه به پیشینه مناسب روابط دو فدراسیون و روابط حسنه‌ای که موجود است، مسئولان سیاسی مربوطه نیز زمینه تسریع در صدور روادید برای سایر نفرات کاروان را فراهم کنند تا با ترکیب کامل نفرات موردنظر کادرفنی، در مسابقات بوداپست حاضر شویم. در همین رابطه بلیت نفرات جامانده میلاد والی‌زاده و محمد بخشی آزادکاران 57 و 70 کیلو‌گرم به همراه طالب نعمت‌پور یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی و کامران سلطانی‌زاده داور بین‌المللی را تغییر می‌دهیم.» سخنگوی فدراسیون کشتی، پیرامون انتخابات فدراسیون کشتی و احتمال تغییر یا تأخیر در زمان برگزاری آن نیز گفت: «هرچند هنوز لیست نهایی نفرات تأیید یا رد صلاحیت شده از سوی مسئولان ذیربط اعلام نشده ولی همه اقدامات از سوی مسئولان برگزاری برای انجام انتخابات فدراسیون کشتی در روز پنجشنبه هفته جاری انجام شده است.»
صلاحیت 6 کاندیدا برای انتخابات تایید شد.

جستجو
آرشیو تاریخی