دروازه‌بان هندبال جوانان بعد از پنجمی در آسیا در گفت و گو با « ایران»

یار محمدی: مانسل طلایی هندبال هستیم

خدا خواســـــت هت‌تریک کنم امکانات ما با رقبا قابل مقایسه نیست

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

وقتی با الناز یار محـــــــــمدی دروازه‌بان تیم هندبال جوانان تماس گرفتم، تازه چند ساعتی بود که به ایران رسیده بود و در جاده ملایر، خدا، خدا می‌کرد زودتر به خانه برسد. به حدی خسته و دلتنگ خانه‌شان بود که در جواب اینکه چه حرفی مانده بزنی، با خنده فقط این طور گفت: «من الان هیچی دوست ندارم بگویم، فقط دوست دارم زودتر به خانه‌مان برسم. از اول تیرماه خانه‌مان نبوده‌ام و با شروع اردوها هم تنها دو روز استراحت داشتیم که تا نرسیده، تمام می‌شد. حالا هم در جاده همدان هستم و بعد هم ملایر تا به خانه برسم. البته قرار است مراسم تجلیل برایم بگیرند.»
 
فکرش را نمی‌کردم بهترین شوم
او این بار جدای از تکرار سهمیه تیمی، با درخشش در سه بازی، در کسب عنوان بهترین بازیکن هت‌تریک کرد. او در این باره می گوید: «من آمار سیوم (دفاع‌هایم) در سه بازی  هند، هنگ‌کنگ و قزاقستان بالا بود و به همین خاطر بهترین بازیکن زمین را هت‌تریک کردم. البته من دوره قبل هم خوب کار کردم اما انگار آن زمان خدا نمی‌خواست که بهترین بازیکن نشدم، اما این بار خدا خواست و نه یک بار که سه بار بهترین بازیکن شناخته شدم. در حالی که اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم.»
 
مهم نبود چه مقامی می‌گیریم
دروازه‌بان تیم جوانان هندبال حضور قدرت‌های هندبال آسیا را بی تأثیر در پنجمی تیم ایران در این دوره نمی‌داند: «این دوره سطح رقابت‌ها خیلی بالاتر از دوره قبل بود. با وجود تیم‌های کره، ژاپن و چین. ما دوره قبل در نبود آنها نایب قهرمان آسیا شدیم، اما امسال بودند. هر چند ما امسال هم تلاش زیادی به خرج دادیم اما امکانات و تجربه آنها اصلاً با ما قابل مقایسه نیست. البته ما این دوره از اول هم با هدف تکرار سهمیه جهانی به قهرمانی آسیا رفتیم و مهم نبود چه مقامی می‌گیریم. به هر حال باید بپذیریم کره، ژاپن و چین هندبال سطح بالاتری از ما دارند.»
 
شرق آسیایی‌ها شگفت‌زده شدند
به نظر الناز یارمحمدی، بازی ایران، شرق آسیایی‌ها را متعجب کرده: «هندبالیست‌های شرق آسیا خیلی وقت بود بازی تیم ما را ندیده بودند، وقتی این بار بازی‌های ما را دیدند، از پیشرفتی که کردیم خیلی شگفت‌زده شدند. توقع چنین بازی‌هایی از ما نداشتند و عملکرد خوب ما برایشان تعجب‌آور بود.»

خوشحالم روسفید شدیم
دروازه‌بان ملی‌پوش هندبال خوشحال است که قول و قرارشان با رئیس فدراسیون روی زمین نمانده: «قبول کنیم ما نسبت به کشورهای دیگر کمی و کاستی زیادی داریم که باید با آنها کنار بیاییم. درست است که قبل از مسابقات به خاطر بی پولی حرف نرفتن تیم به قهرمانی آسیا هم بود اما هیچ وقت انگیزه‌مان را از دست ندادیم و یک درصد احتمال اعزام می‌دادیم. همان موقع به رئیس فدراسیون قول دادیم برویم و با نتیجه بر‌گردیم، چرا که نسل طلایی هندبال هستیم و می‌توانیم نتیجه بگیریم. حالا هم خوشحالیم با تکرار سهمیه روسفید شدیم. اصلاً هم نگران نبودیم شاید نشود، چرا که می‌دانستیم یک طرف بازی برد است و یک طرف باخت.  ما می‌دانستیم در قهرمانی آسیا تلاش تعیین کننده است.» او معتقد است تیم برنامه‌ریزی و بازی تدارکاتی برای قهرمانی جهان لازم دارد: «ما با چهار اردو و بدون بازی تدارکاتی به قهرمانی آسیا رفتیم. تیم ازبکستان که با همین ترکیب در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرده بود، در قهرمانی آسیا از این رو به آن رو شده بود. ما این تیم را دوره قبل با 16-17 اختلاف بردیم و امسال با یک گل. شک نکنید با  برنامه‌ریزی و بازی تدارکاتی خوب ما نتیجه بهتری از دوره قبل در جهانی می‌توانیم بگیریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی