صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

لغو مجور فعالیت BBC در سوریه

دولت سوریه بعد از لغو مجوز فعالیت دو خبرنگار شبکه خبری بی بی سی در این کشور به دلیل «انتشار گزارش‌های خلاف واقع» و «جهت گیری‌های سیاسی در پوشش اخبار»، اعلام کرد به طور کل فعالیت این شبکه خبری در سوریه از این پس ممنوع خواهد بود.  
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت اطلاع رسانی سوریه در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرده، بدون اشاره به اسامی دو کارمند شبکه خبری بی بی سی که یکی از آنها خبرنگار و دیگری عکاس و فیلمبردار است، توضیح داده است، این تصمیم پس از آن گرفته شد که این افراد اقدام به انتشار گزارش‌ها و اطلاعات دروغین و تخیلی کردند. وزارت اطلاع رسانی سوریه همچنین سایر گزارش‌های این شبکه خبری را نیز «دارای جهت گیری های سیاسی» توصیف کرد. مسئولان سایت شبکه خبری بی بی سی در گفت و گو با رویترز مدعی شدند: «بخش عربی این شبکه خبری با مصاحبه با مردم تلاش می کند، گزارش‌های مستقل و بدون جهت‌گیری منتشر کند و به همین دلیل نیز این شبکه تصمیم دارد، همچنان به ارائه اخبار و اطلاعات به مخاطبان عرب زبان خود ادامه دهد.»این ادعا در حالی مطرح شده است که شبکه خبری بی بی سی، پیشتر اقدام به گزارش‌هایی درباره «ارتباط مستقیم» دولت سوریه با تجارت مواد مخدر کرده بود. اما دولت سوریه چنین اتهاماتی را دروغین دانسته و تأکید کرده، نقشی در چنین تجارت‌هایی ندارد.به گزارش فرانس پرس، شبکه خبری بی بی سی که چند دهه است در سوریه فعالیت دارد، از سال 2011 و آغاز بحران داخلی این کشور، اقدام به انتشار گزارش‌هایی می‌کند که دولت سوریه همواره بر کذب بودن آنها تأکید کرده است و به همین دلیل نیز در این سال‌ها چندین بار به مسئولان این شبکه بابت فعالیت
غیر حرفه‌ای خبرنگارانش هشدار داده بود. اما شبکه یاد شده همچنان به انتشار این دست گزارش‌ها ادامه
می داد که در نهایت دمشق دیروز تصمیم گرفت مجوز فعالیت بی بی سی را در سوریه لغو کند. این در حالی است که دولت سوریه همواره به شبکه‌های مختلف اجازه فعالیت در کشور خود را داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی