صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

عقد قرارداد تسهیلات ۲۵۸ هزار و ۴۳۲ واحد نهضت ملی مسکن
سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۲۵۸ هزار و ۴۳۲ واحد مسکونی به میزان ۸۶ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد و گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۱۳۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده متقاضیان واریز شده است. علی عسکری روند افتتاح حساب، ارائه تسهیلات و پرداخت تسهیلات به سازندگان و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۹ هزار و ۷۵۱ نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند. سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه تاکنون ۷۳ هزار و ۱۳۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده متقاضیان واریز شده است، توضیح داد: میزان پرداخت تسهیلات به حساب سازندگان از محل تسهیلات ۴۳ هزار و ۳۰۵ میلیاردتومان و از محل آورده متقاضیان معادل ۲۹ هزار و ۸۲۸ میلیاردتومان است. عسکری افزود: قراردادهای تسهیلات ۲۵۸ هزار و ۴۳۲ واحد مسکونی معادل ۸۶ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان در بانک مسکن منعقد شده است.

پیشنهاد کاهش زمان ممنوعیت واردات برنج
دبیر انـــــــــــجمن تولیدکنـــــــندگان و تأمین‌کنندگان برنج گفت: ممنوعیت واردات برنج هر سال اعمال می‌شود، ولی برای امسال پیشنهاد کردیم که مدت زمان آن کاهش یابد.  مسیح کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس مقررات وضع شده در کتاب مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، ممنوعیت واردات برنج هر سال از ابتدای مرداد به مدت ۴ ماه برقرار می‌شود، گفت: امسال نیز این ممنوعیت واردات برقرار خواهد بود. وی ادامه داد: اگر قرار باشد تغییراتی مبنی بر حذف، کاهش یا افزایش دوره ممنوعیت صورت گیرد، باید توسط وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار اعمال شود که تاکنون تغییری ایجاد نشده است. دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج یادآور شد: سال ۱۴۰۰ به میزان کافی برنج وارد کشور نشد زیرا ممنوعیت اعمال شد و تولید برنج داخلی نیز کم بود. همین موضوع باعث افزایش قیمت برنج شد.

استقبال بازارهای جهانی از مبلمان ایران
صنایع فعال ما در حوزه مبلمان از دیرباز به استانداردسازی توجه ویژه‌ای داشتند؛ بر همین اساس باید به سمت استانداردهای تشویقی و اختیاری که خود تولیدکنندگان در راستای ارتقای کیفیت محصولات خود پیشنهاد و استفاده می‌کنند، برویم.
بهروز ریاحی دبیرکل باشگاه تلاشگران کیفیت کشور گفت: صنعت مبلمان یکی از صنایع موفق کشور است که در آن به خودکفایی ملی رسیدیم و در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در آن انجام شده است. ریاحی ادامه ‌داد: بازارهای داخلی، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی نسبت به محصولات صنعت مبلمان ایران اقبال خوبی از خود نشان دادند، این در حالی است که کشورهایی از جمله ترکیه به‌دنبال این بودند تا بازار ما را تا حدودی تحت تأثیر قرار دهند، اما باز هم صنعت داخلی ما جایگاه خود را دارد. وی بیان داشت: در شرایط کنونی می‌توانیم ادعا کنیم که در صنعت مبلمان جزو صنایع برتر کشور هستیم، این در حالی است که در صورت فراهم شدن شرایط بهتر، می‌توانیم سهم خوبی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی