گزارش و خبر

کنعانی زادگان به پرسپولیس پیوست
محمد حسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان که فصل گذشته در الاهلی قطر توپ می زد و در چند وقت اخیر، بحث های زیادی پیرامون بازگشت او به پرسپولیس وجود داشت، دیروز با این باشگاه به توافق رسید تا از فصل آینده دوباره در جمع سرخپوشان پایتخت توپ بزند. کنعانی زادگان در میان استقبال هواداران با خودروی لوکس خود در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و پس از دقایقی سایت این باشگاه خبر از توافق رسمی با او داد‌ و نوشت:« حسین دوباره اینجاست؛ عضوی از ارتش سرخ.»
 

سازمان بازرسی سرخابی‌ها‌ را فراخواند
محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر از آنها دعوت کرد که در جلسه هماهنگی نظارت بر دستورالعمل سقف بودجه حضور پیدا کنند. دعوت از مدیران عامل این چهار باشگاه در شرایطی رخ داده که از زمان آغاز فصل نقل و انتقالات تابستانی، بیشتر اخبار بازیکنان و مربیان پیرامون این چهار باشگاه است. کشوری‌فرد درمورد اینکه چرا فقط از مدیران این‌ چهار باشگاه دعوت شده است، توضیح داد: «به هر حال آنها نمایندگان آسیایی ما هستند و سهم‌شان در نقل و انتقالات از باشگاه‌های دیگر خیلی بیشتر است.» او در پاسخ به این سؤال که آیا تا اینجای نقل و انتقالات تخلفی برای سازمان لیگ محرز شده، عنوان کرد: «هنوز هیچ تخلفی صورت نگرفته زیرا باشگاه‌ها هنوز قراردادی را به سازمان لیگ نیاورده و آن را ثبت نکرده‌اند.» کشوری‌فرد درمورد ادعای علی امیری، معاون مستعفی استقلال مبنی بر اینکه حاضر بودند ۳۰ میلیارد به رضا اسدی بدهند اما سپاهان ۵۰ میلیارد برای او هزینه کرده است، گفت: «این موضوع باید ثابت شود. در غیر این صورت نمی‌توانیم نظری داشته باشیم و حرفی بزنیم.» او درمورد اینکه آیا سازمان لیگ واقعاً قراردادهای بالاتر از سقف بودجه را ثبت نخواهد کرد، یادآور شد: «باشگاه‌ها باید تا ۲۵ تیر سقف بودجه را اعلام کرده و از آن تاریخ به بعد باید قراردادهای خود را به سازمان لیگ بیاورند. اکثر باشگاه‌ها یعنی حدود ۱۳ باشگاه سقف بودجه‌شان پایین‌تر از ۴، ۳ باشگاه دیگر است. کار ما درمورد آنها خیلی سخت نیست و باید بیشتر مراقب آن ۴ باشگاه باشیم.»


ستاره ایران، اولویت دوم میلان شد
هوش مصنوعی، طارمی را به اتلتیکو برد!
گزارش‌ها و اخبار پیرامون تیم‌های خواهان جذب مهدی طارمی همچنان ادامه دارد و از باشگاه‌های منچستر یونایتد، رم، مارسی، سویا، تاتنهام، اورتون و الهلال به‌عنوان تیم‌های خواهان جذب این مهاجم پورتو و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پرتغال نام برده می‌شود. میلان هم یکی دیگر از تیم‌های خواهان جذب ستاره تیم ملی ایران است. در همین رابطه، نشریه «گازتا دلو اسپورت» ایتالیا خبر داد میلان روی آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکو مادرید برای فصل 24-2023 حساب باز کرده اما این معامله آسان نخواهد بود. چرا که روخو بلانکو ترجیح می‌دهد پیشنهادی نجومی برای جذب مهاجم اسپانیایی از عربستان بیاید تا با فروش این بازیکن درآمدزایی خوبی داشته باشد. در این شرایط، طارمی اولویت دوم روسونری است و درست پشت سر موراتای اسپانیایی قرار دارد. لوکا بیانچین خبرنگار نشریه «گازتا دلو اسپورت» در این رابطه نوشت: «طارمی ستاره ایرانی پورتو یک کاندیدای جدی برای میلان به شمار می‌آید که این روزها به‌دنبال یک شماره 9 است. طارمی کاملاً با موراتا و اسکاماکا در رقابت است اما مشکل طارمی این است که غیر اروپایی است.» جالب اینکه شبکه «DAZAN» در پیش‌بینی خرید مناسب برای خط حمله اتلتیکو مادرید به جای موراتا از هوش مصنوعی کمک گرفت و یکی از مهاجمانی که هوش مصنوعی به دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو پیشنهاد داده، طارمی است. این رسانه درصد موفقیت طارمی در ترکیب اتلتیکو را 96 درصد دانست.


احتمال دیپورت شدن قلی زاده!
هفته پیش بود که خبر رسید باشگاه شارلروا، با باشگاه لخ پوزنان به توافق رسید تا علی قلی‌زاده به این تیم منتقل شود و با پرداخت 1.8 میلیون یورو به شارلروا، این بازیکن گران‌ترین خرید تاریخ لخ پوزنان شود. با این حال، این اتفاق هنوز نیفتاده و گویا قلی‌زاده به دلیل تمدید نشدن کارت اقامتش هنوز نتوانسته به لهستان سفر کند و احتمال دیپورت شدن وجود دارد. با وجود این، این بازیکن ملی‌پوش فوتبال کشورمان در تلاش است، بعد از حل مشکل اقامتش خیلی زود راهی لهستان ‌شود. این وینگر 27 ساله در نیم فصل گذشته به صورت قرضی در کاسیم پاشا در سوپرلیگ ترکیه بازی کرد اما در ادامه از این تیم جدا شد.

جستجو
آرشیو تاریخی