صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

پناه بردن جوان کنکوری به رمال 200 میلیونی
جوان کنکوری برای قبولی در رشته پزشکی به مرد رمال پناه برد و 200 میلیون پول داد.
سرهنگ علیرضا نوشاد، فرمانده انتظامی داراب گفت:در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه فرزندش به منظور قبول شدن در رشته پزشکی کنکور با شخصی رمال و دعانویس در فضای مجازی آشنا شده و مبلغ 2 میلیارد ریال برای وی واریز کرده که پس از چند روز به موضوع شک کرده و متوجه کلاهبرداری شده است، لذا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مأموران با هماهنگی مرجع قضایی در اقدامات اولیه شخص رمال را در استان بوشهر شناسایی کردند و مبلغ کلاهبرداری شده را به شاکی عودت دادند، افزود:پرونده برای اقدامات قضایی و دستگیری متهم به استان بوشهر ارسال شد.
فرمانده انتظامی داراب به شهروندان توصیه کرد:از اعتماد نابجا به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با دادن وعده‌های پوچ و افشای اطلاعات بانکی و خانوادگی خودداری کرده و برای حل مشکلات خود به مشاوران و متخصصان مجرب مراجعه کنند.

قتل مردی با ضربات چاقو در شهرری
 مردی در یک‌قدمی خانه‌شان در شهرری هدف حمله مرگبار مرد ناشناس قرار گرفت.
ساعت 23 شامگاه پنجشنبه 15 تیرماه ماجرای کشف جسد مردی در شهرری به پلیس 110 مخابره شد و خیلی زود تیمی از کارآگاهان اداره  دهم برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد 40 ساله‌ای مواجه شدند که هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود و همچنین تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت مقتول که خانه‌اش در نزدیکی محل جنایت بوده در یک حمله غافلگیرانه هدف 6 ضربه چاقو قرار گرفته است.
بنابراین گزارش، بازپرس پرونده پس از حضور در صحنه جرم و بررسی‌های میدانی، دستور انتقال جسد به پزشکی‌قانونی را صادر کرد و تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت در دستور کار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

150 زن و مرد یزدی نقره‌داغ شدند
سردار عباسعلی بهدانی‌فرد، رئیس پلیس یزد گفت:مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیرواقعی در آگهی‌های فروش وسایل در سایت‌ها، قربانیان خود را به دام می‌اندازند.
وی افزود:کلاهبرداران با سوء‌استفاده از سایت‌های تبلیغاتی و اپلیکیشن‌های مشابه، با درج آگهی‌های جعلی و با تعیین قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و وسوسه‌انگیز، از مشتریان درخواست مبلغی به‌عنوان بیعانه می‌کنند و پس از واریز مبلغ توسط خریدار، کلاهبردار گوشی خود را خاموش می‌کند یا دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست.
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به کلاهبرداری از 150 شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده از شگردهای مجرمان سایبری است.
بهدانی‌فرد یادآور شد:شهروندان به هیچ عنوان قبل از رؤیت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای تبلیغ شده مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز نکنند و هر پرداختی حتماً بعد از رویت و اطمینان از کیفیت کالا باشد.
سردار بهدانی‌فرد تأکید کرد:شهروندان حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خرید کرده و به جای دادن بیعانه از گزینه پرداخت وجه در محل استفاده کنند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به همشهریان توصیه کرد:در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس فتا به شماره تلفن 096380 اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند‌.

قتل پدر پس از درگیری در فن‌آوران
پدر یک خانواده پس از درگیری با مرد آشنا به خانه رفت اما پس از دقایقی به خاطر سردرد شدید به کام مرگ فرو رفت.
سرهنگ جعفر نفر، رئیس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری گفت:در پی مراجعه فردی به واحد گشت کلانتری ۱۱ و اعلام خبری مبنی‌ بر فوت پدرش در اثر درگیری که در فن‌آوران شهرکرد به وقوع پیوسته، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود:با حضور عوامل پلیس آگاهی در صحنه و با بررسی دقیق موضوع و تحقیق از فرد مراجعه‌کننده به گشت کلانتری ۱۱ او این اتفاق را اینگونه بیان کرد؛ «پدرم به فن‌آوران رفته بود که پس از پایان کار در ورودی فن‌آوران با فردی آشنا درگیر می‌شود و با هم نزاع می‌کنند که توسط حاضرین از هم جدا می‌شوند اما بعد از مراجعه به خانه از ناحیه سر اعلام ناراحتی کرده و وقتی وی را به مرکز درمانی منتقل کردیم تسلیم مرگ شد.»
رئیس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس آگاهی و اخذ اظهارات شاهدان، یک نفر در ارتباط با این پرونده در کمتر از ۶ ساعت پس از وقوع حادثه شناسایی شد.
وی بیان داشت:پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی، متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد که در همان بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پس از تکمیل تحقیقات پلیس، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد:عاقبت‌اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسأله و احترام به حقوق یکدیگر می‌تواند از وقوع جرایم اینچنینی جلوگیری کند.

قتل زن جوان به دست شوهرش در کازرون
مرد جوان در اقدامی هولناک زن 28 ساله‌اش را در کازرون به قتل رساند.
سرهنگ اسماعیل زراعتیان، رئیس پلیس کازرون گفت:روز 16 تیرماه در پی وقوع یک قتل در روستای فامور شهرستان کازرون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مأموران انتظامی پاسگاه فامور سریعاً به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت:مأموران موفق شدند در همان لحظات اولیه، قاتل را که همسر خود را خفه کرده بود و قصد فرار داشت دستگیر کنند  و به مقر انتظامی انتقال دهند.
فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه قاتل 36 ساله که از اتباع بیگانه بود در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی اعلام کرد، گفت:متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی