صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

شلیک پدر بی‌رحم به پسرش در صحنه گروگانگیری
تیم رهایی از گروگان پلیس کرمانشاه با اقتدار اقدام به رهایی گروگان ۹ ساله از چنگال پدرش کردند. شامگاه پنجشنبه در روستای ده‌پهن از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه، یک متهم سابقه‌دار با استفاده از سلاح جنگی به سمت همسر و پسرخاله همسر خود تیراندازی کرد و سپس متواری شد. پس از وقوع این حادثه و فرار متهم، موضوع به‌ صورت ویژه تحت پیگیری پلیس قرار گرفت و خیلی زود مخفیگاه متهم شناسایی شد. مأموران با شناسایی مخفیگاه متهم برای دستگیری وی وارد عمل شدند اما مرد مسلح به محض حضور مأموران در محل شروع به تیراندازی به سمت آنها کرد و این در حالی بود که تیم‌های پلیسی متهم را در محاصره قرار دادند و متهم سابقه‌دار فرزند 9 ساله خود را گروگان گرفت و عنوان کرد در صورت نزدیک شدن پلیس اقدام به قتل فرزند خود می‌کند. در این شاخه از تحقیقات، تیم رهایی گروگان نوپو وارد عمل شدند و اما مرد بی‌رحم به فرزند خود شلیک کرد که باعث زخمی شدن فرزندش شد و در این مرحله مأموران به سرعت وارد مخفیگاه متهم شده و او را در یک عملیات غافالگیرانه دستگیر کردند. بنابراین گزارش، متهم در صحنه دستگیری مصدوم و روانه بیمارستان شد و وضعیت کودک 9 ساله نیز خوب گزارش شده است.

بازداشت دادستان
سرشناس در مازندران
دادستان یکی از شهر‌های استان مازندران در راستای مقابله همه‌جانبه با فساد در دستگاه قضایی بازداشت شد. در پی تأکید‌ات مکرر رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع با تخلفات درون‌دستگاهی، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه طی روز‌های گذشته دادستان یکی از شهر‌های استان مازندران را دستگیر کرد. قابل ذکر است نهاد تحقیق و بازداشت فرد مورد اشاره مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است که در راستای وظایف ذاتی خود و برخورد با تخلف درون‌دستگاهی به پرونده این فرد ورود و وی را بازداشت کرده است. برای دادستان مورد اشاره پرونده قضایی تشکیل شده است و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

قتل خونین  3 مرد در کرمانشاه
3 مرد در درگیری خونین در یکی از روستاهای بخش سرفیروزآباد کرمانشاه به قتل رسیدند و 12 نفر در این پرونده خونین دستگیر شدند. اواخر هفته گذشته 2 خانواده در روستای میانه منطقه سرفیروزآباد کرمانشاه به دلیل اختلاف بر سر زمین کشاورزی با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری بسیار گسترده بوده است به نحوی که پلیس با تمام قوا به محل اعزام می‌شود و در مرحله اول اقدام به تثبیت امنیت منطقه کرده و خانواده متوفیان را با همکاری ریش‌سفیدان به آرامش دعوت می‌کند. در این درگیری دایی جوان و 2 خواهرزاده به قتل می‌رسند و تعدادی نیز زخمی می‌شوند. یکی از قاتلان و ۱۲ نفر از عوامل نزاع دستگیر می‌شوند و افرادی نیز تحت تعقیب پلیس قرار می‌گیرند. گفتنی است طی یک‌ ماه گذشته ده‌ها نفر به دلیل اختلاف بر سر قیمت فروش محصول باغ گیلاس، دعوا بر سر چرای دام، اختلاف بر سر زمین کشاورزی و اختلاف خانوادگی در روستاهای استان کرمانشاه به قتل رسیده‌اند که نیاز است نهادهای فرهنگی آسیب‌شناسی کرده و با برنامه‌ریزی لازم نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

بازداشت سرکرده باند راهزنان مسلح در اهواز
سرکرده باند سارقان مسلح جاده‌ای اهواز به شوش، در یک عملیات پلیسی دستگیر شد. سرهنگ سیروس دریکوند، رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت:در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه جاده‌ای از یک دستگاه خودرو در محور اهواز-شوش، از همان لحظات اولیه تیم‌های عملیاتی پلیس‌ برای شناسایی و دستگیری سارقان کار خود را آغاز کردند. وی افزود:مأموران انتظامی شهرستان شوش و پلیس‌ آگاهی استان با کار اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی پس از 48 ساعت محل اختفای سرکرده سارقان مسلح به هویت «س-ص» را در شهرستان شوش شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به کشف بخشی از اموال مسروقه در منزل متهم تصریح کرد:در تحقیقات به‌ عمل آمده مشخص شد مجرم مزبور به اتهام یک فقره قتل در اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری متواری بوده است. دریکوند با اشاره به اینکه معرفی متهم به مرجع قضایی صورت گرفته و تلاش برای دستگیری سایر همدستان این مجرم به صورت ویژه ادامه دارد، تأکید کرد:امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با فرد یا افرادی که قصد خدشه‌دار کردن آن را داشته باشند با اقتدار برخورد خواهیم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی