صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بازداشت تبعه رژیم صهیونیستی در عراق

به دنبال بیانیه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مبنی بر بازداشت یک تبعه صهیونیستی-روسی در کشور عراق، یک رسانه عرب زبان به جزئیات بیشتری از این اتفاق پرداخت.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رأی الیوم، «الیزابت تسورکو» ماه مارس گذشته پس از اینکه تصمیم گرفت مسیر معمول خود را به سمت اربیل در کردستان عراق تغییر دهد تا برای اولین بار وارد بغداد و به طور خاص محله الکراده شود، ناپدید شد. گفته می‌شود که نیروهای یک گروه عراقی به خانه وی در الکراده رفته و او را بازداشت کرده‌اند. اما خبرگزاری فرانسه به یک فایل ویدیویی دست یافته که توسط دوربین مدار بسته ثبت‌شده  و در آن زن جوان را در کافه‌ای در همین محله نشان می‌دهد که به همراه یک مرد آنجا را ترک می‌کند که او را بازداشت کرده و وابسته به گروه‌های مقاومت عراق است.
با این حال، تل آویو که می‌دانست تسورکو که با یک پاسپورت روسی سفر می‌کرد، ناپدید شده است، به این امید که دستگیرکنندگان فکر کنند وی یک تبعه روسی است، ترجیح داد در مورد این موضوع صحبت نکند. اما درنهایت چهارشنبه دفتر نتانیاهو مدعی شد که یک زن دوتابعیتی اسرائیلی-روسی به دست «نیروهای وابسته به حزب‌الله عراق» به گروگان گرفته شده‌ است.
بنا بر اخبار احتمال داده می‌شود که مرحله بازجویی از تسورکو به پایان رسیده و او جعبه سیاه مربوط به فعالیت، رابطه، مأموریت و ارتباطات خود را خالی کرده است و این یکی از دلایل افشا و علنی کردن موضوع دستگیری وی است. در این رابطه باسم العوادی سخنگوی دولت عراق دیروز اعلام کرد: دولت عراق درحال تحقیقات درباره الیزابت تسورکو تبعه رژیم صهیونیستی است و تا زمانی که تحقیقات رسمی خود را کامل نکند و به نتیجه نرسد، هیچ بیانیه رسمی در این زمینه صادر نخواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی