صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

صهیونیست‌ها در ادامه جنایات خود به نابلس حمله کردند اما هدف عملیات شهادت‌طلبانه قرار گرفتند

جنایت و مکافات

حسین فاطمی
خبرنگار


دور باطل جنایت‌ها و تجاوزهای رژیم‌صهیونیستی تمامی ندارد. بعد از جنین و غزه، این‌بار نوبت به نابلس رسیده است تا شاهد حملات ارتش صهیونیستی باشد؛ هر چند در مقابل، مبارزان فلسطینی نیز ساکت ننشستند و در عملیاتی شهادت‌طلبانه و تلافی‌جویانه موجب هلاکت یک نظامی صهیونیست شدند.
به گزارش شبکه فلسطین‌الیوم، صبح دیروز (جمعه) ارتش رژیم‌صهیونیستی به محله قدیمی نابلس در کرانه باختری یورش برده و یک خانه را محاصره کرده است. طبق این گزارش، در پی این یورش نیروهای مقاومت اقدام به مقابله با این حمله کرده و درگیری مسلحانه شدیدی میان دو طرف شکل گرفته است. منابع خبری اعلام کردند ارتش رژیم‌صهیونیستی به شکل گسترده‌ای در خیابان «حطین» در نابلس مستقر شدند. همچنین نیروهای مقاومت با استفاده از یک بمب، خودروی حامل صهیونیست‌ها را منفجر کردند. در این راستا جهاد اسلامی شهادت حمزه مقبول و خیری شاهین از نابلس را تسلیت گفت و تأکید کرد که انتقام خون شهدا گرفته خواهد شد.
همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست نیز برای دومین‌بار آمبولانس بیمارستان دولتی سلفیت را در شهر قلقیلیه مورد حمله قرار دادند. به گزارش سایت خبری معا، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد این آمبولانس حامل کودکی بود که دچار سوختگی شده و در حال انتقال از بیمارستان دولتی سلفیت به بیمارستان رفیدیا در نزدیکی قلقیلیه بود. بنا براین بیانیه، این کودک و کادر پزشکی از این حمله در امان ماندند و به مقصد رسیدند. پیش از این هم آمبولانس بیمارستان دولتی قلقیلیه که حامل یک کودک با جراحت‌های جدی بود، در معرض حمله مشابهی قرار گرفت. می‌الکلیه، وزیر بهداشت فلسطین این حملات را محکوم کرد و گفت: در سایه سکوت بین‌المللی و سیاست یک بام و دو هوایی که کشورهای جهان در پیش گرفته‌اند، چنین صحنه‌هایی تکرار می‌شوند. وی افزود: شهرک‌نشینان و ارتش رژیم‌صهیونیستی نقض قانونی نمانده است که مرتکب نشده باشند.
در سوی دیگر رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که روز پنجشنبه یک راکت از منطقه‌ای در جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و در پی آن ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز چند خمپاره شلیک کردند. در این‌باره سایت النشره به نقل از برخی منابع امنیتی اعلام کرد که روز پنجشنبه یک راکت از ارتفاعات نزدیک به مزرعه بسطره در شهرک کفرشوبا واقع در جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی مزارع شبعا شلیک شد و به دنبال آن ارتش رژیم‌صهیونیستی حدود ۲۰ خمپاره به مناطق کفرشوبا، مزرعه حلتا و کفر حمام در جنوب لبنان شلیک کردند که موجب آتش‌سوزی در این مناطق شد.
حزب‌الله لبنان دیروز با انتشار بیانیه‌ای درباره اقدامات خطرناک رژیم‌صهیونیستی در بخش شمالی روستای مرزی الغجر که سازمان ملل آن را به‌عنوان خاک لبنان به رسمیت شناخته است هشدار داد و آنها را به منزله اشغال کامل بخش لبنانی روستا با زور اسلحه و نه فقط اقدام روتین اشغالگران دانست و از دولت و ملت لبنان خواست برای جلوگیری از تثبیت اشغال این روستا اقدامی در پیش بگیرند.
خشونت‌ها علیه فلسطینیان در حالی ادامه دارد که دبیرکل سازمان ملل نیز که به طور معمول واکنش تندی در قبال اقدامات تل‌آویو اتخاذ نمی‌کند اعلام کرد:اسرائیل در حوادث اخیر فلسطین از خشونت بیش از حد استفاده کرده است. به گزارش روسیا‌الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت:«بسیار نگران حوادث جنین در کرانه باختری اشغالی بودم و قاطعانه هر گونه خشونت علیه غیرنظامیان را از جمله اقدامات تروریستی  محکوم می‌کنم.»
 
پاسخ مقاومت همچنان ادامه دارد
به موازات تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها، واکنش‌های گروه‌های فلسطینی هم با قدرت ادامه دارد. در جدیدترین عملیات مبارزان فلسطینی که روز پنجشنبه رخ داد، یک مبارز شهادت‌طلب فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در شهرک کدومیم در غرب نابلس تیراندازی کرد که در پی آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و یک شهرک‌نشین زخمی شد. منابع خبری عبری اعلام کردند که مجری عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه (غرب نابلس)، پس از عملیات تحت تعقیب نیروهای صهیونیست قرار گرفته و در درگیری با آنان به شهادت رسیده است.
عملیات روز پنجشنبه در شهرک کدومیم در دو منطقه اتفاق افتاده است. مجری عملیات ابتدا یک گشتی صهیونیست را در این شهرک به گلوله بسته و سپس از این منطقه عقب‌نشینی کرده و در ادامه مسیر خود به سمت خودروی یک شهرک‌نشین صهیونیست تیراندازی کرده است. منابع عبری‌زبان ساعتی بعد اعلام کردند که یکی از نظامیان مجروح در این عملیات کشته شده است. پایگاه خبری عبری‌زبان خدشوت اسرائیل اعلام کرد که نظامی به هلاکت رسیده در عملیات تیراندازی در شهرک کدومیم در شرق قلقیلیه، یکی از نیروهای تیپ گعفاتی به اسم «شیلو امیر» بوده است.
در عرصه سیاسی هم معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی در پاسخ به اظهارات وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی درباره کرانه باختری و حمله اخیر به جنین گفت:«درپیش گرفتن سیاست اعمال شده در غزه در کرانه باختری نیز به معنای شکست رژیم‌صهیونیستی در این منطقه است.» به نوشته روزنامه القدس‌العربی، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این‌باره گفت:«نتیجه جنگ در غزه ریشه‌کن کردن رژیم اشغالگر، شکست آن و تبدیل غزه به پایگاهی برای مقاومت برای دفاع از کل ملت فلسطین بود. اگر رژیم اشغالگر بخواهد همین سیاست را در کرانه باختری اجرا کند، با شکست به پایان راه می‌رسد، سپس ریشه‌کن شده و از کرانه باختری بیرون رانده می‌شود.»
العاروری تأکید کرد:«نبرد جنین الگوی پیروزی و نماد مقاومت است، چراکه صهیونیست‌ها شکست خورده و دست از پا درازتر از آن خارج شدند. این نشان می‌دهد اگر مقاومت در همه مناطق در همین سطح وارد شود، برای بیرون راندن رژیم اشغالگر از کل کرانه باختری فرصت خواهیم داشت.» این اظهارات پس از آن بیان شد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی درباره حمله اخیر به جنین گفته بود: ارتش این رژیم سیاستی را که در غزه اعمال کرده بود در برهه فعلی در کرانه باختری نیز در پیش گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی