صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

  شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد ۳۹.۲ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال ۲۰۲۲ و افزایش ارزش این صنعت به ۴۵۴ هزار میلیارد تومان خبر داد و اعلام کرد: گردشگران خارجی در این سال ۶.۲ میلیارد دلار در ایران هزینه کردند.
 علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لازمه ثبت جهانی اسب کُرد را انجام مقدمات آن عنوان کرد و گفت: برگزاری چند دوره جشنواره بین‌المللی اسب کرد در تدوین و سرعت بخشیدن به پرونده ثبت جهانی آن مؤثر خواهد بود.
 حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از شروع عملیات اجرایی اولین پل معلق سه طبقه کشور در ورگه‌سران شهرستان سرعین خبر داد.
 ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه‌های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.
 سیـــــــدمحمــــــود حسینی‌پور، استاندار مازندران گفت: در روزهای اخیر با جذب سرمایه‌گذار خارجی برای یک طرح گردشگری ۴۰ میلیون دلار در رامسر هزینه خواهد شد.
 جمال عامری نسب، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از پیگیری طرح تشکیل دبیرخانه گردشگری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس در این استان خبر داد و گفت: استان خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس اشتراکات فرهنگی و زبانی دارد که همین موضوع مهم می‌تواند زمینه همکاری در زمینه صنعت توریسم را بین این کشورها با ایران فراهم کند.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه حدود ۶۰ میلیون تیغه چاقو در کشور مصرف می‌شود که حدود ۸درصد از چاقوی کشور را زنجانی‌ها تولید می‌کنند، ادامه داد: بیش از ۸۰درصد چاقوی مصرفی اصولاً چاقوهای وارداتی است که وارد بازار مصرف می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی