صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

جنگ ایران- قزاقستان؛ برای جهانی
تیم هندبال دختران جوان ایران بعد از شکست هنگ‌کنگ، امروز برای سهمیه جهانی با قزاقستان می‌جنگد. دختران هندبال که به نیمه‌نهایی نرسیدند، همه هم و غمشان را برای تکرار سهمیه جهانی گذاشتند و دیروز به مصاف هنگ‌کنگ رفتند و با نتیجه 45 16- تیم میزبان را از پای درآوردند. تیم قزاقستان هم در بازی دیگر با نتیجه 28-34 مقابل ایران پیروز شد. با این حساب تیم هندبال جوانان ایران ساعت 11:30 دقیقه امروز برای تصاحب پنجمی آسیا و سهمیه جهانی جنگ سختی با قزاقستان دارد. کره، چین تایپه، چین و ژاپن هم در مرحله نیمه نهایی برای فینال با هم رقابت می‌کنند.


چهارمی خیرآبادی در ایتالیا
هدیه خیرآبادی و الناز شفیعیان در مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر 23 سال جوانان جهان – ایتالیا به ترتیب رده‌های چهارم و پنجم را کسب کردند. در ادامه این رویداد که در آرونزا ایتالیا پیگیری می‌شود، ترنم اکبرزاده هم در فینال B کایاک یک نفره 200 متر جوانان با حریفانی از اسلواکی، صربستان، اسپانیا، لیتوانی، استرالیا، ازبکستان و یونان مسابقه داد و در پایان با کسب رکورد 85/42 ثانیه بالاتر از رقبا در رده اول ایستاد و در مجموع جایگاه دهم جوانان را کسب کرد.الناز شفیعیان در فینال کایاک 200 متر زیر 23 سال با حریفانی از لهستان، دانمارک، آلمان، مجارستان، بلغارستان، ایتالیا، اوکراین و صربستان روبه رو شد و در پایان با رکورد 57/40 در رده پنجم جهان ایستاد.
هدیه خیرآبادی و مائده شورگشنس در فینال A کانوی یک نفره 1000 متر زیر 23 سال مسابقه داد و در پایان با کسب زمان 5:10.64 دقیقه در رده چهارم جهان ایستاد.


داوران و ناظر ایرانی در بسکتبال آسیا
سه داور و ناظر ایرانی از سوی فیبا آسیا برای برگزاری مسابقات دختران زیر ۱۶ سال کاپ آسیا دیویژن B دعوت شده‌اند.این رویداد در حالی از ۱۹ تیرماه در امان پایتخت اردن برگزار می‌شود که سمانه دهقانی ومهسا کارگری به عنوان داور قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند.هما گودرزی هم  به عنوان ناظر ایرانی دعوت شده است.دختران زیر۱۶ سال ایران در گروه دوم با تیم‌های مالزی، سنگاپور و گوام همگروه است. از سوی دیگر؛ تیم‌های اردن، فیلیپین، هنگ‌کنگ و مالدیو در گروه اول مسابقات قهرمانی آسیا زیر۱۶ سال آسیا قرارگرفته‌اند .شاگردان سروه ضرغامیان که اکنون در اردن حضور دارند؛ ۱۹، ۲۱ و ۲۲ تیرماه به ترتیب در برابر تیم‌های مالزی، سنگاپور و گوام به میدان می‌روند.


بازگشت قاسمپور و عموزاد به اردو
رحمان عموزاد و کامران قاسمپور، کشتی‌گیران ملی‌پوش از اردوی بعدی به تمرینات تیم‌ملی برمی‌گردند. اباذر اسلامی، مربی تیم‌ملی کشتی آزاد درباره زمان بازگشت این دو آزادکار گفت:«دومین اردوی تیم‌ملی برای شرکت در جهانی عربستان آغاز شده است ولی در حال حاضر عموزاد و قاسمپورآسیب دیده‌اند که خدا را شکر تا حدودی آسیب‌دیدگی‌ آنها بهتر شده است و از اردوی بعد به تمرینات گروهی برمی‌گردند.» وی ادامه داد:«سه وزن ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم ما هنوز برای رقابت‌های جهانی انتخاب نشده‌اند که در روزهای آینده راهی رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهند شد و پس از مشخص شدن نتایج کشتی‌گیران، ترکیب کامل تیم مشخص می‌شود.»


والیبال نشسته زنان و مردان در فینال آسیا
نبرد  ایرانی‌ها برای سهمیه پارالمپیک
تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان ایران، امروز در فینال آسیا برای قهرمانی به مصاف چین و قزاقستان می روند. تیم مردان ایران که همه بازیکنان اصلی‌اش را در قهرمانی آسیا ندارد، با شکست 3 -صفر عراق پا به فینال گذاشت تا امروز برای تکرار آقایی‌اش در آسیا با میزبان رودررو شود. هرچند تیم هادی رضایی سال قبل با قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک را گرفته، حتی اگر قهرمان هم شود، سهمیه پارالمپیک را به قزاقستان تقدیم می کند. بنابراین از همین حالا قزاقستان چه برنده باشد و چه بازنده بلیت پاریس در چنگش است. اما تیم والیبال نشسته زنان ایران که بعد از غیبت در پارالمپیک توکیو، می خواهد مسافر پاریس باشد، با شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا به هیچ کدام از رقبایش رحم نکرد و همه را از دم تیغ گذراند . تیم ایران در نیمه نهایی حتی ژاپن مدعی را هم با نتیجه -3صفر به زانو درآورد تا امروز مقابل چین نایب قهرمان پارالمپیک توکیو صف‌آرایی کند. چینی‌ها هم مثل تیم زنان ایران سهمیه پارالمپیک را ندارند، چرا که سال قبل در قهرمانی جهان بوسنی غایب بودند . با این حساب فینال زنان نبرد سخت دو مدعی برسر سهمیه است. آن هم در آخرین میدان. البته زنان  ایرانی انگیزه زیادی دارند و تا قبل از فینال به هیچ تیمی باج نداده‌اند و همه رقبا را 3 -صفر شکست داده‌اند و اگر اتفاق خاصی نیفتد و امروز در نبرد بزرگ، چین را با همین نتیجه ببرند، با یک تیر دو نشان می زنند، هم صاحب قهرمانی آسیا و سهمیه پارالمپیک می‌شوند و هم رکورد جالب توجهی را ثبت می کنند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی