صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبـــــر

کاهش ۳۰ درصدی قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ها
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار با اشاره به اینکه در حال حاضر تخم‌مرغ ۱۳هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در مرغداری‌ها به فروش می‌رسد، از مشکل تأمین نهاده‌ها برای واحدهای مرغداری خبر داد. حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تخم‌مرغ از دو ماه گذشته ۴۰ درصد زیر قیمت مصوب در مرغداری‌های عرضه می‌شود، گفت: به‌دلیل مازاد تولید و کاهش مصرف با گرم شدن هوا واحدهای مرغداری در ضرر و زیان هستند و این ضرر و زیان روزانه به ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد. وی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۴۷ هزار و۳۰۰ تومان است و این کاهش قیمت‌ها به حدی بوده که حتی قیمت تخم‌مرغ را به کیلویی ۲۷ هزار تومان رسانده است. در حال حاضر نیز قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۳۴ هزار تومان است؛ یعنی ۱۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار اضافه کرد: به دولت پیشنهاد کردیم که در این بخش خرید تضمینی انجام دهد. حدود یک هفته‌ای می‌شود که شرکت پشتیبانی امور دام تخم‌مرغ را ۱۰ درصد زیر قیمت مصوب خریداری می‌کند.

 

مسکن باید صنعتی‌سازی شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در کشور را افزایش دهد.
ارسلان مالکی در نشست مشترک معاونان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان قرارگاه خاتم‌الانبیا با تأکید بر اهمیت صنعتی‌سازی مسکن در کشور افزود: استفاده و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در کشور را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهادهایی که امکان همکاری و همراهی در عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های این طرح را دارند، استفاده کنیم، اظهار داشت: مجوزات لازم در قالب مصوبات شورای عالی مسکن برای استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا اخذ شده است در همین راستا جلسات متعددی در قالب کارگروه مشترک برگزار شده و بزودی تفاهمنامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیا در سطح وزارتخانه با همکاری صندوق ملی مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید منعقد خواهد شد.

 

رفع خطر ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز تا پایان دولت
معاون راهداری کشور گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز در کشور تا پایان دولت سیزدهم رفع خطر خواهد شد.
رضا اکبری معاون سازمان راهداری گفت: راه، یکی از عناصر مهم در تصادفات است، سرمایه‌گذاری در ایمنی راه بیشتر از جا‌های دیگر مهم است. او گفت: سالیانه باتوجه به ظرفیت خودمان بازسازی و چک لیست جاده‌ها انجام می‌شود. سالیانه دوهزار نواقص جاده‌ای را چک و برطرف می‌کنیم.
اکبری گفت: سالیانه نقاط حادثه خیز را بررسی می‌کنیم همچنین اصلاح ۸۵۸ نقطه پرحادثه، ۶۸۸۷ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، ۳۵۵۸ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، مصوب شده است که تا خردادماه امسال ۱۸۳ نقطه پرحادثه رفع، ۱۹۷۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی و ۹۷۶ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت راه‌های اصلی انجام شده است و مابقی در دست اجرا است.

جستجو
آرشیو تاریخی