صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

واکنش وحشت‌زده منافقین درباره لو رفتن اطلاعات
 خبر اول اینکه،واکنش هراسان گروهک تروریستی منافقین و حامیان رسانه‌ای‌اش به توئیت سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نه تنها درستی آنچه اعلام شده را تأیید کرد که جزئیات بیشتری از ماجرا و دلایل وحشت ناشی از آن در منافقین و ایادی‌شان را مشخص کرد.
پس از آنکه رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از ارسال کامپیوترهای توقیف شده منافقین توسط پلیس آلبانی به ایران خبر داد و نوشت: «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید/ مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند/ نتایج تا الان امیدوار کننده است»؛ گروهک منافقین در بیانیه‌ای شتابزده اعلام کرد که این توئیت مربوط به 213 کامپیوتر و هارددیسکی است که در حمله روز 30 خرداد پلیس آلبانی به اردوگاه تروریست‌ها موسوم به «اشرف 3» توقیف شده‌اند.
این گروهک در بخش دیگری از واکنش خود به آنچه انجام شده با نوشتن اینکه «امریکا و آلبانی باید روشن کنند آیا کامپیوترهای مجاهدین به رژیم ایران تحویل شده است؟» یک گمانه دیگر را در مظان تأیید قرار داد و آن اینکه تصمیم دولت آلبانی به برخورد با این گروهک و جلوگیری از ادامه اقدامات تروریستی و ضد امنیتی‌شان علیه ایران از خاک این کشور مشخصاً با چراغ سبز امریکا انجام شده است. تغییر رویکردی که می‌توان آن را در امتداد محتوای مذاکرات غیرمستقیم جاری میان ایران و امریکا تفسیر کرد.
وحشت از دستیابی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران به مشخصات ایادی و فریب‌خوردگان این گروهک اما مختص منافقان نبود و در رسانه‌های حامی که از این افراد برای تهیه خوراک خبرهای ادعایی خود استفاده می‌کنند نیز دیده شد. چنانکه بی‌بی‌سی فارسی در برنامه‌ای با ابراز نگرانی درباره افراد مرتبط با سازمان در داخل کشور مدعی نقض حقوق منافقین از طریق ارسال کامپیوترها به ایران شد و آن را محکوم کرد!
این البته همه آن چیزی نیست که در انتظار این گروهک و مرتبطانش قرار دارد. به پیش‌بینی اغلب کارشناسان عرصه بر فعالیت منافقین در آلبانی بیش از این تنگ خواهد شد و احتمال تصمیم آلبانی به اخراج آنها به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

سهم فرانسه: دو ویدئو!
 خبر دیگر اینکه،رسانه‌ ضدانقلاب رادیو فردا که شاخه فارسی‌زبان سازمان جاسوسی CIA محسوب می‌شود، در توصیف خود از معترضین فرانسه، آنها را «جوانان عمدتاً خارجی‌تبار حومه‌های شهرهای بزرگ» و «شورشی» خطاب کرد.
این رسانه‌ که در جریان آشوب‌های پاییز سال گذشته به صورت شبانه‌روزی رویکرد تشویق به آشوب را دنبال کرده و حتی به انتشار ویدئوهایی از «پختن آش نذری برای براندازی» متوسل شده بود، از زمان شروع درگیری‌ها در فرانسه فقط 2 ویدئو از آن را در خروجی‌ تلگرامی خود قرار داده است.

نماینده سابق امریکا در امور ایران به دولت بایدن پیوست
 شنیدیم که،جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز دوشنبه «الیوت آبرامز» را به‌عنوان عضو کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی امریکا منصوب کرد.به گزارش فارس، وی پیش از رابرت مالی نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران بود و به‌عنوان یک چهره جمهوری‌خواه شناخته می‌شود.
الیوت آبرامز همچنین در دوره‌ای عهده‌دار مسئولیت نماینده ویژه واشنگتن در امور ونزوئلا بوده است.
 
ارتباط مستقیم از ایذه به بی‌بی‌سی
 دست آخر اینکه، رسانه سلطنتی انگلیس در حالی مدعی آزادی سجاد پیرفلک از بازداشت موقت بود که این خبر را به نقل از منابع آگاه خود اطلاع داد. پس از شهادت کیان پیرفلک در جریان یک حمله تروریستی در ایذه که در جریان آشوب‌‎های پاییز گذشته رقم خورد، برخی از اعضای خانواده پیرفلک که در سابقه خود کارنامه زاویه با نظام را داشتند، با سوءاستفاده از شرایط و عدم پذیرش واقعیت تلاش کردند برخی تحرکات جریان‌های اپوزیسیون را در شهر ایذه فراهم کنند.
از جمله در جریان جشن تولد برای کیان، پسرعموی ماه‌منیر مولایی (مادر کیان) با حمله خودرویی به سمت یک مأمور انتظامی او را به شهادت رساند. پس از آن بود که سجاد پیرفلک(عموی کیان) نیز به علت تهیه فراخوان و بسترسازی برای اقدامات ضدامنیتی دستگیر شد.
اما نکته جالب توجه ارتباط راحت این اشخاص با جریان معاند در آن سوی مرزها از جمله BBC فارسی است تا آنجا که این شبکه معاند با ادعای دسترسی به منابع آگاه خود همچنان به تشویش اذهان عمومی در این رابطه دامن می‌زند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی