صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبــــار

افتتاح بیمارستان بین‌المللی
۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک
سیستان و بلوچستان/ بیمارستان ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی کنارک صبح روز گذشته با حضور امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حاشیه افتتاح این بیمارستان به ایسنا گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی کنارک با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا، شامل کلیه بخش‌های جنرال، جراحی، زنان، نوزادان و پاراکلینیکی است. این مرکز درمانی با دستگاه‌های پیشرفته پزشکی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، اکسیژن درمانی و اتاق‌های هایپرمال جهت رفاه شهروندان تجهیز شده است. برای ساخت این بیمارستان ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ستاد اجرایی فرمان امام و اعتبارات نیروی دریایی ارتش هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: همچنین این بیمارستان دارای بخش بستری، دیالیز، آی سی یو، دندانپزشکی و سی سی یو است. سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر (منطقه جنوب سیستان و بلوچستان) کمتر از ۶ دهم تخت است به طوری‌که برخی مواقع برای بستری بیماران با کمبود شدید تخت روبه‌رو می‌شویم و نیاز است تا حداقل ۲ هزار تخت جدید بیمارستانی تأمین اعتبار و افتتاح شود.
وی با بیان اینکه شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور یک و هشت دهم به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان بسیار ناچیز و اندک است، افزود: شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه هستند؛ با همت دولت مردمی تخصیص اعتبار برای افزوده شدن تخت‌های جدید در جنوب استان کار چندان سختی نیست. لذا مردم انتظار دارند با ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار، بیمارستان در زرآباد، دشتیاری و قصرقند شاخص‌های سلامت ارتقا پیدا کرده و مشکلات حوزه بهداشت و درمان آنان کمتر شود تا مردم استان برای کمترین بیماری متحمل سفر به سایر استان‌ها نشوند. بهرام عین‌اللهی نیز در مراسم افتتاح بیمارستان کنارک با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قدرت نظامی، قدرتی نرم است، افزود: امروز در حوزه پزشکی در ایران اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.
وی بیان کرد: عقب‌افتادگی تاریخی در حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد اما حرکت در مسیر توسعه بهداشت و درمان آغاز شده است و کل مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان را بر اساس اولویت پیگیری و حل می‌کنیم.
وزیر بهداشت گفت: بیمارستان کنارک به عنوان اولین بیمارستان نیروی دریایی در سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با زیربنای ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت ۹۶ تخت بستری توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران احداث و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز شده است.
عین‌اللهی اظهار کرد: سبک زندگی امروز، یکی از مشکلات در جامعه ما است و باید مردم با رعایت این اصول زندگی خود در حوزه بهداشت را تضمین کنند.
وی با اشاره به اینکه با شروع دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، در بحث دانش‌بنیان ۴۰ درصد افزایش داشتیم، خاطرنشان کرد: امروزه یک نکته مشترک در همه سازمان‌ها و ارگان‌هاست،«ما ایران قوی و سالم هستیم» و توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار در اولویت بهداشت و درمان است.
فرمانده کل ارتش نیز گفت: شایستگی مردم سیستان و بلوچستان وصف‌ناشدنی است که خدمت به این خطه افتخار بزرگی است. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی ادامه داد: افتتاح بیمارستان بین‌المللی ۹۶ تختخوابی نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنارک، جلوه زیبای هم‌افزایی ارتش و دولت سیزدهم است که به بهترین نحو ممکن انجام گرفت.


سرپرست شهرداری شهریار:
شفافیت و قانونمداری سرلوحه مدیریت شهری است
محمود غلامی/ شفافیت و قانونمداری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شهری از جمله مطالبات مردم است که رضایت شهروندان و توسعه پایدار شهری را به دنبال دارد.
بنا به گزارش «ایران آنلاین»، علی‌اکبر اسماعیل‌آبادی سرپرست شهرداری شهریار، با اعلام این مطلب گفت:مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی، زمینه ارتقای خدمات‌رسانی و تحقق توسعه پایدار و همه‌جانبه شهری را به همراه دارد که در این راستا حفظ و تأمین سرانه‌های عمومی، اجرای فاز دوم تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج، احداث پارک‌های محله‌ای و پارک بانوان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و زیربنایی و ساماندهی دستفروشان خیابان ولیعصر در حال پیگیری و اجرا است. وی افزود:ساماندهی خیابان ولیعصر نیازمند مشارکت شهروندان و همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی است که امیدوارم با هماهنگی اصناف، کسبه و دستگاه‌های متولی شاهد ساماندهی و رفع معضلات این خیابان باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی